Monarch Mobility Bewertungen 

184
•
TrustScore 4.5 von 5

4,4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I am so upset that Monarch Mobility no longer cover my area. A friend who is 91yrs old was in need of a Scooter repair which they will not do. So my advice is buy elsewhere as your area may well be n... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really good service turned up unannounced Ian found us the scooter and demonstrated how to use also given test drive polite and helpful, great service also by office staff

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had a lot of confidence in Andy who gave me helpful advice on the phone. I felt happy about the sale and it was delivered carefully the next day. The chair looks really strong and I am waiting ea... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Live in Australia but unable to find suitable travel bag for my wife’s mobility scooter. Monarch helped my choose the best bag for our requirements; they were very patient and helpful dealing with som... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Anbieter von Mobilitätsausrüstung
  2. auch in
  3. Lieferant medizinischer Geräte

Vom Unternehmen geschrieben

Monarch Mobility is the UK’s leading specialist mobility firm, established back in 2001, we have the experience and expertise to help you decide which scooter or powered wheelchair is most suited to your individual budget and requirements whilst providing excellent service and support nationwide so you can rely on us to keep you mobile.


Kontaktinformationen

4,4

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

184 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 70 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,4

Alle Bewertungen

(184)

91 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Amazing service

From first phone call to testing the scooter and delivery glen was so helpfull from begining to end service was excellent cant fault the service i received 5 star service

27. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great product and good value so far. Friendly and patient staff.

Great product and good value so far. A number of issues following receipt of Genie Auto mobility scooter but sorted satisfactorily and swiftly by Andy McAlpine at Monarch sales. The main issue was due to my fault in not reading web details properly, this was explained nicely by Andy and I am completely happy. All other issues resolved and in progress.

16. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Glen came to bring me a new scooter

Glen came to bring me a new scooter, he was so friendly and helpful and didn’t leave until he was sure I knew everything and was going to be safe. I would highly recommend them. Great company and great service.

10. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Glenn from monarch was absolutely…

Glenn from monarch was absolutely amazing he was friendly and polite. He spent time showing my husband all the features it had and he explained how it all worked.
It was easy from start to finish.
We would Highly recommended anyone who’s looking to use this company. :)

8. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great service.

Genn Dickinson paid us a visit today to help my sister decide which wheelchair was most suitable for her. He spent a good time with us explaining all aspects of the wheelchair and was very helpful and informative. Thanks for your help 😃

7. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have used Monarch for over 6 years

I have used Monarch for over 6 years, I am a Motability customer so have an annual service and new scooter every 3 years. Not one complaint from me always first class service on the phone and the people who come to the house for service or delivery.

6. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Totally disrespectful

Purchased a 'reconditioned' and 'serviced' folding mobility scooter for a 91 year old. Presumed purchasing from a reputable main dealer would be the better option. Please DO NOT buy from Monarch. Only been out on it a couple of times but a large threaded bolt came out of a wheel, causing wheel to come off, scooter to topple and injury caused that required a trip to A&E. A week on and the wound was infected resulting in less mobility than ever and lack of confidence. Money refunded, thank you Monach but where is the admission of responsibility and apology and is this going to happen to some other unsuspecting person? You have a responsibility and duty of care. Customer aftercare was disgraceful had to chase updates !

You are accountable for this, no duty of care, no apology, not even a sorry for the pain and suffering caused, my dad is 91 and not in the best health and you have made things much worse by your inept ability to check a scooter that should of been perfect, he has also had to pass his dog onto me and my wife as he no longer feels comfortable taking him out which wasn’t a problem before this happened and that was his only company at home, totally disgusted in your company, trading standards is the next step unless you want to get hold of me prior to that happening then my email address is craigiecom @ gmail.com, I’d be happy to talk to you to see what your thoughts are as this should never of happened and can’t happen to anyone else either…

4. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Monarch Mobility-Logo

Antwort von Monarch Mobility

Thank you for taking the time to share your concerns.

We were genuinely sorry to hear about the incident, as soon as we were informed, we carried out a thorough investigation and worked directly with the customer throughout the matter. We offered a number of resolutions, including a full refund, which was accepted. Whilst we appreciate the distress this incident caused, we do not agree with the suggestion that we failed to take the matter seriously. Customer safety has always been, and continues to be, our highest priority.

Every reconditioned scooter undergoes inspection and servicing before being offered for sale, and any reported safety concern is investigated thoroughly.

We would also respectfully note that this is one of a number of reviews relating to the same incident that have been posted under different names. Whilst we fully respect the right to leave honest feedback, we also believe it is important that reviews reflect genuine first-hand customer experiences.

If the customer wishes to discuss anything further with us directly, we remain happy to do so.

Kind Regards,
Monarch Mobility

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Purchased a 'reconditioned' and…

Purchased a 'reconditioned' and 'serviced' folding mobility scooter for a 91 year old. Presumed purchasing from a reputable main dealer would be the better option. Please DO NOT buy from Monarch. Only been out on it a couple of times but a large threaded bolt came out of a wheel, causing wheel to come off, scooter to topple and injury caused that required a trip to A&E. A week on and the wound was infected resulting in less mobility than ever and lack of confidence. Money refunded, thank you Monach but where is the admission of responsibility and apology and is this going to happen to some other unsuspecting person? You have a responsibility and duty of care. Customer aftercare was disgraceful had to chase updates !

23. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Monarch Mobility-Logo

Antwort von Monarch Mobility

Thank you for taking the time to leave your feedback.

We were genuinely sorry to learn of the accident, and as soon as we were made aware of the incident, we carried out a full investigation and remained in regular contact with the customer throughout. We offered a number of resolutions, including a full refund, which was accepted. Whilst we appreciate that the customer lost confidence in the product following the incident, we believe we responded promptly, professionally and fairly.

Customer safety and aftercare are our highest priorities. Every reconditioned scooter undergoes inspection and servicing before sale, and any reported issue is treated with the utmost seriousness and fully investigated.

We would also note that this review relates to the same incident that has already been reviewed multiple times on this platform under different names. Whilst we respect everyone's right to share genuine feedback, we believe it is important that reviews accurately reflect individual first-hand experiences.

We remain committed to providing safe, high-quality mobility products and delivering the level of service our customers expect.

Kind Regards,

Monarch Mobility

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

NOT A TRUSTWORTHY COMPANY

Mobility scooter purchased as reconditioned and serviced but obviously hadn't been as caused accident injuring user who requiring medical attention. No responsibility taken, no apology, where is the duty of care.

2. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Monarch Mobility-Logo

Antwort von Monarch Mobility

Thank you for taking the time to leave your feedback.

We are sorry to hear of your concerns. The safety and wellbeing of our customers, along with providing excellent customer service, are our highest priorities, and we take every reported issue seriously.

In this instance, we carried out a full investigation and worked closely with the customer involved, offering a number of resolutions throughout the process. We were pleased to reach an outcome that the customer confirmed they were happy with.

From the information available to us, we are unable to identify the reviewer as the customer concerned. We have also noticed a number of reviews relating to the same matter have been posted under different names. Whilst we welcome honest feedback, we kindly ask that reviews reflect genuine first-hand experiences.

We remain committed to supporting our customers and resolving any concerns fairly, professionally and with safety at the heart of everything we do.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

If I could give them a minus I would.

If I could give them a minus I would.
Bought a mobility scooter Thursday 11/6 with promise of delivery at latest Monday 15/6 by Fed Ex
It didn't happen. Contacted Monarch told each time Fed Ex have the scooter and will be delivered next day until Thursday 18/6
Finally on 18th 4pm. managed to speak to salesman who sold me he scooter. Very apologetic. Offered to get their own delivery driver to deliver the scooter and it would be with me by 6pm.!! Said not keen as too little time to check it out and try before went away on Friday pm. He told me no other alternative but a refund.....so I said yes to that only to be told the accounts didn't work Fridays/weekend so Monday would be the soonest it could done. Accepted.
Friday morning e mail from Monarch told me the scooter would be delivered that day
Phoned and spoke with Andy who said he would deal with it. I forwarded e mail to him.
Returning home Friday morning to a note pinned to the door. Scooter delivered with a neighbour.
Husband went to get it a was unable, even with neighbours help to lift it. Husband knocked on various neighbours doors to find a sack barrow. Rang Monach.... spoke to Andy and basically I was told the company had done everything right he could not have done more and FedEx had let us both down.
Arranged collection.
Monarchs van has just collected the scooter to take back to Halifax.
What a performance
Certainly would not recommend this company because of the abysmal customer service and sheer lack of taking responsibility

After reading the reply 'someone else was to blame, not our fault' but no call back from Monarch phone calls and messages made each day was nor the carriers fault. At least 1 may have stopped me feeling I was getting fobbed off. Still nor impressed by the level of customer care.

11. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Monarch Mobility-Logo

Antwort von Monarch Mobility

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are very sorry that your experience did not meet your expectations.

Unfortunately, the delay was caused by our courier and was completely outside of our control. We share your frustration and have raised this matter directly with them, as the service they provided fell well below the standard we expect on behalf of our customers.

As soon as it became clear the courier had failed to deliver as promised, we arranged for our own driver to collect the scooter to resolve the situation as quickly as possible.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and appreciate your feedback, which helps us hold our delivery partners accountable for the level of service they provide.

Kind Regards,
Monarch Mobility Customer Care

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Exceptional service by Glen during home…

Exceptional service by Glen during home demonstration. Explaining everything professionally and clearly. Listening to all our concerns and provding really good advice.

Mum is really happy with her new Scotter and finaly getting her independence back.

18. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really helpful

Really helpful, talked things through with me. Explained points regarding the scooter and immediately sent out the User Manual. Very good all round, just what you need when you're not sure about things.

10. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I bought a new automatic fold up…

I bought a new automatic fold up scooter last autumn and all I've had a problems and stress.
The scooter is flimsy and is not fit for purpose. They picked it up for yet another repair last Thursday, I phoned today to see when it would be ready only to be told they had only received it yesterday and hadn't even looked at it. They don't supply you with a replacement so would have to hire one at my own expense.
The customer service is shocking, never returning calls or an email I sent to the top boss.
I explained that living with reduced mobility is difficult to be told by Andy that I was talking over him, and we have had the conversation before.
When they picked it up the previous time I was told I'd caused the damage, the foot plate was hanging off so that was untrue.
I've never complained about anyone or company before but feel so disgusted by there lack of compassion, poor quality product and no customer service that I feel I had to do this.
Please do not buy from this company, go to somewhere else that treat you with respect and deliver a product that's fit for purpose.

2. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Monarch Mobility-Logo

Antwort von Monarch Mobility

Dear Susan,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are genuinely sorry to hear about your experience and understand how frustrating it can be to be without a mobility scooter, particularly when it is relied upon for day-to-day independence.

Having reviewed your case, we can see that your scooter suffered significant damage whilst travelling with an airline, which required extensive repairs and replacement parts. Following completion of those repairs, we have continued to support you with the subsequent concerns you have raised, including carrying out further repairs under warranty as a gesture of goodwill.

We appreciate that communication regarding the collection and repair of your scooter has not met your expectations, particularly around timescales for its return. We understand how important clear updates are when you are dependent on mobility equipment and are sorry for the frustration this has caused.

While we always aim to complete repairs as quickly as possible, we do not believe it would be in our customers' best interests to rush a repair. Every scooter that enters our workshop is thoroughly inspected, diagnosed, repaired, and tested to ensure it is returned in a safe and reliable condition. We appreciate that being without a mobility scooter is inconvenient; however, our priority must always be to complete repairs to the highest possible standard rather than compromise quality for speed.

At the time of writing, your scooter is currently being assessed by our service team. Once the inspection has been completed, we will be able to provide a more accurate update on the work required and the expected return date. We appreciate your patience whilst this process is carried out.

We take all customer feedback seriously and remain committed to resolving any outstanding concerns. We would welcome the opportunity to discuss your experience further and work towards a positive resolution.

Kind regards,

Monarch Mobility Customer Care Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr