Bonarius Bewertungen 149

TrustScore 2 von 5

1,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sinds 2008 aan het klagen bij de woningbouw, die beslist de stankoverlast wilt oplossen. Maar ga de naam van het vorige bedrijf niet vermelden. Op 5 juni verving de monteur de terugslagklep van de mec... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Vreselijk slecht bedrijf! Al 25 jaar klant bij gebrek aan beter, maar inmiddels zo slecht behandeld dat we iedereen adviseren verder te kijken en absoluut geen contract bij hen af te sluiten! Ze doen... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Op 2e kerstdag is iemand langs geweest om kapot verwarmingselement af te sluiten. Er zou zsm een nieuwe radiator worden geinstalleerd. Dat werd 8 februari. Deze afspraak werd per email 1 dag van te v... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nog nooit zo'n bagger bedrijf meegemaakt als Bonarius. Schade veroorzaken (monteur vergeten om wasmachine afvoerslang terug te plaatsen) en daarna lukt het niet om contact te krijgen, je komt niet ver... Mehr ansehen


Kontaktinformationen

1,8

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

149 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ik heb geen ervaring met Bonarius maar…

Ik heb geen ervaring met Bonarius maar ik zou graag iets willen posten.

Ik ben zelf al bijna 27 jaar werkzaam als koudetechnicus en ik heb vaak last van boze klanten.

Echter is het zo dat mijn cliënten vaak boos zijn omdat zij moeten wachten op mijn bezoek en dat vaak niet wenselijk is.

Maarja ik kan helaas niet op 10 plaatsen tegelijk zijn en u zult soms even moeten wachten op uw beurt.

Hoe dan ook als ik langs ben geweest is het probleem gefixt of word het direct aansluitend gefixt u was tenslotte de eerst wachtende in lijn.

Dat maakt het wachten meestal de moeite wel waard.

Ik kan de recensies welke ik lees over deze firma met 330 medewerkers bijna niet geloven ...

Het doet vermakelijk overkomen in mijn ogen ondanks ik de pijn van deze firma echt wel voel, het is in mijn carrière nog nooit gebeurt dat niet 1 maar vele cliënten mij als prutser op een openbaar platform zouden uitmaken.

Wellicht zou deze firma de verantwoordelijkheid voor dit soort problematiek iets meer serieus moeten nemen.

Dit zou gedaan kunnen worden door betere interne begeleiding en opleidingen door ervaren vakmensen binnen deze firma en wellicht is het een idee om sancties op te leggen voor herhaalde onkunde maar daarnaast ook een bonus te bieden voor doorlopende goede resultaten.

Dit klinkt misschien eenvoudig maar het is wellicht een grote stap voor deze firma, het behoud van personeel is enorm lastig in deze tijd, maar ik hoop voor Bonarius dat er iemand zijn voordeel zou doen aan de gratis woorden die ik u heb geschonken.

Met vriendelijke groet,

Toine de Ruiter

12. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Slechte service!

Op 2e kerstdag is iemand langs geweest om kapot verwarmingselement af te sluiten. Er zou zsm een nieuwe radiator worden geinstalleerd. Dat werd 8 februari. Deze afspraak werd per email 1 dag van te voren geannuleerd. Verder geen informatie, geen nieuwe datum, daar moest ik zelf achteraan. Zeer onvriendelijke dame aan de telefoon die doodleuk zei dat het 9 maart werd. Ik vind het niet kloppen dat ik weer achter in de rij moet aansluiten. Deze dame vond het blijkbaar wel normaal, terwijl ik al vanaf 26 december in de kou zit. Toen ik protesteerde hing ze op.

9. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Zeer slecht ervaring ze kunnen liever overlaten aan Breman

Er worden elke x afspraken gemaakt en op de dag zelf bel je hun om te vragen hoe laat de monteur bij je voor de deur staat krijg je de antwoord onze monteur is ziek. De medewerkers aan de telefoon weten niet hoe ze respect met klanten moeten omgaan je legt het hun uit hun praten door je heen alsof je niet heel de winter in de kou heb gezeten omdat ze elke x me afspraken verzetten.Ik heb ze gewaarschuwd dit x geen geintje te maken want dit is serieus 3 dagen afspraken en niet nakomen als groot bedrijf. Eerlijk gezegt moeten ze stoppen en het aan Breman overlaten hun zijn wat meer ervaren. Ik heb nu weer nieuwe afspraken met hun gemaakt eentje over een week eentje over een maand.

9. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Spoedreparatie ketel

Als tegenwicht voor alle negatieve reviews heb ik een goede eerste ervaring gehad met Bonarius. Onze ketel was kapot en we zaten met een baby thuis in de kou. Volgens Rochdale geen spoed (onbegrijpelijk..) maar na een belletje met Bonarius kwam er toch meteen iemand langs.

Fijn dat we snel geholpen konden worden in deze spoedsituatie. Een beleefde en handige jongeman kwam 's avonds als extra stop bij ons langs.

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Amateuristisch

Op vrijdag een onderhoudsbeurt aan de ketel. Er kwam een jongen die bij binnenkomst geljjk al allerlei vragen via de telefoon vroeg over de ketel? Prima dat iemand het moet leren, maar zorg dan dat er een meer ervaren medewerker bij is! Uiteindelijk komt er een man bij.... even later nog 1.
Hebben blijkbaar met z'n 3en staan prutsen, want toen ik eind vd middag wilde douchen geen warm water, geen verwarming en niet meer bereikbaar! Nooddienst gebeld, kunnen zondag pas komen ergens tussen 9 en 21uur!! Schandalig, je zou toch verwachten dat je spoed bent aangezien het hun fout is en ik hier het hele weekend in de vrieskou zit met een kind! Maar nee de zondag ging hij eerst andere adressen af en heb ik niks aan m'n vrije dag gehad omdat ze pas einde vd dag aan kwamen kakken. Wat een slecht bedrijf, voor mij geen onderhoudsbeurt meer midden in de winter en mag hopen dat mijn woningbouw heel gauw overstapt!

25. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

A Crucial Warning for Tenants in the Netherlands

If you are considering renting an apartment in the Netherlands, there is one question you must ask before signing any lease: Which company maintains the heating system?

My experience—and that of many others—exposes Bonarius as perhaps the most dangerously incompetent technical service provider operating today. Advertised as experts in installing and maintaining central heating, they instead gamble with systems they do not understand, creating a cascade of problems for those unlucky enough to be under their "care."

This is not just poor service—it is a prolonged ordeal.

Here is what you can expect if Bonarius is responsible for your heating:

Endless, Fruitless Visits: When your heat fails, they will arrive—repeatedly—without the correct tools or knowledge to repair it.

A Cycle of Incompetence: They will spend their time on the phone, scrambling for parts, while you lose half a day waiting. They will leave, only to return weeks later again unprepared.

Weeks or Months of Disruption: What should be a simple fix becomes a painful journey stretching over weeks, if not months, without reliable heat or hot water.

This problem is systemic. Many landlords, seeking the cheapest option, hire Bonarius. As a tenant, you pay the real price: your comfort, time, and peace of mind.

Protect yourself. Before you sign a lease:

Demand to know the servicing company.

If it’s Bonarius, negotiate a discount. You will need it for the immense hassle you are guaranteed to endure.

Steer clear of Alliantie properties. They are partners with Bonarius, and their tenants are left to suffer the consequences.

Do not let your winter become a nightmare of missed appointments and freezing rooms. Choose wisely, because with Bonarius, the only thing you can rely on is their failure to deliver.

5. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Zeeeeeeer slecht

Zeeeeeeer slecht, je moet 4 tot 6 weken wachten voordat ze een lekkage afhandelen..en advies van de monteur..doe er maar een emmer onder!!!!!! Belachelijk!!!!

5. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Puur slecht.

Nou is er al vier jaar een probleem en vandaag zijn ze bijna de hele dag aan het werk geweest maar niks opgelost, puur slecht. Het is zelfs niet 1 ster waard.

14. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Een ster is te veel

Een ster is te veel, te lang wacht tijd, monteur komt onderdeel vervangen die wist niet eens hoe het moet en is 3 uur bezig geweest in andere worden ik raad deze bedrijf nooit aan en zal ik ze nooit mijn huis weer in

12. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Heel matig

Tussen 8-9 afspraak, waren er uiteindelijk om 9:45. Telefonisch niet bereikbaar. Vervolgens bij aankomst geen verontschuldiging niks. Onnodig deuren open laten terwijl het vriest, sigarettenpeuken in mijn voortuin en ander mc donalds afval. Doen jullie thuis ook? 1 van de monteurs was wel zo vriendelijk om mij te attenderen op een gaslekje. Al was dit verhaal ook nogal onduidelijk voor mij. Toen ik hier wat over vroeg hoorde ik gelach in de gang van de andere monteurs. Blijkbaar zijn ze verplicht dit te melden, maar heeft de Bonarius monteur van de vorige keer dit niet gemeld. Hoe ik het jongere personeel onderling hoorde praten over bepaalde onderdelen die ze moesten halen zoals bijvoorbeeld de glijschaal voor het dak;
"die zwarte ding? Je herkend het wel als je het ziet" kreeg ik de indruk dat ik onderdeel was van een kersvers stageproject. Ik hoop maar dat er secuur gewerkt is en nagelopen door de oudere en hopelijk meer ervaren monteur...

12. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Onderweg

Ontzettend associaal rijgedrag, rechts inhalen , afsnijden en bovenop de remmen !
Fijne gozer !

12. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Eigenlijk is 1 ster al te veel wat een…

Eigenlijk is 1 ster al te veel wat een prutsers. Schade veroorzaken door hun werkzaamheden om het te maken . Na 3 mails reageren ze nog niet om te schade aan mijn laminaat vloer netjes af te handelen en de lekkage is er nog steeds. Inmiddels hè ik het hoger op gezocht dus wordt binnenkort wel geregeld maar het had heel anders opgelost kunnen worden een stuk netter. En dit is niet het enige. Bel hun dus niet want de schade is niet te overzien en nemen geen verantwoordelijkheid voor hun daden.

1. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Enorm slechte service

Sinds 30-12 heeft mijn partner een lekkage in de badkamer vanuit de radiator. Hierdoor staat de badkamer elke dag onder water en moeten we dat meermaals per dag droogmaken. De CV ketel loopt hierdoor leeg en moet 4-5 keer per dag worden bijgevuld. Wij hebben gelijk contact gehad met de woningbouw die helaas samenwerkt met Bonarius. De woningbouw vindt dit spoed, maar Bonarius denkt daar anders over. Ze hadden een afspraak gemaakt voor 12-01 om langs te komen. Na meerdere keren te hebben gebeld, is de afspraak verplaatst naar 02-01. De monteur kwam alleen en kon dit probleem niet gelijk oplossen. Er werd een spoedbestelling geplaatst en wij zouden zsm gebeld worden. Echter kregen wij gisteren 05-01 om 17:15 een mail dat er een afspraak is gemaakt door ons voor 15-01. Wij zijn hier nooit over gebeld en dit is zonder overleg ingepland. Er is dan ook geen mogelijkheid dat de afspraak verzet kan worden, ondanks dat mijn vriend zonder verwarming, zonder warm water en met een badkamer zit die dagelijks volloopt met water. De service van Bonarius is enorm slecht en de mensen aan de telefoon alles behalve behulpzaam.

30. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Eèn doffe ellende

Enkele weken geleden gebeld dat mijn ketel herrie maakt en trilt. Met de woorden van de monteur 'niks aan de hand mevrouwtje' 🤬 werd ik aan mijn lot overgelaten.

Nieuwjaarsdag ging de ketel zo te keer toen ik de kachel aan deed dat het in de slaapkamer te horen was. Hij trilde niet meer hij schudde. Via woningbouw naar bonarius gebeld, en eerlijk een aardige dame gesproken. Volgende dag weer hetzelfde probleem 14,5 graden in huis maar geen verwarming of warm water. Weer gebeld en nu een akelige dame aan de telefoon. Liet mij niet uitspreken en zij vertelde mij dat er die dag GEEN monteur langs zou komen. Ik was het er niet mee eens en kreeg toen te horen dat ik zeker dacht dat ik de enige zonder verwarming en water was. Dit was op vrijdag 2 januari en ik mag wachten tot dinsdagmiddag 6 januari! In de kou. Ook had de 'dame' in kwestie het lef om mij een fijne dag te wensen.
Ik hoop dat ze na werktijd een warme douche kon nemen en lekker bij de kachel is gaan zitten en daar vooral niet gedacht heeft aan de mensen die ze letterlijk en figuurlijk in de kou heeft laten staan. Maar daar maak ik me niet ongerust over.

2. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ik zou willen dat ik nog lager kon…

Ik zou willen dat ik nog lager kon geven maar helaas. Ik ben nu 2 jaar als eigenaar van een appartement veroordeeld tot hun super slechte service, hun technische en administratieve onkunde. We hebben blokverwarming en mogen niet naar een ander bij problemen.
De volgende VVE vergadering zal ik dan ook agenderen om ze er wegens wanprestatie uit te trappen. Ze laten je ook doodleuk weken in de kou zitten in delen van je appartement , en in een andere ruimte gaan slapen is niet altijd zo makkelijk als de telefoniste suggereert. Aan de telefoon zijn ze zowiezo altijd maar in 1 ding goed geweest, de klant afbekken.

22. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Alles wat mis kon gaan ging mis bij het…

Alles wat mis kon gaan ging mis bij het instaleren van de nieuwe cv ketel en knoppen van de radiators. Lekkage afvoer cv en lekkage bij de radiator omdat deze niet goed aangedraaid was. Ik denk dat ze nu zo'n 6 keer langs zijn gekomen maar behalve de radiator lekkage is nog niets opgelost. Een klacht indienen heeft ook geen zin, daar doen ze niets mee. De jongens lieten een verschrikkelijke troep achter en waren niet professioneel in de omgang, lees zat me steeds stom aan te staren waar ik ongemakkelijk van werd. Aan het eind moet je een handtekening zetten maar wat ze niet zeggen is dat ze de beoordeling voor hun werk zelf al hebben ingevuld. Dat kun je terug zien in de mail die je ontvangt na hun werkzaamheden. Er stond dat ik een goede beoordeling gaf wat ik nooit gedaan heb. Zo houden ze hun score hoog voor het slechte werk wat ze doen. Ik ben nu op het punt dat als er iets mis is, zoals nu met de knoppen waar de temperatuur niet van klopt, 1 voelt als 5, ik niet meer wil bellen omdat het toch geen zin heeft. Bovendien zijn de meeste van de jongens een stelletje asociale gasten die ik liever niet in mijn huis heb.

7. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Kan geen afspraak verzetten, elk jaar dezelfde ellende

Bonarius plant eenzijdig een afspraak, elk jaar weer hetzelfde liedje, en stuurt vervolgens een kaartje met de mededeling dat ze op die datum langskomen voor onderhoud. Op datzelfde kaartje staat dat je de afspraak moet bevestigen of kunt verzetten als het niet uitkomt. Zodra je echter naar hun website gaat, blijkt er helemaal géén afspraak te staan en kun je dus ook niets verzetten. Elk jaar opnieuw hetzelfde gedoe. Dan moet je maar weer gaan bellen, waar je standaard onbeschoft te woord wordt gestaan. Diep triest.

20. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sassenheim.

Sassenheim.
Er zijn twee onderhoudsafspraken ingepland via Bonarius. Beide keren was ik de hele dag thuis. Er is niet aangebeld en niet op de deur geklopt. Alleen een briefje in de brievenbus werd achtergelaten met de melding dat ik “niet thuis” zou zijn — wat onjuist is.

Na de eerste afspraak heb ik Bonarius gebeld en werd doorgeschakeld naar de monteur. Die zei dat ze in de buurt waren en misschien later die dag zouden langskomen. Ik heb de hele dag gewacht. Niemand is gekomen. Vervolgens kreeg ik pas anderhalve maand later een nieuwe afspraak.

Bij de tweede afspraak hetzelfde: 08:00–12:00 uur, geen bel, geen klop, geen contact, alleen weer een briefje.
Ik woon op de begane grond; als de bel niet werkt, is even op de deur kloppen het minste wat verwacht mag worden. Ik heb bovendien een hartinfarct gehad en ben vrijwel altijd thuis, waardoor de melding dat ik “niet thuis” was extra ernstig is.

Uit andere Trustpilot- en online beoordelingen blijkt dat veel huurders hetzelfde ervaren. Sommige melden zelfs dat er alleen een foto van de woning wordt gemaakt om een bezoek te registreren, zonder daadwerkelijk contact te zoeken.

Deze service is onacceptabel, slecht georganiseerd en klantonvriendelijk. Bonarius moet dit serieus onderzoeken.

13. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung

Ist dies Ihr Unternehmen?

Beanspruchen Sie Ihr Profil, um Zugang zu den kostenfreien Business-Tools von Trustpilot zu erhalten und die Beziehung zu Ihren Kunden zu stärken.

Kostenfreien Account erstellen

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr