Spartoo.co.uk Bewertungen 

3.837
•
TrustScore 3.5 von 5

3,4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Doesn't deserve one star but can't leave a review otherwise. Very poor service.Ordered shoes and paid with card.No indication that it had been successful and no order confirmation email so tried again... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service. Ordered Birkenstocks, arrived very quickly. Too small so returned and received refund within 24 hours. Received emails throughout process. Will purchase from them again.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I love the variety of sizes and clothes. They have a good size range and I like the tips that are given for the sizing of the shoes as this often saves a lot of to and froing. Furthermore, the quality... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely without a shadow of a doubt the very worst company ever to try and get a refund of when the evidence is clear as day you did not receive the parcel,.video evidence, plus confirmation from t... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Schuhgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Footwear, clothes, bags and accessories... More than 1,500 brands and 100,000 styles, free delivery, free returns. Birkenstock, Nike, Converse, Dr Martens, Fitflop, Crocs...


Kontaktinformationen

3,4

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

3837 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,4

Alle Bewertungen

(3.837)

15 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Unexpected £60 delivery fee

I can’t get my order which I’ve paid £200 for until I pay £60 cash to UPS for delivery
Absolutely disgusting this is fraud
No mention of a huge delivery fee
No way would I have ordered from this website

29. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your shopping experience with Spartoo. I apologise for any inconvenience caused.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be, but we do know the conditions and that is a value of £135.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can discuss your options.

Kind regards,
Spartoo Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BUYERS BEWARE HIDDEN IMPORT CHARGES - BUY CHEAPER FROM UK BASED COMPANIES

As per previous reviews I have also been hit with a £41 import charge from UPS making these the most expensive Dr Martens I have ever seen anywhere. My anger is that I actually queried the £4.95 delivery charge with Customer Service and They didn't mention to me that I should expect to pay a further £40+, if I had known I would have purchased elsewhere for a much cheaper price. Only after the event did I see the small print but even then it did not specify the expected high charge which added over 25% to my order. Would definiteley not recommend.

29. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your shopping experience with Spartoo. I apologise for any inconvenience caused.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be, but we do know the conditions and that is a value of £135.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709 for more information.

Kind regards,
Spartoo Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent

I ordered a pair of boots last week, and I was amazed at how quickly it arrived. The packaging was secure, ensuring the item was undamaged. The customer service was exceptional, as they kept me updated throughout the entire process.

19. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

All good

Whatever the problem was. Solved by their kind HR team.

Kind regards

28. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your shopping experience with Spartoo. I apologise for any inconvenience caused.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be, but we do know the conditions and that is a value of £135.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can discuss your options.

Kind regards,
Spartoo Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Not a fake review!!

Not a fake review!!!

I swear I never write reviews but felt the need to write this one. I came across the Spartoo website whilst looking for a specific jacket as a Christmas present. I was a little worried because the prices were too good to be true but I was proven wrong!

Item arrived so quickly and soooo much cheaper than anywhere else I had seen it. Very pleased! Would recommend!

16. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Had to pay an additional £45.00 to UPS on delivery …

I ordered trainers from spartoo paid shipping cost with my order. and when they arrived I had to pay £45 to UPS before they would give them to me. Tried contacting spartoo but with no response from them.

25. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

I apologise that you had trouble contacting us. You can contact us at adriana@saprtoo.co.uk or give us a call at 02033 182709

I can assume that your parcel has come from our warehouse in France and is above £135 in total value and that is why UPS is asked for further payment of Customs Duty.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

I'm sorry if you have overlooked this when placing your order. Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be.

Please contact us and we can provide you with aide on how to handle this order.

Have a lovely day!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent Experience

I was concerened with some of the discussions on import fees. I had nothing like that. Item arrived in good time and was a great price. I would defnitely recommend

2. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Trying to unsubscribe from all…

Trying to unsubscribe from all newsletters , sms & email communications but when I click on confirm nothing happens ! Tried to call customer services but that says to call back during the hours stated on the website (monday - friday -8:00am - 4:00pm) - it’s now 10:00am !!!

30. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

I apologise that you have had trouble unsubscribing and contacting us.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can unsubscribe your email address from our newsletters.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Just been charged £80.54 by UPS to…

Just been charged £80.54 by UPS to delivery my parcel even though I paid for delivery as part of the order. I was not made aware of these charges otherwise I wouldn’t have ordered the item. Do not use this company.

UPDATE - I have sent the details on email to the address given and it’s been nearly a week now and no reply ! Worst company I’ve ever dealt with. Will be reporting this to trading standards.

27. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

We are very sorry to hear that you are unhappy with your experience with our company. Your feedback is important to us, and we take all of our customers' concerns very seriously. We would like to assure you that we are doing everything we can to improve our services and customer satisfaction.

It is important to note that our company operates both from our warehouses in Peterborough, UK and from France, and as written under Terms and Conditions § 9 and FAQ you can tell where your item is coming from based on which courier service is being offered when you proceed to the payment page.

I apologize that this information has not been clear to you. I would kindly ask you to send us a mail with your order number, so that we can make sure that you are reimbursed as soon as possible.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can contact UPS to correct this situation.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The Abosulte Worst!!

Got a response from Spartoo....so obviously they don't actually READ the review, because I said I tried to upload my personal info and their site has no link to actually upload anything. It just says "no documents have been uploaded." So this bad behavior actually continues. You can imagine how frustrating it would be to deal with them. Is it just AI, or computerized response and they don't actually read their emails, no real people read the customers queries?

Spartoo wants you to upload a photo of your credit card and a copy of your drivers license. I actually tried to upload, they send you a link which does not work! You respond to their email asking for help and they say open up a "query" with a special code...which does NOT work. They make it absolutely Impossible to order anything. I tried a couple of years ago, and same thing. I thought they would have improved. But no. I give up. I won't every click on an ad from Spartoo. I honestly don't know how they sell anything. They make it impossible to complete a purchase. Save yourself the frustration and order anywhere else but from these people!

If I could give minus zero stars I would (10/26/23)

22. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello Annette,

Edit : As I also stated in the email to you. I have read your review and your email. I sent you the instructions of the uploading of documents so that you could troubleshoot the issue. You must make sure the documents are in the proper format, which was included in my previous reply.
Your order has now been refunded since the 25th of October.

It sounds like your order attempts fell into our automatic validation system. This is a simple and quick procedure that aims to protect both our clients from fraudulent use of their payment details and delivery addresses. While your customer account is in validation, your order will be held until the process is completed.

In order to pass this validation procedure, we require that you provide some extra information. If you have paid by credit or debit card, we would kindly ask that you send us a copy of the credit/debit card used to complete your transaction. Please leave only the last four digits of your card number visible, as well as the card expiry date and the cardholder's name.

We also require that you send us either a proof of ID or a utility bill clearly showing your name and address.

You can upload these documents to a secure area in your customer account. Log into your account then click "My Account", then select "My Documents". We accept attachments in PNG, JPEG, GIF format, max. 5Mb. We are unable to accept Word documents or PDF.

If you are not comfortable providing these documents, we can always cancel your order straight away.

I am fully aware of the tiresome nature of this request, and I thank you in advance for your cooperation and understanding.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can correct this situation.

Adriana with Spartoo UK

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Beware TAX issues and poor customer service

I ordered 3 pairs of boots / shoes costing £210 in total. A few days later UPS tried to deliver the parcel but I was out. UPS put a card through the door asking me to pay an additional £95.43 in charges. If you read other reviews you will see that Spartoo’s standard response is that they are transparent about tax being due on orders sent from France and the cost is set by the UK government, so not their fault. HOWEVER, SPARTOO DO NOT TELL YOU THAT THE GOODS ARE BEING SENT FROM FRANCE. On the contrary, everything on their website leads you to believe that they are based in the UK: it’s a UK website, prices are in pounds, they state that they have a UK warehouse and that UK delivery is free. I am not going to pay the extra money and I want Spartoo to take back the parcel from UPS and give me a full refund. I have tried three times to phone their customer services but nobody answers. There is a recorded message that says to ring back during their opening hours. All of my calls were during their published opening times. Additionally I tried to click a link on their website FAQs about refusing a parcel, but the link didn’t work and it took me instead to my order details. I have just emailed Spartoo so fingers crossed for a reply. 17/10/23 Update. I did receive an email reply today. Apparently their customer services line is closed until 23rd October. The email doesn’t say why and they still haven’t updated their phone message. The email is their standard reply about it being my own mistake. UPS knocked again, so I was able to refuse delivery. Interestingly the UPS delivery man said the parcel had been sent from Peterborough. Spartoo’s email said I should “Have a nice day”.

12. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

We are very sorry to hear that you are unhappy with your experience with our company. Your feedback is important to us, and we take all of our customers' concerns very seriously. We would like to assure you that we are doing everything we can to improve our services and customer satisfaction.

It is important to note that our company operates both from our warehouses in Peterborough, UK and from France, and as written under Terms and Conditions § 9 and FAQ you can tell where your item is coming from based on which courier service is being offered when you proceed to the payment page.

I apologize that this information has not been clear to you. I would kindly ask you to send us a mail with your order number, so that we can make sure that you are reimbursed as soon as possible.

We would also like to inform you that our customer service is currently closed. Unfortunately, we are unable to answer your calls.

We will do our best to answer all your questions and concerns as quickly as possible by mail.

We understand that your satisfaction as a customer is of our concern, and we apologize for any inconvenience this situation may cause.

Sincerely

Spartoo Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Buyer Beware !!

Buyer Beware !!! UPS have just arrived with my order for which I was charged Delivery and demanded a further £48
I refused to pay and sent parcel back.
This is Blatant Fraud and I intend to open up a Fraud Claim with my Bank immediately, I have tried to contact the company but surprisingly to no avail

13. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

We understand that you are unhappy about the additional charges made by UK Customs for your parcel, and we apologise for any inconvenience this may cause. We'd like to explain the situation in more detail.

Since Brexit, the rules for importing into the UK have changed. When products are sourced from outside the UK, import charges may be required, including customs duties, taxes and processing fees. These charges are imposed by the UK customs authorities and are beyond our control.

This means that depending on the location of the original warehouse and UK import rules, import charges may apply. We understand that this may seem frustrating, but it is a consequence of the new post-Brexit rules on imports into the UK.

We have therefore written the following notice on our webpage:

Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France with UPS above £135 in value will be subject to Customs Duty at delivery. The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page.

Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to Customs Duty at delivery."

I apologise that this information has not been clear to you. I would kindly ask you to send us a mail with your order number, so that we can make sure that you are reimbursed as soon as possible.

We would also like to inform you that our customer service is currently closed. Unfortunately, we are unable to answer your calls.

We will do our best to answer all your questions and concerns as quickly as possible by mail.

We understand that your satisfaction as a customer is of our concern, and we apologise for any inconvenience this situation may cause.

Sincerely

Spartoo Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT USE - They Don’t Tell You About The Tax

This company is not in the UK and are in fact based in France which I realised after my order was placed.

Please can I ask why I had to pay import taxes on an order which totalled £121.78 and was under the £135 VAT threshold which Spartoo loves stating on their replies to negative feedback on Trustpliot.

After speaking to UPS they told me Spartoo had put the value of the order at £146.00?

Where did the extra £24.00 come from, as my invoice does state £146.00 being the total value of my order.

Don’t even think of quoting me information regarding customs fees from your own website!

"Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

You clearly don’t even follow your own terms and conditions.

Basically, Spartoo increases the total cost of the order so that don’t have to pay the import fees and then portions the blame on their customers.

Your company is registered as a trading in the UK and therefore governed by its laws.

Especially the Trades Description Act, Consumer Rights 2015: “Is a law designed to prevent companies from presenting their goods and services in a dishonest or misleading way”

Under my rights, covered by the Trades Description Act, Consumer Rights 2015 I want a refund of the import fee £38.05.

This has cost me more than buying the product from another website.

3. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello,

Thank you for sharing your shopping experience with Spartoo. I apologise for any inconvenience caused.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

I am sorry you received an import tax from UPS, but I believe this was a mistake on the part of UPS because as stated above the limit for import tax is above £135.

Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be, but we do know the conditions and that is a value of £135.

We did not "raise the total cost of the order so that don’t have to pay the import fees and then portions the blame on their customers." As stated in the email to you, you can send us the invoice from what you paid to UPS, and we will contact them about getting the fees recalculated as your order was not above the £135 limit.

Please contact our team at adriana@spartoo.co.uk or by phone at 02033 182709, and we can contact UPS to correct this situation and get UPS to deliver your parcel.

Kind regards,
Aaron

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Import tax!!!!!

Good communication from spartoo & product arrived in good state. HOWEVER where was the notification that I would be stung for £50 import tax????
Really soured this purchase. I am returning product because it put the cost of my purchase up by 25%.
Not good. Disappointed.

15. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Spartoo.co.uk-Logo

Antwort von Spartoo.co.uk

Hello Jane,

I apologise for any inconvenience caused.

After checking your order I can see that your parcel has come from our warehouse in France and as it is above £135 in total value that is why UPS is asking for further payment of Customs Duty.

Unfortunately, normally to receive your parcel, you would need to pay these charges upon arrival. If you do not wish to pay these import fees, you may return the delivery. Once we have confirmation that the parcel has been returned, we will refund you in full.

The information regarding customs fees is indicated in multiple sections on our website, including our Terms and Conditions, as well as our FAQ Delivery page. Most importantly, you can find the information on the payment page when you place your order underneath the green button "Confirm Order." The text reads: "Please note: from 1 January 2021, all orders dispatched from our warehouse in France above £135 in value will be subject to import VAT at delivery."

I'm sorry if you have overlooked this when placing your order. Please understand, these import fees are imposed and enforced by the British government. As a company, we do not have any say in it, nor can we estimate how much they will be.

I hope this helps clear things up. Have a nice day.

Adriana with Spartoo

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr