Firstcry Bewertungen 

218
•
TrustScore 1.5 von 5

1,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would have given 0 starts if possible. They delivered a damaged product and then didn't approve return request. Next after I argued with them, they approved return but are not doing pickup with one... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don’t buy in online ..if the product is defective and to replace the same or for return process will take hell out of time - it will be close to month minimum .. Overall it will be like : order an... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

FirstCry India likes to pitch itself as the ultimate expert in parenting needs, but apparently, their warehouse team skipped basic geometry. Mixing up a bulky Babyhug Plug & Play Tricycle with a tiny... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Very disappointed with the service. I ordered one item but received the wrong one. Instead of offering an exchange, they processed a refund — and even that wasn't handled properly. The amount wasn't r... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

1,5

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

218 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 31 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

1,5

Alle Bewertungen

(218)

108 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

All staff service good

All staff service good

30. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Thank you for leaving such a thoughtful review. We're delighted to hear about your positive experience, and your encouraging words make our day. Happy shopping, and we look forward to serving you again!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would have given 0 stars if that…

I would have given 0 stars if that option were available.

I purchased a feeding pillow for my 24-day-old baby from the FirstCry Store, Rajahmundry, on July 27 at around 11:00 AM. The pillow cost ₹1,400, which I already felt was expensive, but I still went ahead with the purchase.

After taking it home, we tried using it and found that it was not comfortable or suitable for either my wife or my baby. I returned to the store the same day and requested an exchange for another product, but the staff and that buffoon manager refused. Their only explanation was that "the system won't accept it," which is an unacceptable response when a customer is genuinely looking for a solution.

This was extremely disappointing. The staff and manager were unhelpful, unprofessional, and showed no concern for customer satisfaction. I am now left with a ₹1,400 product that is of no use to my family.

Based on my experience, I do not recommend this store. The products are overpriced, and the after-sales service is extremely poor. It feels like they care more about making a sale than supporting their customers.

If you're shopping for baby products in Rajahmundry, I highly recommend Neubay near Tilak Road instead. In my experience, they offer much better customer service and high-quality products.

27. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, We are sorry for the inconvenience caused to you. As discussed, we take this as feedback, and we will try to combine your feedback with our concerned team to provide a better experience.

Subject: Feedback through Trustpilot
Trustpilot Review/Feedback URL:

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

It should not be rated only ..having…

It should not be rated only ..having the most pathetic service and dont care about the end consumer..i recommend every one to please not order anything online ever .

26. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Suraj, We are sorry that you faced an issue. Please help us understand the issue you are facing in depth. Request you to share the detailed issue by writing to customercare@firstcry.com so that we can look into it and assist you in the best possible way.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very bad experience with FirstCry

After 9 Years as a FirstCry Customer, This Was My Experience

I have been a loyal FirstCry customer for nearly 9 years, purchasing everything from baby essentials to toys. Unfortunately, my latest experience has completely shattered my trust in the company.

On 18 July 2026, I ordered the Play Nation Blue Crawling Crab Rechargeable Musical Toy (₹394) as a gift for my nephew. Since the product was gift-wrapped by FirstCry, we trusted that the package was complete and gifted it without opening it.

When the gift was opened, we discovered that the charging cable was missing from the box. As this is a rechargeable toy, it could not be used immediately, turning what should have been a joyful moment into an embarrassing and disappointing experience for both our family and the recipient.

I immediately contacted FirstCry customer support and shared all the requested details and photographs. Over the following days, I made multiple follow-up calls. Each time, I was connected to a different customer care executive and had to explain the entire issue again. At one point, I was even informed that my complaint email had not been received, despite having an automated acknowledgment from FirstCry confirming that it had.

After several days of follow-ups, the only resolutions offered were:

Return the product by arranging a pickup from my brother's address, even though the toy had already been gifted.
Accept ₹100 compensation for the missing charging cable.

I did not consider either of these to be practical solutions. Requesting the return of a gifted product from another household is highly inconvenient, and offering ₹100 does not resolve the issue of a rechargeable toy that was delivered without an essential accessory.

To resolve the matter, I agreed to accept the ₹100 compensation, but I specifically requested that it be refunded to my original payment method, as I no longer intended to shop with FirstCry. Despite this request, the amount was credited as FirstCry Cash instead.

What disappointed me most was not just the missing charging cable, but the way the issue was handled. After nearly a decade of being a loyal customer, I expected better quality checks before dispatch and a more practical, customer-focused approach to resolving a genuine customer complaint.

Unfortunately, this experience has made me lose confidence in FirstCry, and I do not intend to purchase from them again.

My advice to other customers: If you are buying a gift from FirstCry, please verify the contents of the package before gifting it—even if it is gift-wrapped.

I am sharing this experience so that other customers can make an informed decision before purchasing from FirstCry.

18. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience. Please let us know your order number /your registered email ID/Mob No for Firstcry.com purchase and our team will revert at the earliest. Please share the details over email at customercare@firstcry.com.

Subject: Feedback through Trustpilot
Trustpilot Review/Feedback URL: "

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered one kid sofa for my friend…

I ordered one kid sofa for my friend kid but it was small so I raised the return request and they themselves cancelled the request and now they are not collecting it back nor do they are refunding. And in emails too only robotic reply. They all r spammers don't buy anything from this aap.
Order no. 43152658jgrc8ef6dd

Kindly fix the issue or we will not buy in future anything and even my frnds too will discard ur services

7. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, We are extremely sorry for the inconvenience. As discussed, the refund has been processed. For any other query, please share the issue details at customercare@firstcry.com. Our team will revert to you back at the earliest.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Delievry to wrong location

The products themselves are not the issue—my concern is with the delivery process.

The order was addressed to a hostel, but the courier delivered it to their college instead. The recipient was not present and was attending an examination. She shared the OTP believing the courier had reached the correct delivery address, as he never informed her that he was at a different location.

A delivery OTP should confirm the recipient's identity, not allow a courier to change the delivery location without the recipient's knowledge or consent.

I hope FirstCry and its courier partners ensure that deliveries are completed to the actual address mentioned in the order or obtain clear permission before leaving parcels elsewhere.

13. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and shipment details at customercare@firstcry.com and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

⭐ 1 Star

⭐ 1 Star

**Never buy electronics from FirstCry.** Their after-sales service is the worst I've ever experienced.

If your product is defective, forget about an easy return or replacement. Reaching customer support is a nightmare—you have to go through endless steps just to try to speak to someone, and even then getting a resolution is extremely frustrating.

Spend a few extra rupees and buy from Amazon or any platform with reliable customer service. It's simply not worth the risk.

**Remember:** *If you expect after-sales service from FirstCry, you'll cry first... then realize the blunder of buying from FirstCry.*

I won't be buying from FirstCry again, and I wouldn't recommend it to anyone.

16. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and product details at customercare@firstcry.com, and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Not even a single star

Not even a single star , never purchase any product on first cry , always delayed the delivery or you never get the product at your door step and if you ask for refund , you must forget the money , bad customer assistance , never recommend to purchase any thing from first cry

12. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and shipment details at customercare@firstcry.com and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had one of the worst business…

I had one of the worst business experiences after investing in a FirstCry Intellitots franchise in Haryana. We trusted the FirstCry brand and believed the promises made by the franchise team, but the reality was completely different.

During the sales process, we were encouraged to invest a significant amount of money and were led to believe that the franchise had strong business potential. However, after making the investment, we were repeatedly asked to pay additional amounts for different services and admissions. The overall cost became far higher than we had expected.

Despite spending so much money, our center managed to get only four admissions. We suffered a huge financial loss, and instead of receiving the support that had been promised, we often felt ignored.

My interactions with Neha, Akansha, and Kamaljeet, who were part of the communication regarding our franchise, were extremely disappointing. Whenever we reached out with concerns or asked for help regarding admissions, marketing, or the ongoing expenses, we felt that our concerns were not taken seriously. The responses were often delayed, dismissive, and unhelpful. As franchise owners who had invested our savings, we expected professional support, but that was not our experience.

The lack of transparency regarding the total costs and the continued requests for additional payments placed our family under severe financial and emotional stress. We invested in good faith, expecting a partnership, but instead felt left on our own after making the payments.

I am sharing my genuine personal experience to help others make an informed decision. My advice is to thoroughly review every fee, ask detailed questions about all future costs, and speak with multiple existing franchise owners before investing.

Based on my personal experience, I cannot recommend buying a FirstCry Intellitots franchise. It resulted in a substantial financial loss for my family and was one of the most disappointing business decisions we have ever made.

11. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, We regret the inconvenience caused. Please highlight this concern to our customer support team at customercare@firstcry.com and we will have it addressed for you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Luteri company hai ye.

Luteri company hai ye.
Me chandigarh phase 1 me first cry me delivery boy ki job krta tha mera kaam parcel ko hub se receive krke customer tk pahuchana. Or duty khatm hone se pehle payment ko hub incharge submit krna.uske baad apni duty khatm. Ik din night me 9 pm pr koi chor aaya or hub ka locker lekr chla gya. company ka kehna hai k usme 5 lakh rkhe thay. Or unhone police bula kr FIR register krba di tb sb kush bdiya chl rha tha lekin jb salary dene ka din aaya to company ne sare delivery boy ki salary nhi di hm 15 delivery boy hai now btao chori hub me hui hai bo bhi night me hmari jimedari hai kya uske liye company ne bol Diya kisi ko payment nhi milegi hmara nuksan hua hai payment ko manege krne k liye company ne supervisor rkha hai or hub incharge rkha hai unki kato hamari responsibility thodi na hai.sb se vinti hai ye company garibon ka Paisa khane Bali company Hai Koi saman nhi khridna first cry website se.

11. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely disappointed with my…

Extremely disappointed with my experience ordering from FirstCry.
My order was supposed to be delivered on 6 July 2026, but even several days after the promised date, there was no delivery. Instead of providing a clear resolution, customer support simply said they could not guarantee a delivery date and asked me to keep tracking the shipment myself.
As a customer, I shouldn't have to deal with issues caused by your logistics partner. If you choose a courier service, you are responsible for ensuring orders reach customers on time. Passing the responsibility to the customer is unacceptable.
The support I received was generic, unhelpful, and showed no accountability. There was no concrete delivery timeline, no proactive communication, and no real effort to resolve the issue. For a platform that caters to parents and children, timely delivery is essential—not optional.
This has been my first and last purchase from FirstCry. Based on this experience, I cannot recommend the platform to anyone looking for reliable service. I expected professionalism and accountability, but unfortunately received neither.

11. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Customer, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and shipment details at customercare@firstcry.com and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst shopping experience with…

Worst shopping experience with FirstCry. I received a damaged product, but FirstCry refused to return or replace it. Customers should not have to suffer because of defective products. Very poor customer service and disappointing return policy. Please improve your quality checks and support for customers.

27. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Tomesh, We are extremely sorry for the inconvenience. As discussed, the issue has been resolved. For any other query, please share the issue details at customercare@firstcry.com. Our team will revert to you back at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I am extremely disappointed with both…

I am extremely disappointed with both the Babyhub 3-in-1 High Chair and the service provided through this app. The product was delivered with defects and poor build quality, making it unacceptable for use.

I reported the issue immediately and requested a replacement. It has now been 15 days, and the defective product has still not been picked up. Because of this delay, my replacement order has not even been processed. I have been left waiting with no proper resolution or timeline.

This has been a frustrating experience, especially when purchasing a product for a baby. I expected much better quality and customer service. I would not recommend this brand or this app unless they improve their quality checks and after-sales support.

26. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Sameera, We are extremely sorry for the inconvenience. We tried reaching you but couldn't connect, and to help you with this, we can check that the shipment has been delivered. For any other query, please share the issue details at customercare@firstcry.com. Our team will revert to you back at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had a very disappointing experience…


I had a very disappointing experience with FirstCry. They charge a convenience fee for their service, but there was nothing convenient about my order. Instead of providing good customer service, they failed to deliver even basic support.

Their delivery partner was extremely unprofessional and behaved rudely. As a customer, I expected respectful communication, but the experience was frustrating and unacceptable.

I also raised a complaint with FirstCry's customer support, but no proper assistance was provided. My complaint was simply closed without resolving the issue, and my order was cancelled without my consent. Despite cancelling the order, FirstCry kept the convenience fee of around ₹100, which is unfair considering the service they provided.

Charging customers a convenience fee while failing to offer convenient or reliable service is unacceptable. Based on my experience, FirstCry's customer service, complaint handling, and delivery management need significant improvement. Very disappointing experience, and I would not recommend their service unless they improve their customer support and delivery standards.

If you'd like, I can also make it sound more formal or more concise for platforms with character limits.

5. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Anshul, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and shipment details at customercare@firstcry.com, and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Didn’t receive refund amount

I have ordered and canceled few items from my order but I haven’t received my money back into my bank and can’t contact anyone as thet do not have customer service except the bot which was asking to upload my bank statement. How could we trust them and upload our bank statement.. such a bad experience.. lost my money.. never ordering from them again

17. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Firstcry-Logo

Antwort von Firstcry

Dear Prasanna, Please accept our sincere apology. We are very sorry to know about your experience with us. Please let us know your order number and product details at customercare@firstcry.com, and our team will revert back to you at the earliest.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Pathetic company and customer service

Pathetic company and customer service! They sent me wrong product and it takes like ages to get a refund! Zero star deserved!! Stay away everyone! Dont waste your money! I wish there was a zero star button! Scammers

19. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely disappointing experience

Extremely disappointing experience. I will never shop here again.

I have shopped at this store before and have spent around ₹3,000 in total. Later, I received multiple phone calls from the store informing me that I had received two ₹350 vouchers (one for each purchase). The store even called me on June 26 and informed me that June 27 was the last day to redeem the vouchers, so I visited the store on June 27.

When I reached the store, I was informed that the vouchers could only be used on products from two selected brands and only for clothes and shoes. There were only about 5–6 eligible items available, and most of them were priced at ₹600–₹700 or more, making the ₹350 voucher practically useless.

Even after that, I selected an item worth ₹399 and went to the billing counter. That’s when they told me that I could redeem only ₹100, not the ₹350 that had been repeatedly promised over the phone. If the voucher had so many conditions or was worth only ₹100, they should have clearly informed customers before asking them to visit the store. This was misleading and a complete waste of my time.

This review is not about the voucher itself. I never expected or demanded a voucher, and I wouldn’t have had any issue if I hadn’t received one. My concern is the way customers are misled. After repeatedly calling me and asking me to visit the store to redeem two ₹350 vouchers before they expired, I trusted the information they provided and visited the store. Only after selecting an item and reaching the billing counter was I informed that I could redeem only ₹100. This kind of misleading communication is unacceptable and a complete waste of a customer’s time.

Overall, this was one of the worst shopping experiences I’ve had. Misleading communication, hidden conditions, slow billing, poor customer service, and not even providing a carry bag after the purchase—I had to carry the product in my hands. I would definitely not recommend this store to anyone.

27. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Harassment Due to Repeated False Pickup Promises

I received my order (Order ID: 42696368QWHE25819E) over 20 days ago, and the product has not been functioning properly since day one. I immediately raised a request for a return or replacement—whichever was possible. Yet, even after 20 days, your customer service has failed to resolve the issue.

Every single day at 11:00 AM, I receive an SMS stating that the product will be picked up and a replacement will be delivered. However, the contact number provided is never that of the actual pickup executive, making the entire process pointless and misleading.

This is not just poor service—it's a complete failure of your customer support and operational systems. Instead of resolving a genuine customer complaint, you have made me chase the same issue for nearly three weeks. Please fix your internal processes, update your employee/vendor coordination, and stop harassing customers who trusted your brand.

I chose FirstCry expecting reliable service, but this experience has been nothing short of disappointing. Ironically, your name suggests "FirstCry" for a baby's first cry, but after dealing with your products and customer service, it's the parents who are left crying.

This has been one of the worst post-purchase experiences I've had. Competitors like Amazon handle returns and replacements far more efficiently and professionally.

I expect an immediate resolution to this matter. If this issue is not resolved without further delay, I will be compelled to escalate it through the appropriate consumer grievance channels.

Order ID: 42696368QWHE25819E

20. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very poor customer service from First Cry.

Very poor customer service from FirstCry. I have been waiting for more than one month for the return pickup of my tricycle order. Despite repeated complaints and assurances from customer support, the issue is still unresolved. The pickup was rejected multiple times due to the large package size, causing unnecessary stress and inconvenience. I am extremely disappointed with the after-sales service and would not recommend FirstCry based on this experience.

9. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr