DirectNine United Kingdom Bewertungen 

681
•
TrustScore 4 von 5

3,9

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DirectNine are seemingly telling lies about inventory levels. Ordered an otherwise reasonably difficult to source product that's advertised as available ex-stock for delivery within a specific deliver... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great experience knowing anything went well, specially came from USA It could been in bigger box well wrapped, padded, specially in transit But very pleased no damage, maybe Start to sell them... Mehr ansehen

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The time between ordering, paying for, and receiving the AV157 was rather longer than I expected ( almost 1 month). Despite ordering on UK website item had to come from the USA. Arrived with wrong... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hello there. We recently bought a Speakman Anystream shower head from Direct Nine. Soon after purchase I became a little concerned as I couldn't seem to clarify even a ball park delivery date. This wa... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Elektronikunternehmen

Vom Unternehmen geschrieben

Online superstore for electronics


Kontaktinformationen

3,9

Gut

TrustScore 4 von 5

681 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 90 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Monat

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,9

Alle Bewertungen

(681)

86 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Don’t rule them out!

I ordered a shake light flashlight for my son at an expensive £147 with shipping.
After purchasing I read the reviews and was worried the product would never appear.
However, in time I received a tracking link to DHL and I could follow the progress of my order which arrived just 2 days later than the delivery date.
Only 4/5 starts as I also received a scam DHL email asking for tax customs money which I did not respond to.
Don’t rule this company out, my product arrived in good faith.

13. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Be vary wary

Be vary wary - although ordered goods arrives after 2 weeks - in this time I was inundated with phishing emails asking me to verify email address etc - I ignored all of these and contacted my card provider to flag a potential fraud - the goods have arrived but it looks like systems have been hacked by phishing scammers. Be extremely careful

31. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Hi Andrew,

We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced.

We take security very seriously and are deeply concerned to hear about the phishing emails you received. We assure you that we will thoroughly investigate the issue and take corrective measures.

I have sent an email to your registered email ID, and I would request you to liaise with me over the same email thread. We do hope you will give us another chance in the near future.

Thank you for your understanding and patience.

Regards,
DirectNine

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company is a scam

This company is a scam. Do not order anything from this company. You will not get what you order and you will be charged 5 times the standard price for what you do order., plus when you place the order, you will not receive any refund for the items you don't receive. These people are scammers and need to be shut down and jailed. Not all the positive reviews say basically the same thing worded differently and note all the name's are very similar

13. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Hi Brian,

I’m sorry to hear you feel the price is too high. We strive to provide transparency in our pricing, and your feedback is valuable.

Please rest assured that we are reviewing the situation and taking corrective measures.

I have sent an email to your registered email ID and would kindly request you to liaise with me over the same email thread for further correspondence. We hope you will give us another chance in the near future.

I appreciate your understanding.

Regards
DirectNine

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Zero Customer Service

UK-DN#P263680589
Having placed an order for an item of jewellery, I didn't receive any acknowledgement email. Next day I checked my junk folder, 2 emails from Directnine UK. I now realise they are not a UK company and seem to be based in Mumbai !! I have emailed them 3 times now, with no response.
Having investigated further, this company seems to be a supplier of electrical goods, not jewellery. We are now a week on from the order date, and this review seems to be the only possibility that I might get a response from them. I have 4 separate emails from different origins, stating my parcel is on the way, but asking for payments of tax/shipping. These are all spam! I have asked Directnine for details of shipping, and since then I have now asked for a refund, their policy states, if an order has not been processed then a refund should be straight forward. I have little to no confidence of receiving the item, or a refund. My only option at this point will be to notify my bank and open a claim back case against them.

An update, somebody answered the telephone! The latest is, I will receive my order within 7-14 days, dispatch will be within 3 days. Still no communication via email. I'll leave the 1 star for now. I have amended my review to 2 stars, my item has arrived, and I'm happy with the item, as for customer service, not good at all. No communication until I posted the negative review.

29. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Hi Phil,

We sincerely apologize for the inconvenience caused. We understand that you are not happy with the service provided to you and assure you that this will be checked thoroughly and corrective measures will be taken.

I have sent an email to your registered email ID, I would request you to liaise with me over the same email thread. We do hope you will give us another chance in the near future.

Thank you for your understanding and patience.

Regards,
Vidisha

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Product exactly as advertised!

A little concerned by non-traditional Office Address and means of direct contact with Customer Service… But concerns short-lived: package received exactly as advertised, and surpassed my expectations!

5. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company DirectNine UK isn’t based…

BEWARE despite what their web site leads you to believe this company DirectNine UK isn’t based in the UK and managed to do to me the same as they’ve done to others by duping me into thinking they were. They even annotated my on-line order stating it was UK shipping and have a shipping policy suggesting your items will be supplied and sourced from the UK but generally that isn’t the case. In mine and other reported cases they still managed to deliver the routers with the wrong type of mains plug. These were sourced and shipped from the US with 2 pin plugs and therefore not suitable. I’d already emailed them about my concerns but they ignored that. After a phone call to them I’ve sent them photos of the plugs but after weeks I hadn’t received a reply let alone a satisfactory resolution. After a 3 week delay I finally managed to chat with someone on-line who said I would be expected to return the items at my expense to an address in India or consider accepting a partial refund of 15% of the cost for the purchase of the correct plugs. I accepted this offer but the crux is that DirectNine UK trade on-line giving consumers the belief that they are UK based but aren’t. I have also made Trading Standards aware of this. I shall never buy anything from them again and urge others to consider not making purchases either unless they are clear where the goods are being shipped from. Avoid this company at all costs, cheaper isn’t necessarily trouble free.

26. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Hi Andrew,

We apologize for any inconvenience caused by your recent order.

We have sent you an email with more details regarding this matter. Please refer to that email for further information and next steps.

Thank you for your understanding.

Regards,
Akash

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Schroder part ordered

Ordered part and told delivery was 2-3 weeks and arrived in that time frame. Customer service sent a follow up message to confirm the delivery date.
Happy with service.......

25. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

A terrible experience indeed

I bought some light bulbs for my verilux happy light (light therapy box). It's from the US (120v) so I needed some replacement bulbs that's also 120v. I found this company and ordered the lights. Their website showed the bulbs were in stock and the website gave the impression that the company was in the UK with UK based stock of US goods.

They only accepted card payments, no options of paying with paypal or G pay etc. After placing my order, I waited two weeks before inquiring about what happened to the order. I got a response saying that the item will ship in a week. After the week, I contacted them again and this time they said the item was out of stock and that a substitute item is going to be shipped. I immediately objected, stating that the smaller substitute would not work in my light box. They then offered me a 25% discount on the substitute. I refused. (At this point, it had been over a month and this company has been messing around with me so I ordered the bulbs elsewhere). They then said they had the bulb in stock, asking whether they should ship it. I asked them to refund me because I ordered elsewhere. They agreed. Then, they asked whether I wanted the substitute or the original item I ordered, I again told them I want a refund. After a week, I called them to ask if the refund is processed, they said it takes 3-5 days. After another week, I asked them about the refund, they said it will take 3-5 days.

I honestly thought my money was gone forever, I'd been scammed. I searched online for answers. I learned that, if that was the case, I would have to contact my bank and ask them to start the chargeback process for the directnine order. From the order date, I have 45 days to start a chargeback which applies to debit cards only, while credit cards have another protection including the section 75 etc. I always buy with paypal for added protection where possible, but couldn't with this company. I was at their mercy!

It seemed like the online customer service is outsourced to non-western countries (offshore) and whatever is discussed with them, doesn't find its way to the actual company, so their oblivious. I contacted several times through the online website contact form, emails and phone calls. At one point, I would repeat the same message on the website, email and on the phone.

Nearing the 45 day limit for chargeback, for which I set a date on the calendar to contact the bank and initiate the chargeback, a breakthrough had occurred and the money was finally refunded. Mind you, during that time, I was also constantly emailing them.

The moral of the story is, don't deal with these lot. There are other options out there. They need to really get a grip and pull their act together. I essentially went through all that stress, put in all that effort, and wasted all that time just to get my money back and go back to square one. They were a few pounds cheaper than the other company to be sure, but it really isn't worth it. Their stock isn't even in the UK anyway.

1. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Dear Customer,

We can confirm that we had processed your refund. It typically takes one week to process refunds. However, your case was delayed because of unfortunate circumstances. We acknowledge the issue at our end but confirm that corrective actions have been taken to ensure that all refunds are processed in one week. We have sent an email to your registered email ID with a resolution. Please reply to that email if you need any further assistance. We hope you will give us another chance in the near future.

Regards,
Swapnil

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DashCam order

I ordered a DashCam following a good online review of the product. Unfortunately the review doesn’t mention the poor customer service the company provides. The email/text received on placing the order gives contact details, phone and email, and encourages queries for further info. The trouble is no-one responds to emails or returns phone calls. I tried to cancel the order when I started to suspect the company was not as good as advertised but no-one returned any of my communications. Furthermore the advert implies the product is UK stock when it clearly is not. It was 10 days from placing the order before I got a notification that it had been despatched - in the USA - so the delivery time is considerable. All in all I cannot recommend this company - and would advise others to shop elsewhere. Thankfully, if the product doesn’t arrive I still have credit card protection.

27. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Hi Kevin,

We acknowledge that your order was delayed due to a slight delay with the courier partner. We have reached out to the courier partner and they received a higher number of orders, which impacted your delivery. We are monitoring the dispatches, to eliminate such errors in the future. We do hope you will give us another chance.

Regards.
Swapnil

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I definitely would not use this company…

I definitely would not use this company again. Numerous emails stating my item is out for delivery and still not arrived. Requesting I have sent an email / left numerous phone messages requesting a call back as “agents are too busy to answer “ and even sent a message via their website which they stated “ would be answered in the next 3 hours and still Nothing heard from the company after all of the above. Very dissappointed is an understatement.

29. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
DirectNine United Kingdom-Logo

Antwort von DirectNine United Kingdom

Dear Customer,

We acknowledge that your order was delayed due to a slight delay with the courier partner. We have reached out to the courier partner and they received more orders, impacting your delivery. We are monitoring the dispatches, to eliminate such errors in the future. I have sent an email to your registered email ID, I would request you to liaise with me over the same email thread. We do hope you will give us another chance.

Regards,
Swapnil

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr