Homebox  Bewertungen 

2.554
•
TrustScore 4 von 5

3,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Homebox was great. Very simple for me as a foreigner to ensure all bills were taken care of. Well worth the price and Hassan was great in helping to me to move out and stop all relevant bills from cre... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Homebox missed payments on our behalf. They had unclear billing amounts, with discrepancies between energy provider bills and what they charged us. Started charging us for a service without informing... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I can’t comment on the HomeBox service itself, as I haven’t used it, but I did want to highlight the excellent support I received from Jimmy over the phone. I initially called outside of business h... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I was going to badly review Homebox because I HATED using them. When I was overseas for MONTHS and my bills kept increasing I could only email them and never get any good answers or replies stating... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Preisvergleichsseite

Vom Unternehmen geschrieben

The new way to manage your home. Free yourself from overpaying for energy, broadband & more, keep in control and move with ease homebox.co.uk


Kontaktinformationen

3,8

Gut

TrustScore 4 von 5

2554 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 98 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,8

Alle Bewertungen

(2.554)

720 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Signed up on a promise that wasn't delivered

Signed up to Homebox a year ago with the promise that they would manage everything. Turns out that my electricity provider has not received the meter readings I have been submitting to Homebox so it looks like I have been overpaying. When I said I wanted to close my Homebox account for non performance they said if I do they will charge a cancellation fee. Really? I would suggest that there are better service providers than this lot

5. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Ian,

We're sorry to hear that you've been disappointed with your experience.

The meter readings you submit through your Homebox account are automatically emailed to your supplier. We're sorry if your supplier did not action these readings appropriately.

I can see that your latest meter reading has now been manually submitted to the supplier, and they should issue an updated bill shortly.

We appreciate your feedback and are sorry that the service has not met your expectations.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They created the account within 5…

They created the account within 5 minutes but when i wanted to cancel it within the cooling off period, there is nobody to help or support. After creating they disappear

27. Juli 2026
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Fathima,

We're sorry to hear that you feel this way.

We'd like to clarify that we provided you with the information on how to cancel your account within 24 hours of your request. You are still well within your cooling off period.

We're sorry that your experience did not meet your expectations and appreciate you taking the time to share your feedback.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor customer service

19. September 2025
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Andu,

We're sorry to hear that you were disappointed with our customer service.

We'd like the opportunity to understand what happened and see if we can help. A member of our team will be reaching out to you directly to discuss your experience.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible end to service

When I eventually moved house and wanted to cancel my account I was reassured numerous times that all bills had been settled. Cut to a month later when every single one of the suppliers who were linked to Homebox started chasing me for large amounts of money for bills still outstanding. Terrible end to the service.

29. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Jack,

We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must have been.

We'd like the opportunity to look into what happened with your account and the supplier balances you were contacted about. We’ll be reaching out to you directly so we can review the account history and work towards resolving any outstanding issues.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful

Awful - I had to use them when I was renting a few months ago, always getting the bills wrong, charging for what I don’t know and my bills always astronomical. I have not been in the rented property and in my own flat for several months now but today I was contacted by them as they thought I was back in the rental. Don’t use this company just pay your bills the normal way.

27. Juli 2026
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi John,

We're sorry to hear that you were unhappy with your experience.

We'd like to clarify that the Homebox service is entirely optional for your building. Having reviewed your account, we can also see that whenever you contacted us with queries, our team responded promptly and worked to assist you.

We're sorry that the service did not meet your expectations and appreciate you taking the time to share your feedback.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid Homebox!!!

My experience with Homebox has been extremely disappointing.

Within the first few months of using them as a third-party provider for my Wi-Fi, I was charged for a service that wasn't even being provided. Despite raising the issue, I never received a proper explanation or resolution.

Throughout the year, I also received letters from different utility providers claiming my accounts were in debt. This was alarming because I had always made my payments to Homebox on time. It became clear that the problem was with Homebox failing to pay the providers promptly on my behalf, which caused unnecessary stress and confusion.

When I logged directly into my accounts with my electricity and other utility providers, I found that the accounts were not actually in debt. Instead, the balances matched the money that was being held in my Homebox "e-wallet". This left me confused as to why debt letters had been generated in the first place when the funds to cover the bills were already available.

When I tried to cancel my account because of these ongoing issues, I was informed that I would still have to pay the £15 monthly fee until the end of the contract year, even though I no longer wanted to use the service. This made an already frustrating experience even worse.

I expected a service that would simplify managing my bills, but instead it created more problems than it solved. Based on my experience, I would not recommend Homebox.

27. Juli 2026
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Kerri,

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Having reviewed your account, we can't see that any of the letters you mention were uploaded to your Homebox portal, and we also can't see that you contacted our Customer Support Team to raise these concerns. Had we been made aware of the issues, we would have been happy to investigate them for you.

We appreciate your feedback and are sorry that your experience did not meet your expectations.

The Homebox Team

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

They were nice on the phone but didn't…

They were nice on the phone but didn't really tell me everything like a management fee of 15 quid and I asked has to repeat a question which was also dismissed

24. Juli 2026
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Amy,

We're sorry to hear that your sign-up experience didn't meet your expectations.

We appreciate your feedback regarding the information provided during your call. A member of our Sales Team will be reaching out to you directly to discuss your concerns, answer any questions you have about the service and charges, and take your feedback on board.

Thank you for taking the time to share your experience.

The Homebox Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

STEER CLEAR - SCAMMERS - THEY STEAL.

WHATEVER YOU DO, NEVER GO TO HOMEBOX EVER

- Did not receive my contract extension
- Took months to update my account
- Took 600+ pounds of my account, not acknowledged that they stole money
- Now threatening to take me to court? While my account has been set to autobilling
- Have been trying to resolve it for months! They are fully responsible

Do not deal with these people.

ALSO I PAID! THIS IS NOT ACKNOWLEDGED AS PROVEN BY THE REACTION, THEY HAVE STOLEN MONEY AND DO NOT INTEND TO PAY! I HAVE BEEN PAYING ON AUTOBILLING.

23. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi,

We're sorry to hear that you're unhappy with your experience. As this is a public forum, we'd like to clarify a few points.

Your Homebox account was closed at the end of your tenancy, as we were not informed that you had remained at the property until approximately nine months later. During this period, no payments were made to your account between July 2025 and April 2026, which resulted in an outstanding balance of £1,652.04. Since then, payments have only been received towards your most recent three invoices.

We appreciate that you have been in contact with us regarding your account and remain happy to continue discussing the outstanding balance with you directly.

The Homebox Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Delay to claim credits back

I moved out from my flat on the 5th of June and let both Homebox and the utility provider (British Gas) aware of the date. However, until now, I could not claim my Electricity and Gas credits back.
I have contacted BG directly and they have issued my final bills, which have dates from the 14th and 26th of June. However, have been in touch with Homebox since the 5th of June and the communication is terrible. It really feels that they are trying to gain more time. Following the communication with the support team today, they told me that the resolution from British Gas could take up to 6 weeks (from today!!) which is completely unacceptable, given they have already issued the final bills.

23. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Homebox -Logo

Antwort von Homebox

Hi Pedro,

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating the delay has been.

At the time you contacted us, the final bills had not yet been issued, which meant we were unable to complete the reconciliation of your account and arrange any refund due. Once the supplier issues the final bills and confirms the account balance, we can process the credit accordingly.

We’re sorry for the delay and appreciate your patience while this is being finalised.

The Homebox Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr