KOVERED Bewertungen 

220
•
TrustScore 5 von 5

4,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great quality style and delivery. My first man bag ! Bought for holiday to help against pickpockets. Not too big but great for passport, wallet and phone etc.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Outstanding service and top quality gear. Already owning two bags from Kovered I had registered interest in the forthcoming Dane bag after seeing it advertised. I duly received an email on the day i... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great looking and well designed bag. Nice thick canvas material. It's waxed but haven't tested in the rain yet to see if it's waterproof... Bag is very spacious though and extends quite a long way ful... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Having ordered a Humber 2.0 holdall on a Saturday I was notified the following Monday that it had been dispatched and given a Royal Mail tracking number. By the following Friday the tracker still sai... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

Vom Unternehmen geschrieben

We’re a small collective of designers, environmentalists and out of the box thinkers. Combining natural materials, heritage ethics and timeless design to craft ethcial accessories, hand finished in Bath, England. Taking inspiration from travel, adventu...


Kontaktinformationen

4,8

Hervorragend

TrustScore 5 von 5

220 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,8

Alle Bewertungen

(220)

44 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Faulty bags, poor customer service

I got a bag from Kovered back when they still offered lifetime guarantees. It immediately broke, having a faulty seam but they did replace it with the same bag. This also broke and was clearly badly manufactured and they have discontinued it. They have also got rid of their lifetime guarantees on new bags.

They say changing from a lifetime guarantee to a one year guarantee: "This was not a result of the poor quality of our goods but as result of the confidence/durability of our bags!'' - this a total contradiction surely. I take this to mean 'our bags were poor quality, they may not be now but we don't have enough confidence in their durability to last more than a year so won't guarantee beyond that'.

Although the bag I bought is still covered by its lifetime guarantee, all they will offer is store credit and a slight discount which with today's prices is less than a third of a bag. I'm not willing to spend double the amount again to test the quality of their new bags, I would simply like as a refund for the original cost. They have refused this though and repeatedly made what they deem 'generous offers' but actually amounts to keeping my money and in fact trying to weasel even more out of me. Store credit is not real and is essentially worthless. Under UK consumer law, I am entitled to a refund up to 6 years for faulty goods, and do not have to accept store credit. They have refused to acknowledge this and brushed me off since.

Update: A comment on a review unfortunately won't change my rating as their response is the same as their emails: meaningless and empty.
1) the lining was not 'torn' - the seams literally fell apart inside and out as they are so poorly manufactured
2) a goodwill gesture is not goodwill when it requires the customer to spend more money than the value of the original item in order to have it replaced (probably by yet another faulty bag)...it is in fact the opposite, a manipulative ploy.
3) I suggest they read up on UK consumer law, the 6 year rule is literally current guidance on gov.uk...I have no clue where they plucked this pre-2015 nonsense from.
4) not once in the email exchange did they say they were unable to do a refund because I was not the original purchaser (it was bought for me). I would be very happy for the original purchaser to receive the refund.

4. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
KOVERED-Logo

Antwort von KOVERED

Hello Lucas,

We are incredibly saddened that you have felt the need to leave us the 1 star review on Trustpilot.

Customer service is our top priority and we'll always do everything we can to help our customers. We issued a replacement bag in January 2023 as a result of the torn lining in your original bag purchased in November 2022. We did not request the return of the original bag.

You contacted us recently regarding an issue with your replacement bag that we issued nearly 2 years ago. As a goodwill gesture we offered to offset the cost of your original bag and also apply a 15% discount towards a new bag of choice as we no longer stock the original bag you purchased. However, you have declined this offer and also that of a store credit.

We are not able to offer a refund and understand the 6 year entitlement period for faulty goods you refer to is in relation to goods purchased prior to 2015.

We are really sorry that we cannot resolve this to your satisfaction but as the contract of purchase and guarantee was not made directly with yourself we are not able to offer anything in addition to that as already offered.

If you would like to reconsider and accept our offer please get in touch and our customer service team will be happy to help.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Perfect 10/10

The bag is absolutely beautiful even nicer in person. Quality is amazing too! Shipping was super fast.
Can’t wait to give it as a Christmas gift!

1. November 2024
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hard Wearing Leather bags

Awesome products !! ... have purchased their leather backpack & leather holdall ... heavy duty leather which will age really well ... the bruise or 2 will give them character... jst love them !!

1. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Kovered Messenger Bag Review

Kovered Messenger Bag Review

The Kovered Messenger Bag is a stylish and practical choice for everyday use. Made from durable waxed canvas and reclaimed leather, it feels robust and well-crafted. The spacious main compartment easily fits a 15-inch laptop, while smaller pockets keep essentials organised. The padded shoulder strap and sturdy leather handle ensure comfortable carrying.

The waxed canvas and reclaimed leather offers some water resistance, but it may not hold up in heavy rain without extra protection. Overall, it’s a high-quality, eco-friendly bag that combines style and functionality, making it a worthwhile investment despite the higher price.

26. September 2024
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Not what it used to be

I bought 3 different bags on separate episodes. The reason why I kept buying from them is because of all the good moral values they advertise, above all their lifetime guarantee products.
I found out today that this is not the case anymore and the bags purchased after AUG 2022 only have 1 year warranty.
Furthermore I wasn't impressed with the last bag I bought as it fell apart only after using it twice, however as they sent me a new bag free of charge, I was happy with the outcome.
I now have another broken bag that I bought less than 2 years ago, which has a broken zip (the slider pin fell apart). I only use it when I take a plane, which is only a few times a year. This makes me wonder about the quality of their products. I used to like this company because of their sustainable, high quality, lifetime guaranteed slogan but this is not true anymore. It's just another company. There are other companies that offer lifetime guarantee products out there.

25. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
KOVERED-Logo

Antwort von KOVERED

Hi Laura,

We really appreciate your support in purchasing multiple bags from us, and we're glad to hear that you were satisfied with the resolution of your previous issue.

We understand your disappointment regarding our warranty policy. Unfortunately, in August 2022, we had to make the difficult decision to change from a lifetime guarantee to a 1-year warranty for all purchases made after that date.

We pride ourselves on being extremely fair and always honoring our guarantee, as you experienced with your previous bag.

Thank you for your feedback, if you have any further questions or comments please reach out to us directly.

Kind regards,
Kovered

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I purchased a Very high quality product…

I purchased a Very high quality product from Kovered. Worth every penny, very impressed, this is a high end product that will last for years if looked after. The Company Kovered is going to go absolute mainstream and challenge high profile names that sell inferior low grade products at extortionate prices.

27. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bought Waxed Canvas Rolltop Backpack

Bought Waxed Canvas Rolltop Backpack. The inside slides around which makes it impossible to store much and not spacious. Bag is expensive and you could buy a lot better bags for the same price.

25. Juni 2024
KOVERED-Logo

Antwort von KOVERED

Hi Awais,

Thank you for your feedback.

We are incredibly sorry you feel this way and have passed your feedback onto our product development team.

Please contact us at askkovered@kovered.co.uk if you have any questions or concerns.

Kind regards,
Abbi

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr