New Car Discount Bewertungen 

298
•
TrustScore 5 von 5

4,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bought online twice before but not from this company. Always a bit tentative when having to transfer significant sums of cash electronically, but all went smoothly on this purchase. Excellent pric... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Just purchased a new Hyundai Kona EV through NCD. They were able to offer me an absolutely stonking deal '000s better than going to a dealer direct or other new car buying platforms. I was updated wit... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

⭐⭐⭐⭐⭐ My second new car from them – and once again, absolutely fantastic service! I bought my first new car from them 15 months ago and, after such a fantastic experience, there wa... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

New car discount.cim were outstanding.my jaecoo j7 came early and delivered to my door.Thamks to nick who kept me updated.Think most would worry about paying day before delivery but if you pay deposit... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Fahrzeug & Transport

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Established in 1993, New Car Discount has gone from strength to strength offering unrivaled levels of discount and service to our growing base of loyal customers. Today, we are the UK's largest independent vehicle and finance brokerage providing tailored finance schemes and a broad range of new and used vehicles to both personal and corporate customers across the UK, stocking every make and model. Every year our customers collectively benefit in saving £millions off showroom prices.


Kontaktinformationen

4,8

Hervorragend

TrustScore 5 von 5

298 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,8

Alle Bewertungen

(298)

17 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Where to start purchased a car in march…

Where to start purchased a car in march 2022 everything fine with the order received car all ok but to this day have never received a vehicle registration document for my car after several emails and calls to new cars discount and the dvla only to find my car was registered with a company before I received it so technically I become the owner of a pre registered car not what I ordered so when I receive my vehicle registration document from the dvla it will have two owners this has been a nightmare few months I will never buy from this company again would have gave no stars but that’s not permitted I would love to return the car to you you never offered me a full refund and never told me your supplier offered you that you told me I could have a refund minus £275.00 per calendar month I have had the car + wear and tear still have the email with that wording so if you could take the car back please do and give me a full refund I will be happy
with that and when I do buy a new car will be happy to wait so the lead times do not bother me but what does is getting the right order also the dvla expenses folks was £25.00 to pay for my own registration document that should have arrived with only my self on it then found out it was not dvla fault after all be warned

9. November 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
New Car Discount-Logo

Antwort von New Car Discount

Hi Victor, sorry this transaction didn't go quite to plan. As you know, we ordered the vehicle on the basis that the car would indeed be first registered to you but only became aware of the change in registration process post delivery when you actually brought this to our attention. Unlike the previous car that you bought from us, the Nissan Juke, this was something we were unaware of. To be fair, our supplier offered us a refund due to the error albeit with a reasonable deduction for use and we replicated this in making that same offer to you in turn. Having done so we also understand why you chose not to return the car for a refund given the significant savings you made in the first place not to mention the long wait times now for a replacement. Regarding the £25 we paid you this was in response to your email of the 5th October 2022 where you said " Hi John, Still not received my vehicle registration document from dvla just been on the phone to them again do to manufacturer sending to wrong address the dvla now wants to charge me £25.00 to change that address to mine very disappointed with this happening so perhaps you can advise your dealer for me to pay me the £25.00 back please thanks" followed by " Hi John Many thanks for that John sorry about that it I have been pretty peeved of with the dvla bunch of wasters they are if you send cheque out to me my new address winch you have is below thanks again". In summary Victor we thought it only fair to refund you this cost that you incurred.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Thinking of outright car purchase – do your research before ordering!

I ordered a brand new car from this company in September 2021 on the basis of an outright purchase. I paid a £500 deposit and agreed to pay the full remaining amount upon delivery. The car was supposed to be delivered within a 20-25 weeks’ time scale, however, due to circumstances i.e global manufacturing chip shortages, the delivery date was delayed. This was understandable as it was out of their hands. I was looking forward to the car being delivered after such a long wait, but instead close to the delivery date, the company contacted me on 25 May 2022 to say that the only way I could get the car was if it was first registered under their company’s name for the first year, claiming that ‘SEAT has changed the goalposts’. On learning this, I contacted SEAT UK and they confirmed to me in writing that they do not have such a policy. I also contacted other franchise dealerships to verify this statement but no one was aware of this. In fact, I also contacted SEAT dealerships in Warrington and nearby under the Freedom of Information Act and most of them replied back confirming that they were not aware of such policies.

Naturally, I didn’t want to accept this as it had a number of ramifications:

1. Not honouring the expectations of a customer based on what is to be reasonably understood, i.e. that the newly outright purchased car will be registered to me as the owner.

2. If a vehicle has got added miles (except for delivery miles where agreed) then it also has a previous registered keeper on the V5 logbook, technically it is no longer classed as a new car but a used car.

3. Without me being the registered keeper, I could get pulled over by police or get a Penalty Charge Notice and it would be going towards the company just as if the car is on finance or a company car even though I would have purchased it 100%.

4. My insurance would be much higher, at least 3 times the normal rate, as I am not the registered keeper. Furthermore, some companies may not even insure the vehicle under my name if I am not the registered keeper.

5. When it comes onto selling the car in the future, it will be depreciated in value due to having more than one owner. It is widely accepted in the car industry that the more owners that are registered to a car, the more it depreciates in value. However, New-Car-Discount.com said the opposite in one of his emails that this is the ‘biggest myth in the world created by cheesy car salesman who are selling to you’.

6. Also, where I pay for a car 100% (outright purchase) and have no outstanding finance etc, I should not be prevented from doing what I want with the car afterwards. Yes, New-Car-Discount.com also said in an email it is also to prevent people selling off the car in the first year to make a profit! There are no laws preventing a customer from reselling his/her own car that I know of. I could be in a scenario where I lose my job and be forced to sell my house/car in a few months’ time. Such a condition placed by the company is questionable, unfair and almost certainly illegal to impose on customers.

7. By placing this condition at the last minute, when I was expecting my car to be delivered, the company basically put me in an extremely difficult situation, whereby, I either agreed to their conditions and hand over legal documentation of the car to them, or I cancel my order and have to look for another car. As of today, the price for the exact same model that ordered has risen by £8k to £9k, which means that I will be out of pocket should I choose to order a new car now. In addition, if I was to order a new one now, it would take another 6 months minimum to receive my car.

The company did not provide an ‘SLI number’ so that I could track the vehicle with SEAT UK and get an accurate delivery date. When I asked for this, they replied that his dealer does not give out order numbers to forward to customers as it then apparently indicates a vehicle has been sold online not through a showroom and that VW group will cancel the order and give it to a showroom customer at £7000 more. He also stated that their dealer needs to stay ‘under the radar’, which I could not understand. I don’t think anyone else could either, I mean what is there to hide.

Please do your research before being tempted to order from them. Read their new/amended terms and condition. I did raise the case with Warrington Borough Trading Standards and they have said that with the traditional method i.e. direct franchise dealer, it would have been safer. I would encourage anyone else who else who had similar experiences to raise it with them. This is the only way awareness can be made. At the end, I decided to take my deposit back, which the company were quick to refund.

25. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
New Car Discount-Logo

Antwort von New Car Discount

Hi Shahnor,
I guess some customers are just not suited to buying cars online where significant savings can be made. Where you state "I was looking forward to the car being delivered after such a long wait, but instead close to the delivery date the company contacted me on 25 May 2022 to say that the only way I could get the car was if it was first registered under their company’s name for the first year" is incorrect. The new car is actually due in late December 2022 (7 months after May 2022) and we felt that this was sufficient notice for you to decide whether to continue with the order or not given the change imposed on our suppliers registration process. Where you state "technically it is no longer classed as a new car but a used car if registered to a third party" is also incorrect. You can see this if you simply Google HMRCs interpretation and definition of new and used cars. Where you state "Without me being the registered keeper, I could get pulled over by police or get a Penalty Charge Notice" is incorrect. For example, there are millions of drivers using cars registered to third parties such as contract hire and leasing companies in the UK so what you are saying just doesn't make any sense. Where you state "My insurance would be much higher, at least 3 times the normal rate" if registered to a third party is utter nonsense for reasons previously stated ie how could all of those contract hired and leased cars be insured? To assert a cost of "3 times" the going rate for vehicle insurance is fanciful and ridiculous. Where you state " When it comes on to selling the car in the future, it will be depreciated in value due to having more than one owner" is simply untrue. The vehicle industry's leading vehicle guide price monitors (Cap Hpi & Glasses) are only interested in the registration number and mileage (not number of owners) and the only other factors that the likes of WeBuyAnyCar and Motorway are interested in is the above plus condition and service history information. Just visit any of these sites and you will see that number of owners is not requested in establishing the value of a used car and never has been. Where you say "I either agreed to their conditions and hand over legal documentation of the car to them" is utter nonsense. Where you state "I did raise the case with Warrington Borough Trading Standards and they have said that with the traditional method i.e. direct franchise dealer, it would have been safer" is untrue. As a result of your complaint we had a meeting with Warrington Trading Standards explaining how vehicle suppliers generally have a 12 month contract in place with most vehicle manufacturers but given the protracted lead times affecting all manufacturers worldwide (due to parts and semi conductor shortages) some contracts changed (once they lapsed) but 99% of our customers accepted this given the huge savings they had made and our price was guaranteed regardless of how long it took for the vehicle to be built. As a result they accepted this applied to Mr Shanor's case and added to the fact that the vehicle was not expected to arrive for seven months felt that he had enough time to either cancel with a full refund of his deposit or continue. They also understood how his various blackmail threats did not sit well with us.
Finally, where you state " As of today, the price for the exact same model that I ordered has risen by £8k to £9k" is untrue. However, we were always £8k to £9k cheaper than a main agent and continue to be as competitive as we can be as we consider ourselves to be the consumers champion by constantly seeking out the absolute best deals available on brand new cars. Since 1993 we have supplied in excess of 75,000 brand new cars and vans to our growing database of customers, the vast majority of whom are very happy with the savings and service we provide as you will see from the other reviews. We do concede that parting company is the best result for both parties in this case.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service

I put a £500 depost down for a Hyandai in April 2022. After a month or so Nick at New Car Discount contacted me to say that chip shortages were pushing deliveries back indefinitely. Swapped over to an MG ZS, with target of September. Car arrived on October 5th, on a flat bed truck with only 8 miles on the clock, including a granny cable and MG floor mats, both of which I was not expecting.

Nick has been great the whole way through. Completely patient, transparent and taking as much time as I needed to go through details, whenever I phoned.

The balance transfer was delayed due to my bank making extra fraud checks. Didn't arrive with them until the very, last moment. Nick was very calm and helpful throughout.

I cannot recommend them enough and will definely go back for my next car.

13. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing experience

Purchased a pre-reg Seat Ateca from NCD - from the point of ordering to receiving the car, the experience was amazing!

Nothing was too much trouble and John was always available to answer any queries (even when I made the decision to change car spec after ordering)

Will definitely be back when I need a new car and will be recommending to friends and family

Thanks John & NCD!

22. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The BEST car provider I've ever dealt with, by a long way!

I completely do not understand how anyone could give less than a five star review! Nick was brilliant. He got me the car I wanted, more quickly than anyone else could, and at a lower price than anyone else. The service was absolutely great. Never met the guy, did it all effortlessly online while I was in America, but almost feel like he is a friend as he did such a great job for me. Don't waste your time phoning around, just go to Nick, he provided a 6 star service! Thanks Nick!

12. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Too good not to use

As ever, especially when making a major purchase, I did a great deal of research. I compared dealer prices and other websites with discounted prices and New Car discount came out top. I did some background research on the company itself, including reviews and was as satisfied as one can be dealing with a new company.
The process of ordering it was straightforward, all done on-line without any pressure.
My account manager John was a great person to deal with, from the outset to the delivery.
It took Skoda nearly 13 months to produce the car and contact with John checking progress was always efficient and informative. Emails were usually answered within minutes.
The delivery process was well handled and I can say that the whole process has been a very positive experience.

9. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service great saving!

I received my Hyundai Tuscon N Line yesterday, co-ordinated by Nick to be registered with the new "72" plate. I've saved almost £7000 on the list price for a factory ordered vehicle! Folk's there is no need to have any concerns with NCD the service is impeccable from order to delivery, I would have no hesitation recommending them to anybody.

2. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

GREAT SERVICE GREAT PRICE

This is the first time I've used this company for a new car. The service has been excellent from the start of the process all the way through. Forget any worries around buying on the internet New Car Discount delivered on every front I placed the order under a week ago and its now on my drive. The service from Nick in the office to Paul who delivered the car was 1st class we would highly recommend .

26. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

New-Car-Discount.com A must look.

New-Car-Discount.com. I was very worried when I found this company & the car I wanted, I
confirmed the make, model, colour etc and paid the deposit, Saving a lot of money, Was it a scam ?? Thinking its a lot of money to lose? BUT!!! No .....The car has arrived everything spot on, They keeped me informed all the way good or bad information about the delivery times etc. My contact Nick emailed me regularly to help the progress, This is a big company and is Part of the AUF Ltd with a lot of experience in Car & Credit..
If you are looking for new car this has to be your first call. Speak to them or go on line.

1. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Better than dealer level of service

Absolutely fantastic service. Kept me up-to-date on all aspects of the car purchase and explained the do's/don'ts of getting such a decent discount. I think like most people who buy a car of a virtual site I was a bit sceptical about using a website broker to buy a car. I cant do anything to reduce those fears really the research I did was check companies house to make sure they are part of AUF (their parent) look at their registered office (etc etc) pay on credit card for the deposit, and I'll sound like a fake review if I push that point any more but I got the car and it was cheap! The gulp moment is the day prior to receiving car when you have to pay the balance so they can pay for the car. I wouldn't hesitate next time but was waiting anxiously on the day!! . The car arrived faultless and even included a few freebies. The dealer I was going to use, will be servicing the car .. they questioned how I got my car so quick as the ones he ordered are yet to be delivered.. ( I did have to wait 3 months but in the world of cars at the moment this is quick).

There were some hiccups along the way but none of that was the brokers fault and they did their best to resolve at every turn and good levels of communication.. final result is me with a car much cheaper than I could have got else where.. and at the moment with 2nd hand car prices if I sold it I'd actually make money ... which is crazy.

8. Juni 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

SEAT UK Changed t&c's very frustrating

Placed an order for Seat Terraco October 21. Website and confirmation was that I would be the first registered person on the log book, as Registration A process was for all SEATS!
7 months later I am told apparently SEAT have now put a new rule such that NCD would need to be the first and only registered keeper, keeping hold of the log book for 12 months and I would need to either accept this or walk away!
Due to my concerns over legality I decided to walk away. NCD did very quickly refund the deposit. I have my suspicions on the SEAT rule change!

29. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing price

All very good and honest. Was worried about paying before receiving vehicle, but nothing to worry about, turned up as promised. Biggest thing, amazing saving of £7,000 on list price - thank you Neil.

23. Mai 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great car and fantastic discount

First time I have purchased a car on-line therefore I was a little apprehensive however the process couldn't have been easier thanks to Nick's help and advice. I've got a great car at a fantastic price! Wouldn't hesitate to use new car discount again or recommend them to friends.

8. März 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Perfect experience throughout

Very happy with my purchase, the ordering process was very simple, no hard sell at all, with everything communicated clearly via email by John Robertson. Car was delivered to door as arranged and handover was completed with part-ex removed after checking completed. It's a 10/10 from this happy customer.

16. Februar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered a new Volvo XC60 in September…

I ordered a new Volvo XC60 in September 2021 for March 2022 delivery.
Over 5 months later New Car Discounts informed me
they were not going to supply the car I ordered.
I contacted Volvo UK who requested the dealers
order number, to enable them to track the order through their system.
New Car Discounts informed me they could not provide
the order number or the dealers details.
Over the 5 months since my order was placed the
price of the car has increased substantially with
limited availability, leaving me without the car and
potentially thousands of pounds out of pocket.
New Car Discounts prices may look attractive, however following my own experience I would not
recommend ordering a car from them.

13. Februar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
New Car Discount-Logo

Antwort von New Car Discount

Hi Chris, we too are unhappy about this situation with the particular Volvo dealer we used. As you say there has been a significant price increase on that vehicle since your point of order and we agree with both you and Volvo UK regarding their suspicions that the dealer in question may have sold it to another third party at the now significantly higher list price. We understand that Volvo UK are investigating this case for you which will hopefully bring about a positive resolution. Fortunately for us, we made a business decision to stop supplying Volvo cars (ironically immediately after taking yours the final order) given the ongoing protracted lead times on our other existing Volvo orders at that time.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I am 79 years old and have always…

I am 79 years old and have always purchased my cars privately or from dealers.It was a question of trust for them to buy the right car and to trust with my money before receiving the car.I chose this company from the trustpilot reviews as being one of the best. I dealt with John Robertson( Accounts Manager) who was professional and upfront throughout. He saved me £6750 on the purchase of my Nissan Qashqai. Would do it again

17. Januar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly recommend New Car Discount

Have purchased 4 cars from New Car Discount since 1999. (All purchases highly satisfactory). Dealt with John Robinson mostly over this time. Put the latest car on order last April 2021 and as everyone knows COVID 19 has delayed the purchase delivery of all cars at present. John and his team has kept me informed on progress over the 8 months we have had to waited. John and his team persevered with lack of Chips and Seats availability. Delivery was completed successfully on 12 January via transporter. The car was all we hoped for with just 4 miles on the clock. Well done to all the team at New Car Discount.

16. Januar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr