Säljer smycken som de tydligen inte har i lager online, beställer 2 st halsband och betalar. Först efter någon timme så får jag från Svea att mina pengar hade swishats tillbaka, när jag kollar mina ma... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
Tyvärr finns det inte lägre än en stjärna. Akta er för att handla på Ur- och Penn i Tuna Park, Eskilstuna. De matchar inga priser de har på nätet i butik trots att kutym är att göra så. Klagade cent... Mehr ansehen
Jag köpte örhängen till min dotter från denna butik. De har 30 dagars öppet köp, och jag gick dit inom tidsgränsen för att returnera dem. Men personalen vägrade och sa att örhängena saknade säkerhet... Mehr ansehen
Min man köpte mig ett silver set med… Min man köpte mig ett silver set med halsband & örhängen 24 December. 3 Mars så lossnade bollen på örhänget och jag gick till butiken i Jakobsberg där jag inte f... Mehr ansehen
Unternehmensdetails
Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen
Vad roligt att du hittade hit, välkommen! Följ oss på Instagram @urpennofficial för inspiration, nyheter och behind the scenes info. #StyleWithUP
Kontaktinformationen
Almungevägen 2, 194 51, Upplands Väsby, Schweden
- uropenn.se
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Das haben sich andere Leute angesehen
Jag beställde ett presentkort från Ur &…
Jag beställde ett presentkort från Ur & Penn den 1 juni 2025, vilket levererades den 13 juni och överlämnades som gåva. Döm om min förvåning när jag senare fick ett mejl om att ordern hade makulerats och att pengarna återbetalats – trots att kortet redan levererats och använts som gåva!
Detta skapade en mycket pinsam situation då mottagaren inte kunde använda sitt presentkort. Jag har mejlat kundtjänst men ännu inte fått svar – över två dagar har gått. 😠
Att ogiltigförklara ett redan levererat presentkort utan att kontakta kunden först är oacceptabelt och ett tydligt brott mot det köpeavtal vi ingick. Så här behandlar man inte kunder!
Jag rekommenderar andra att tänka sig för innan de handlar presentkort från Ur & Penn.
Jag köpte örhängen i guld (18 karat)
Jag köpte örhängen i guld (18 karat), och efter en månad har de blivit helt missfärgade. Jag vill påpeka att det inte är guldplätering. Det värsta är att jag, förutom till mig själv, även köpte två par till som presenter! Tänk dig att köpa äkta guld till någon i present – som blir missfärgat efter bara en månads användning… vilken katastrof!
De hade kampanj på hemsidan 3 för 2 på…
De hade kampanj på hemsidan 3 för 2 på blomkransar. Får hem paketet och där är bara 2 stycken. Lurendrejeri…
Kundtjänst existerar inte
Kundtjänst existerar inte, har skrivit till dom angående retur då mitt köp var repigt och dom hänvisar till butik, jag bor flertalet mil i från en butik och har ingen möjlighet att ta mig dit.
Har försökt att ringa till dom också, det står 9-12 men även där får man svar från en telefonsvarare att det inte går att nå dom just nu.
Såå urdåligt att det finns inte.
Varför existerar dom över huvud taget när dom inte kan ha någon kundtjänst, det handlar säkert om pengar som allt annat, och det ska sparas, jag rekommenderar ingen att handla där och för min egen del var det sista gången jag handlat på ur och penn.
Under all kritik, lurendrejeri...
Servicen var fantastisk
Servicen var fantastisk, jag vet inte så mycket om klockor men de förklarade alla funktioner bra.
Ingen information om plomberingskrav trots present
Vi köpte örhängen i födelsedagspresent till dotterns två vänner för 15 min sedan i butiken i Allum. Men efter att ha sett andra örhängen i en annan butik ville vi lämna tillbaka två par. Men det fick vi inte då de inte var plomberade. Jag upplyste om att det var en present när jag handlade, men fick ingen information om plombering. Men kassörskan vägrade då reglerna står på kvittot och jag hade betalat. Jag frågade om det var någon skillnad om jag ångrat mig direkt efter betalning, men det var samma regler. Oprofessionellt att inte informera om plombering. Extrem dåligt. Ni har förlorat en kund.
Långsam leverans
Långsam leverans
Beställde en halsband för 2 veckor sedan så står det leverans 1-3 vardagar. Gick en vecka och de fortfarande inte skickat. Mejlat de - ingen svar. Sen skickade de äntligen fast utan någon svar på mejlet. Så kommer den snart nästa vecka.. men man skulle gärna ha någon förklaring varför leveransen är så himla försenad. Liksom 10+ vardagar om man inte räknar in helger.
Dålig bemötande och dålig service
Dålig bemötande och dålig service! Köpte klockan och var inte på rätt inställning! Allt man ber om hjälp kostar! Reperationer! Retur!
Vasagatan 17 västerås!
Råttor inne i butiken
Råttor springer inne i butiken på Drottninggatan sååå äckligt!! Väldigt smutsigt på golvet också. Allmänt ofräsch butik. Kommer varna folk
Ingen service vid trasig vara
Har köpt en klocka men armbandet gick sönder efter några dagar och har fortsatt att gå sönder. Varit i butik och de sa först att klockan behöver skickas på service och att de där tar beslut om det går på garanti. Sen ändrade de sig och sa att det inte går på garanti och att jag måste betala för service på klockan isåfall vilket innebär att jag betalar för nytt armband och klockan skickas in. Tråkigt när klockan är så ny och börjar gå sönder nästan direkt. Mycket spydiga säljare som ifrågasatte om jag hade råd att betala ett nytt klockarmband. Kommer aldrig handla här igen!
Piercing som rostar
Köpte en piercing till min helix, köpte alltså inte ett vanligt örhänge utan ett från deras piercing sortiment. Efter ca 5 veckor så ramlar ”kristallen” av. Upptäcker även att huden runt hålet börjar ”gå upp” och bli väldigt irriterat. Jag går till en känd piercare i Sthlm som byter ut smycket. Han visar mig det gamla smycket som har blivit helt svart, den har alltså börjat rosta. Förstår att man får det man betalar för men förstår inte hur man kan sälja ”piercingar” som rostar??
Otroligt otrevligt bemötande av en…
Fick Otroligt otrevligt bemötande på Drottninggatan av en säljare. kaxig tjej med mörkt hår
Tummen ner för Ur och Penn vid Kungsgatan Göteborg
Var på ur och penn vid kungsgatan i Göteborg. Det är en liten butik och jag var själv där inne, inga andra kunder.
Butiksbiträdet frågade inte om jag ville ha hjälp trots att jag stått och stirrat in i en smyckemonter ganska länge. Fick till slut be om hjälp. Hade tänkt handla för några hundra till min guddotter, men hon var inte direkt trevlig. Köpte istället ett par örhängen som det var rea på till mig själv. Frågade om en påse, det hade hon inga. Frågade efter lite silkespapper så att inte örhängena skulle gå sönder. Det hade hon inte heller. Till slut fick jag hushållspapper. Hade betalat för påse såklart. Sämsta bemötandet på länge.
Rannekellon pariston vaihto
Vein rannekelloni paristonvaihtoon, paristoa ei saatu vaihdettua ja kellosta meni tiiviste rikki… asiakaspalvelijat olivat todella töykeitä eivätkä edes pahoitelleet asiaa.
Det är rena skräpgrejer de säljer
Det är rena skräpgrejer de säljer. Förutom det så är de alltid ovilliga att ta emot reklamationer och följa konsumentköplagen, vilket är extra tråkigt eftersom det är så dålig kvalitet på varorna. Jag kommer aldrig mer att handla där.
Fruktansvärd kvalitet på grejerna
Fruktansvärd kvalitet på grejerna. Fick ett armband och klocka i present, Jacques lemans märket 1000 spänn, armbandet hann jag ha på mig i EN timme. Den ramlade av min handled.
Klockan ramlade strassen av på en gång. Använde den 1 gång. Så sjukt otrevligt när jag skulle reklamera
Otrevlig och oprofessionell bemötande
Jag besökte butiker i Kista den 2 januari 2025. Under besöket köpte jag en klocka som jag tyckte mycket om. Jag fick ett trevligt bemötande av en manlig säljare som även erbjöd sig att korta ner klockan eftersom den var lite stor.Igår, när jag använde klockan för första gången, upptäckte jag att en av diamanterna var lös. Idag, den 3 januari 2025, besökte jag butiken igen runt klockan 14:00–14:30 för att få hjälp med detta. Där möttes jag av en kvinnlig säljare, som verkade vara i 20–25-årsåldern. Tyvärr var hennes bemötande både oprofessionellt och otrevligt från första stund.
Hon informerade om att det enda alternativet var att reparera klockan, vilket skulle ta tre veckor, eftersom bandet tidigare hade kortats. Detta var inget jag blev informerade om vid köpet. När jag försökte förklara situationen och bad om ett annat alternativ, avfärdade hon mig och kallade mig aggressiv, vilket jag blev mycket upprörd över.
Säljaren föreslog att jag kunde vänta på att en chef skulle hjälpa mig, men hävdade samtidigt att hon själv var mest kunnig i sådana ärenden. Jag väntade i över 20 minuter på chefen, men när jag frågade igen, fick jag veta att hon inte fått tag på chefen och att hon inte svarade. Och nämnde att det är hennes kollega som är (butiksbiträde) hon (ljög)
Sedan sa hon att jag skrek åt henne i butiken. Vidare nämnde hon att hon var ny och inte särskilt insatt i dessa processer, vilket gjorde hela situationen ännu mer förvirrande.
Till slut valde jag att lämna butiken självmant och istället vända mig till er kundservice för hjälp. Jag väntar på svaret från de!!
Väldigt otrevlig personal
Väldigt otrevlig personal, antingen så har de en otroligt dålig ledning eller så anställer de fel människor för det jobbet, kommer inte att handla där mer
Mycket otrevlig bemötande
Var i dag på burlövs center .Ställde mej vid kassan, och frågade om där fanns ringar från en kupong,som hade delats ut som reklam,mycket surt sa hon till mej du får vänta på din tur ock ta en kö lapp,när det sen var min tur började hon att mumla att det var onödigt att hon skulle behöva leta efter ringar som kostade 20 kronor,hon öppnade låda efter låda och smällde igen dom hon betedde sig mycke aggressivt,till slut hämta hon en låda från ett lager och ställde den,och gick till nästa kund och sa till mej att jag fick vänta.sa till hon att detta är ju märkligt eftersom jag tagit kölapp och hon höll på att expiera mej.hon bara vände sej bort ock tog den andra kunden.jag sa till henne att hon var mycket otrevlig,hon bara skratta och sa välkommen tillbaka,kommer aldrig mer att sätta min fot på Burlövscenters ur&pen
Vi var hos Ur&Penn i Halmstad/Hallarna…
Vi var hos Ur&Penn i Halmstad/Hallarna igår, och fick utmärkt bra och trevlig service från den unga damen som hjälpte oss, igår 26/11 vid 10:00 tiden. Hon fixade nytt läder armband till hustrun och lagade mitt armband snabbt och bra. Hälsningar från Hans & Elisabeth från Torekov.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








