Köpte en ring, efter 2 veckor kom den till butik och jag åkte för att hämta. I butiken provar jag ringen och den visade sig vara för stor. Bad om att få en mindre storlek men det gick tyvärr inte o... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
Blev lovad leverans av beställt halssmycke till en datum som var väldigt viktig men leveransen kom en vecka senare pga att butikspersonalen beställt på vanligt sätt och inte lagt en snabborder. Fick... Mehr ansehen
otrevlig tjej som stod i kassan flera kunde gick då de tog jättelång tid. När man frågar om man får betala medan hennes kund var och tittade mer var hon otrevlig.
Jag köpte en studentpresent till syskonbarn online och hämtade ut i butik (Örebro). Armbandet var alldeles för litet. Studenten försökte byta i butik i Gävle, utan framgång eftersom det var köpt onl... Mehr ansehen
Unternehmensdetails
Kontaktinformationen
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Das haben sich andere Leute angesehen
Butik i Partille följer ej regler
Butik i Partille: Tillät ej reklamation med digitalt kvitto. MAO har helt egna regler hur man hanterar konsumenter.
Uselt
Uselt! Deras försäkringsavdelning "Iduna" har 1 person anställd i hela Sverige och hon är antingen sjuk eller mammaledig eller nått annat. Vilken service 🤣
Era produkter är säkert jättefina om de…
Era produkter är säkert jättefina om de någon gång dyker upp. Ni bör verkligen se över vilket bolag som levererar era varor. Leverans skulle ske för över en vecka sedan och när jag ringer postnord får jag enbart prata med en telefonsvarare som säger att leveransen är försenad ”no shit”…… har en nyfylld 16-åring hemma där födelsedagen blev lite av en flopp (vi fick visa bild på vad han skulle få). Postnord är värdelösa!!!
Guldfynd i Karlskoga ger dej…
Guldfynd i Karlskoga ger dej bästa,trevligaste service …
Guld värt 😉
Man behöver tjata för att få sin…
Man behöver tjata för att få sin beställning!
Beställde ett hänge som enligt postnords app kom till butik för flera dagar sedan. Jag ringer butiken konstant i 3 dagar utan att få svar! Till slut får jag svar och dagen efter får jag sms om att jag kan hämta varan. Jag mailar kundservice och de svarar något i stil med att ”hoppas du blir nöjd med ditt smycke, det är den mänskliga faktorn”. Leveransen skulle ta 1-2 dagar! Den har legat i butik i 3 dagar utan att någon reagerar! Att butiken inte ens svarar är bedrövligt!
Lowest quality of products
I bought some 18k gold earrings for my wife, and the first time she tried them she couldn’t even connect the locks. We were trying for more than 30 min. At the end we gave up and decided that it was too difficult. Once we stopped trying we also saw that just from trying to put on the earrings (opening and closing the lock) they were bend out of shape. They are 18k which already makes the material soft, but guldfynd chose to make the material so paper-thin and with no support that you can’t even breathe on it without it wobbling out of place. I have never seen a product this bad, and I just want to warn other people. Really check what you buy. This company is not focusing on quality.
GULDFYND MARIEBERG
Köpt en silverring..efter 5 månader hade stenar redan släppt!!.. Blir reklamation …Svaret blir att de är jag som orsakat de genom någon typ av slagoch även orsakat repor ????…Under denna långa tid av väntan så har bemötandet varit riktigt dåligt.. när jag väl får hämta tillbaka den ” trasiga ringen ”står personalen och viskar till varandra medan jag väntar som kund !!!……Va ska man tro om denna affär !!!
Identisk med föregående kundomdöme
Identisk med föregående kundomdöme: Har köpt ett armband i silver där länkarna släppt och gått sönder 2 (!) gånger under en veckas användning. Även här förvägras vi reklamation med hänvisning till att vi "måste ha fastnat i något". Det enda de behagar göra är att försöka nypa ihop länkarna vilket uppenbarligen inte håller.
ARG KUND
Var inne och skulle reklamera ett armband som bara trillade av efter en halv veckas användning. Personalen på Överby i Trollhättan hade ett fruktansvärt dåligt bemötande och säger att armbandet måste hakat fast i något, vilket det inte har gjort!!! Detta ska jag också nämna, att de sagt att det var silver… då känner man att det borde hålla, vilket det inte gjort! Då de inte ville ta in den som reklamation, tyckte de att det var upp till mig som kund att betala reparation… å reparationen skulle kosta mer än vad armbandet gjort som nytt?!
KÖP ALDRIG I DENNA BUTIK
Mvh extreeeemt irriterad och arg kund
Silver örhänge sprack direkt.
Fick ett silver örhänge I present och direkt efter jag försökt sätta på mig den så gick den sönder, urusel material.
Borås Guldfynd aldrig mer.
Otrevlig personal
Otrevlig personal, otrevligt bemötande.
Aldrig varit med om något liknande…
Vägrar ta emot reklamation (Kungsgatan…
Vägrar ta emot reklamation (Kungsgatan Göteborg) även fast det är enligt köpeavtal. Blir då arg för att man i sådana fall ska kontakta kundtjänst på mejl, vilket redan hade gjorts om detta som då sagt att det gick att reklamera. Personalen bad även om att man ska återkomma en vardag när chefen är där och alltså behöva ta ledigt från jobbet för detta då chefen inte är där efter 16.
Inte nöjd
Inte nöjd. Billigt men inte bra. Tog lång tid.
Jag kommer aldrig köpa ett smycke från Guldfynd
Guldfynd Kungälv 👎👎👎👎👎
Det här är det värsta stället jag någonsin handlat i mitt liv, säljarna ( 5075 ) här tror att vi (invandrare) inte har några pengar att köpa ?? Istället köpte jag mer än 15 000 kr i den här butiken. Jag kommer aldrig att köpa från GULDFYND ( Kungälv) igen. Nu har jag funnit GLAMIRA mycket bättre. Det känns så illa 👎
Find another store!!
I bought my engagement ring at one of their stores, and since I couldn't bring my now wife to try the ring, I asked if there was a problem to come back at a later time to get it fitted to her finger..
They told me that's not a issue, so I bought it and waited for the perfect timing to propose to my wife..
It went some years before I could be with here because of corona etc, and she came from the other side of the world..
But as we went to get the ring re sized, they sent it in to their workshop and got it back with a note "Our machines can't do it"
So, I asked what to do now?
They didn't do anything, they asked if I wanted to buy another ring, but not with reduced price or anything...so all they care about, are to sell goods and not their customers..
I will never buy anything at their stores again, they really don't care if they ruined you're most important day in you're life, and leaves you hanging with a ring that can't be fitted.
The date of experience doesn't match, but I can't go further back then that..
Jag kommer aldrig köpa ett smycke från…
Jag kommer aldrig köpa ett smycke från Guldfynd. Köpte örhängen där båda kristallerna lossade. Enligt verkstad var det inte ett garantijobb!! Guldfynd i Fridhemsplan är helt värdelösa då de inte heller återkopplar….
Aldrig mer Guldfynd
Fjärde nalleberlocken i guld sönder och…
Fjärde nalleberlocken i guld sönder och inget gehör från Guldfynd. Varför säljer de smycken som inte är hållbara?
Guldfynd…nej tack!
Jag trodde Guldfynd var en seriös guldsmedskedja men tyvärr har jag nu fått erfara det motsatta.Jag har främst varit kund på Hälla i Västerås.Oftast bara en personal,blir lång kö,inte särskilt serviceminded personal.Jag köpte en armbandsklocka,liten,nätt och fin,tyvärr började tiden släpa efter efter bara nån vecka,dom böt då batteriet kostnadsfritt.Men trots det samma visa igen,efter ca 6 månader reklamerade jag den och fick faktiskt en ny(tror det är deras egna märke,den kostar drygt 1000:-.)Men efter nån vecka bara hände samma sak igen med den nya.När jag ifrågasatte detta menade dom att dom ej stött på det tidigare?Nu är den på service,suck!Billiga pärlörhängen där pärlorna ideligen lossnar haha,varför vill denna kedja sälja sånt krimskrams?Ville reklamera men då erbjöd hon sig att limma fast dom?Likaså guldörhängen där stenar lossnat,skylls på att man skulle ha duschat med dom på,varit oförsiktig,varför klandra kunden istället för att inse fakta att ni säljer varor med dålig kvalitet?Rensa upp i sortimentet,värna kunden(kunden har alltid rätt,)om ni vill ”överleva”.
Vidriga
Vidriga. Köpte ett armband som dom inte tog tillbaka. Armbandet var inte ens skadat. Hon kollade på det och såg inga skador och ettiketten var kvar men tog fortfarande inte emot armbandet. För att behålla 7k. Vidrigt ställe speciellt i väla HBG. Kommer aldrig handla här och har sagt det till alla mina nära.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








