Guldfynd Bewertungen 125

TrustScore 1.5 von 5

1,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Köpte en ring, efter 2 veckor kom den till butik och jag åkte för att hämta. I butiken provar jag ringen och den visade sig vara för stor. Bad om att få en mindre storlek men det gick tyvärr inte o... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Blev lovad leverans av beställt halssmycke till en datum som var väldigt viktig men leveransen kom en vecka senare pga att butikspersonalen beställt på vanligt sätt och inte lagt en snabborder. Fick... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

otrevlig tjej som stod i kassan flera kunde gick då de tog jättelång tid. När man frågar om man får betala medan hennes kund var och tittade mer var hon otrevlig.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Jag köpte en studentpresent till syskonbarn online och hämtade ut i butik (Örebro). Armbandet var alldeles för litet. Studenten försökte byta i butik i Gävle, utan framgång eftersom det var köpt onl... Mehr ansehen

1,6

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

125 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Lurar äldre människor att köpa fel produkter

Mina äldre föräldrar köpte födelsedagspresent på Guldfynd i Linköping (2025), jag hade sett ett smycke som var en musiknot (då min famij och jag är musikaliska) inklusive ett smyckesrengöringsset. Hon i butiken sa till mina föräldrar att istället köpa deras smyckesrengöring för att det var sååå mycket bättre och smycket som jag ville ha hade dem inte. Så hon lurade på mina föräldrar att köpa ett helt annat.

Riktigt girigt och fult att lura äldre människor att köpa produkter som dem inte ska ha. Hon hade kunnat säga tyvärr så har produkten utgått + att smyckeskitet var för både guld och silver som jag ville ha från början. Men hon lurade på att köpa för bara silver så att det skulle funka för smycket som hon lurade på mina föräldrar att köpa.

Vidrig människa!

19. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Varit trogen kund hos Guldfynd i flera…

Varit trogen kund hos Guldfynd i flera år. Gick in för att få min guldring ändrad i storlek.
Dom ändrade den till fel storlek så att ringen inte ens hade passat ett barns finger och ville att jag skulle betala för deras misstag.

Blev kallad lögnare framför andra kunder och fick allmänt det sämsta kundbemötandet jag har varit med om i hela mitt liv. När jag ska gå ut så säger tjejen kassan att jag ”inte behöver komma tillbaka dit mer”.
Det kommer jag inte göra heller.
Oacceptabelt och pinsamt att behandla trogna kunder på det sättet.
Det finns massor av ställen att både köpa billigare guld och smycken på och dessutom få bättre service.
Ni förlorade en trogen kund
Katastrof och skäms på er Guldfynd

3. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Detta var det värsta jag varit med…

Detta var det värsta jag varit med om!!!
Tjejen som jobbade i butiken (Tyresö 26/12) ska inte jobba inom branschen (kan säga själv som entreprenör ägare av klinik).
Man förstår att man är ny och inte kan allt men att man missköter kunderna och behandlar de dåligt är under all kritik.
Jag tog en nummerlapp och stod och väntade på 2 andra kunder struligt som gjorde retur. Väntade i ca 20 min. Min tanke är att inte stå vid kassan och stressa henne eller kunderna…
När hon var klar med de bestämde hon sig för att ta emot andra kunder som stod i kön istället för att ha öga om att jag stod hur länge som helst och väntade.
Jättedåligt, jag som alltid gått dit. Nu vill jag aldrig mer sätta min fot där.
Hon var dessutom obrydd!

26. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Vi måste dessvärre meddela er om att order: med artikelnummer: 20140767 som ni beställt felaktigt har visats på webbshopen och är slut på vårt lager.

Vi måste dessvärre meddela er om att order: med artikelnummer: 20140767 som ni beställt felaktigt har visats på webbshopen och är slut på vårt lager.

Va ni kan inte ha produkten på hemsidan om ni inte ha det i lager!! jag har köpt det här som jul klapp till min mamma!! Hur kan ni göra så!! Det enda sättet ni kan lösa det här och göra mig nöjd är om ni skicka Artikel nr: 20082551 istället för produkten som jag beställde och ni inte hade i lagat.

Hej

Vi kan inte skicka något istället. Vill du att vi tar bort din order helt, så kan du lägga en ny på det du önskar istället.

Hur kan du säga Att ni inte kan skicka något istället jag köpte ett halsband från er och sen säger ni att ni har gjort ett misstag och det inte finns i lager då är det ju självklart att ni ska skicka ett annat halsband jag är nöjd med de halsband jag ber om är bara 79kr dyrare det var ni som gjorde ett misstag inte jag då borde ni bjuda på 79kr som ett förlåt för erat misstag ni skriver Vi beklagar missödet! Men ni visar inte de

Hade vi kunnat detta i vårat system så hade vi självklart gjort detta åt dig. Tyvärr så kan vi inte detta

Så därför får du lägga en ny order på det halsband du önskar.



Skulle det medföra någon merkostnad i din frakt så krediteras detta bort när du tagit emot dina varor. Svara då på detta mail

Ha en fin dag

Jag köpte de halsband jag önskar men tack vare er misstag kommer jag inte få det!!!!

5. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Så fruktansvärt dålig service

Så fruktansvärt dålig service, både via Kundservice, i butiken och via deras chattfunktion. Hade beställt en halslänk via nätet med leverans till butik, men dagen efter insåg jag att det var ett felköp och tog då kontakt med kundserivce för att returnera varan. Till svar fick jag bara att jag skulle använda retursedeln... vilket jag svarade att det förstår jag OM jag hämtat ut varan, men då jag beställt den till butiken kanske de bara kan skicka tillbaka den. Till svar fick jag att jag kan vänta två veckor och då skickar de tillbaka automatiskt, men då tar det ytterligare två veckor innan jag får mina pengar så det ville jag inte. Fick alltså gå till butiken och bad dem returnera paketet, men det gick inte då jag var tvungen att hämta ut, fylla i retursedeln och ta med paketet till ett postnordställe!!! Butiksbiträdet var så sjukt otrevlig och fullständigt ointresserad av att hjälpa mig som kund. Dessutom sa hon i butiken att jag skulle fylla i ett formulär via nätet för att få pengarna tillbaka, vilket kundservice inte sagt något om och när jag skrev via chatten sa de inte behövdes.
Utöver detta så kostade det mig 45 kr att returnera varan!!!!

Jag kommer ALDRIG mer handla på Guldfynd, världens sämsta kedja!! Inga av mina nära och kära kommer heller någonsin handla på Guldfynd och jag kommer aldrig rekommendera någon att göra det!!

3. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Katastrof

Vet inte hur armband/silver funkar. Har köpt två där senaste 2 åren och ska bara säga att dom inte varit billiga.

Ändå vet dom inte hur det ska funka.

Båda armbanden har lossnat av sig själva konstant och det ena lossnade på stan och är nu helt borta. Fick precis hem ett efter att jag väntat 1 MÅNAD och 1 vecka för att ta bort 2 länkar. Och nu lossnar det av sig själv med.

Hade det funnits 0 stjärnor hade jag förmodligen gett det

20. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Guldfynd Kungspassagen i Göteborg

Guldfynd Kungspassagen i Göteborg.
Min dotter fick efter lång längtan lov att ta hål i öronen. Efter 12 timmar lossnade ploppen på baksidan och örhänget trillade ut, trots att hon varit så försiktig med att inte pilla. Vi kom tillbaks dagen därpå, expediten visste inte vad vi skulle göra utan sa att vi kunde gå till en annan Guldfyndbutik och fråga. Vi gick tvärs över stan, och fick i den andra butiken svar att hålet behövde läka i 3 v.ä före ny håltagning, vi skulle inte försöka sätta tillbaks det gamla örhänget. Vi blev sedan uppringda med erbjudande från första butiken (Kungsgatan) om att komma redan nästa dag för nytt örhänge. När vi kom dit fanns det ”tyvärr ingen där som hade kompetensen idag”, samt de sa att det var synd att vi inte tagit med det gamla örhänget för att hålla hålet öppet. De sa att vi kunde komma tillbaks senare i veckan. Vi återkom på utsatt dag, och fick då besked om att hålet behövde läka för att ta ett nytt. Vi fick denna gång råd att vänta två dygn. När vi på nytt återkom (säkra denna gång på att det skulle bli en ny håltagning), fick vi veta att de inte kunde ta ett nytt hål eftersom min dotter haft Emla-salva på den läkta örsnibben. ”Men ni kan återkomma en annan dag”. Vi bokade därefter ny håltagning på ett annat ställe.
Jag förstår att örhängen kan vara defekta, att misstag kan ske och klandrar ingen för det. Dock har jag upplevt informationen och råden jag fått som osäkra, motstridiga och nästintill nonchalanta och jag hade föredragit ett professionellt och säkert bemötande.

4. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Klocka ONE skräp. Dåliga bilder Web.

Uppdaterar mitt omdöme och försöker få bort det första. Nu har FLER saker inträffat!
Köpte en klocka, den var inte dyr, men det förstod jag snart varför. "pärlorna" lossnade. Det var dock en vänlig butiksbiträde, hon gabmv mig en annan som såg ok ut, en annan modell.
Men...först lossnade klockremmen. Okey tänkte jag, jag limmar den. 2 v senare lossnar även metalldelar som remmen sitter i och den försvann på gatan. Så TVÅ klockor TOTALT värdelösa! Finns det ingen ordning och ledning i dessa butiker? Detta är verkligen ingen bra reklam för företaget. Märke ONE. Dessa säljer ni i olika modeller fortf ser jag.

För övrigt har jag nämnt att bildernär missvisande. Små små berlocker att bära i halsband är riktigt mini! Retur på det...
Hoppas att man tar sig en funderare över vem i företagen som ställer till problem, för de mister ju kunder!

18. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dåligt bemötande av kundservice

Har beställt en silverring och samma stunden kom på att jag klickade på fel storlek. Jag skrev omedelbart till kundservice och bad de om hjälp med att ändra storleken i beställningen innan den skickas iväg men fick svar att jag få åka in till butiken när jag får ringer och kollar om de kan hjälpa mig! Anledningen att jag handlar online är för att jag är begränsad att ta mig nånstans och hade jag kunnat så hade jag självklart handlat i butiken i första hand.Dåligt och drygt bemötande.

26. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ringen tappade 80% värde på en vecka.

Beställde en förlovningsring som tyvärr inte passade och inte var riktigt vad vi tänkt oss när vi såg den på riktigt. Guldfynd vägrar ta tillbaka ringen. Jag erbjöd att returnera ringen mot en mindre summa än jag ursprungligen betalade men även detta vägrade dom. Det enda jag kan få för ringen var värdet av guldet. Ringen kostade 11500kr och de erbjöd 2000kr för guldet. Ringen tappade således över 80% av sitt värde inom loppet av en vecka, trots att den var oanvänd. Skulle kalla detta för bedrägeriverksamhet.

24. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

ETT STORT TACK TILL BUTIKSCHEFEN…

ETT STORT TACK TILL BUTIKSCHEFEN ALBULENA på gågatan i Lund som hjälpte mig att hitta en present till min flickvän.
Vilken service och vilket fantastiskt bemötande! Otroligt mycket kunskap kring produkterna, hon tog sin tid och visade en del smycken framtill att jag bestämde mig. En helt fantastisk upplevelse på Guldfynd från start tills hon önskade mig en fortsatt trevlig dag.
Min flickvän älskade sina nya smycken och det är tack varje butikschefen då hon la ner tid och hade mycket idéer och visade sina egna favoriter, kundfavoriter och nyheter i sortiment.
Vill ni ha service på expertisnivå besök Guldfynd på fiskaregatan i Lund!
Kommer alltid att handla på gågatan i Lund hädanefter!

12. September 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Fel info och väldigt motsträviga att göra rätt för sig

Vid beställning av en 9k guldring frågade vi om den innehöll nickel, fick svar att den ej gjorde det av säljaren. När ringen anlände reagerar min sambo på ringen och den visar sig innehålla nickel.
Trots detta krävdes det flertalet besök i butik, telefonsamtal och inblandning med högre chefer då de vägrade erkänna att de hade råkat göra fel/kallade oss lögnare för att tillslut få lämna tillbaka ringen.
Undvik!

19. August 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Wrong engagement ring delivered

How the situation finished (26/08): Guldfynd delivered a new ring, and we picked it at the store.

My partner ordered an engagement ring for me, which we previously tried at the store several times (!!!). When our order arrived, we just shocked how different it is from the picture of the website and the testing ring they have in their store! There are totally different claws, which totally changed the design of the ring, and also very poorly made. Thus is not what we ordered. We already spoke to a manager and a sales person, they both confirm they see this big difference. A sales person said she hasn't seen anything like this in 30 years of work. The complaint was done, we left the ring with the manager, and I hope Guldfynd solves the situation well and fast. This has destroyed our engagement. I have constant stress and heartache waiting for them to solve it. I DONT RECOMMEND PURCHASING FROM THEM, especially if you have such important event as engagement/ wedding.

17. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Studentpresent I Örebro

Jag köpte en studentpresent till syskonbarn online och hämtade ut i butik (Örebro). Armbandet var alldeles för litet. Studenten försökte byta i butik i Gävle, utan framgång eftersom det var köpt online.

Någon månad senare tar jag med mig armbandet till butiken i Örebro, utan större hopp om att det ska lösa sig. Men, den unga butikschefen tänkte lite utanför boxen och löste det i butik så att jag fick byta. Mycket bra service, tack!

16. Juli 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung

Ist dies Ihr Unternehmen?

Beanspruchen Sie Ihr Profil, um Zugang zu den kostenfreien Business-Tools von Trustpilot zu erhalten und die Beziehung zu Ihren Kunden zu stärken.

Kostenfreien Account erstellen

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr