Sinds 2008 aan het klagen bij de woningbouw, die beslist de stankoverlast wilt oplossen. Maar ga de naam van het vorige bedrijf niet vermelden. Op 5 juni verving de monteur de terugslagklep van de mec... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
Vreselijk slecht bedrijf! Al 25 jaar klant bij gebrek aan beter, maar inmiddels zo slecht behandeld dat we iedereen adviseren verder te kijken en absoluut geen contract bij hen af te sluiten! Ze doen... Mehr ansehen
Op 2e kerstdag is iemand langs geweest om kapot verwarmingselement af te sluiten. Er zou zsm een nieuwe radiator worden geinstalleerd. Dat werd 8 februari. Deze afspraak werd per email 1 dag van te v... Mehr ansehen
Nog nooit zo'n bagger bedrijf meegemaakt als Bonarius. Schade veroorzaken (monteur vergeten om wasmachine afvoerslang terug te plaatsen) en daarna lukt het niet om contact te krijgen, je komt niet ver... Mehr ansehen
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Controle cv zonder toestemming
Monteur kwam voor controle cv namens de woningbouw. Bij binnenkomst gaf ik aan dat de cv onder particulier onderhoud valt en de ketel mijn eigendom is. Dat de ketel elk jaar een onderhoudsbeurt krijgt en dat ook op de ketel staat. Vervolgens kijkt hij in de ketel en zegt lekkage te zien. Staat te rukken en te wroeten, gaat t dak op, rukt de uitvoer los en zegt..... ketel is onveilig, plakt een grote gevarensticker op en schakelt de ketel uit. Ik vroeg hem nogmaals waarom hij aan de ketel zit, daar geen toestemming voor heeft en ik nu een probleem heb door zijn toedoen. Wist verder niks en ging voor veiligheid, moest van zijn baas! Vertikte het om aan mijn eigen monteur dan uit te leggen wat het probleem was, dat kon ik doen. Meteen gedaan, alles meteen door gemeten en niets mis mee. Geen enkele lekkage of defect. Ketel hangt 19 jaar en al 19 jaar bij Eneco in onderhoud, waar ik zeer tevreden over ben en volle vertrouwen in heb. En dat blijft! Bonarius.... wat is dat? Een onkruid of stekelplant? Ik ken het niet, en komt er bij mij niet meer in.
nice. but inept.
i live in the NL. a few years ago my apt was renovated and a new central/hot water system installed. Bonarius was to do the maintenance.
the first time was 2 yrs after the installation...the maintenance person came, did the heater part and then couldn't get to the ventilation part because it's above the ceiling in the toilet room.
so that was that, until recently when it was to be done again...i spoke to them and told them what happened the first time and they said that i needed to speak to my housing association.
so i called the association and they sent someone who took the ceiling down...
the earliest appointment i could get from Bonarius, thereafter, was more than 2 months later. Today.
so the mechanic comes, cleans the unit, puts it back together and...nothing. it isn't working...i think he did everything right but it won't work when the on button was pushed...
so he confers with the people back in his office and...'we're going to order a new motor and install it within 2 weeks'.
2 weeks. when i called their office to ask if it could be done any faster, given that the unit gets used, pretty much daily, they said they'll get in touch with me when they get the motor.
luckily, it wasn't the water heater part.
avoid using this company if possible.
Wow wat een incompetent bedrijf is dit!
Wow, wat een incompetent bedrijf is dit zeg. Ik heb geen enkel goed woord over hoe ze met hun "klanten" omgaan. Ze zijn telefonisch zeer slecht bereikbaar, je moet door een muur van bandjes en keuze menu's. Dan krijg je eindelijk iemand te pakken, wordt je weer doorverbonden en begint het weer van voor af aan met een nieuw bandje en keuze menu. Ben al uren aan het proberen om een probleem opgelost te krijgen. Terwijl ze mij gisteren al zouden bellen, toen al gebeld werd mij beloofd dat ze mij vandaag gingen bellen. Loze beloftes.
Kortom, geen zaken doen met deze partij!!!!
Slechte service
Februari bericht dat bonarius zou komen voor onderhoud ketel, want helaas heeft onze woningbouw een contract met hun afgesloten. Waarom weet ik niet, zal wel een geldkwestie zijn want de vorige was prima. In elk geval kan je bij hun alleen een dagdeel afspreken, echt te belachelijk voor woorden. Maar goed had duidelijk gemaakt dat ik alleen vrijdagmiddag kan omdat ik dan tot 12 uur werk, tja dat was lastig, ze zouden wel bericht sturen wanneer ze dan tijd hadden. Want ze werken per postcode gebied blijkbaar. Ik zie ze continue rondrijden hier, maar voor 1 adres een afspraak maken kan niet en al helemaal niet op een bepaalde tijd. Het is inmiddels augustus, tweede keer bericht gestuurd of ze ooit nog van plan zijn langs te komen, een telefoniste belde na mijn klacht dat het belachelijk lang duurde voor 1 adres onderhoud ketel. Ze hadden in oktober wel plek, tussen 12 en 5. Ik zeg ok, ik ben na 2 uur thuis, ja dat kon dus weer niet, ik uitgelegd dat ik dit echt nergens op vond slaan, wou ze uitleggen waarom ze zo werken, groot bedrijf enzo. Ja sorry he daar heb ik niks mee te maken, en ik hoef geen uitleg want heb geen behoefte aan smoesjes. ik ben duidelijk genoeg geweest dat ik vrijdagmiddag tijd heb en geen vrij ga nemen omdat hun niet normaal een tijd kunnen afspreken. Met het andere bedrijf was dit nooit een probleem. Telefoniste was ook zeer onbeleefd, k*tbedrijf, jammer dat de woningbouw naar hun is overgestapt. Ik zie voorlopig niet gebeuren dat er onderhoud word gepleegd aan onze ketel.
Geen medewerking aan de telefoon
Geen medewerking aan de telefoon - mensen doen hun werk niet en er vindt maar geen onderhoud plaats.
Als je niks van warmtepompen snapt, doe er dan niks mee.
Ik wil beginnen met dat deze 1 ster niet geldt voor de monteurs die hier zijn geweest, meedenkende lui die best ff wat langer willen blijven om te helpen. De rest van dit prut bedrijf is een ander verhaal. Liegen, smoesjes, gewoon niet doen wat ze beloven en dat jij dan als klant nauwelijks slaapt van de herrie, je ziek moet melden omdat je niet slaapt en alle gevolgen daarvan, dat doet ze niks. Misschien bellen we over 5 weken wel weer s en misschien ook niet. Huh, moeten we even met een ander bedrijf telefonisch overleggen zodat t wat sneller is opgelost dan heen en weer mailen?? Neeeeee dat doen wij niet zo bij Bonarius, wij mailen alleen. Ik gun jullie allemaal een leven vol geluidsoverlast, prutsers.
Pleasant and efficient
Central heating unit was producing error codes. Called Bonarius early the next day and explained the situation, after confirming we had already done the sensible checks engineers were dispatched immediately. They arrived within the hour and started their repairs. There was a junior present who was skillfully and patiently being taught the job which was in no way a problem for us. Eventually the fix and cause were explained to us in a quick chat and we signed off on the repair.
Very efficient and pleasant experience.
Dat ze beter werk uit moeten voeren
Zeker een slecht bedrijf 1 ster van mij en niks beloven dat het gisteren op 9 juli klaar zou zijn akelige lui zijn dat blijf lekker mailen kla ht komt er naar jullie
Monteur knipt stoomsnoer op spanning door?
Door een monteur die een stroomsnoer doorknippen in 2023, is er voor 600 euro aan eten verloren gegaan en een nieuwe tv van 450 euro kapot. Nu na 2 jaar heb ik eindelijk contact? En word er gezegd dat de tv via de garantie gemaakt had kunnen worden? Er zat inderdaad garantie op de tv, maar niet als het door toedoen komt van een mens wat in dit geval dus zo is! Nu ben ik dus die tijd bijna 30 kilo afgevallen omdat ik geen eten meer had, ben er zelfs door in het ziekenhuis beland. En ik ben al die tijd men tv al kwijt!
Nu dus het punt, dat ik hellemaal niets vergoed krijg? Dit terwijl de monteur mij 1000 euro heeft gekost! De groeten met ze, hier hoeven ze niet meer te komen.
Verschrikkelijk bedrijf
1 ster is nog teveel voor dit bagger bedrijf! Je maakt een afspraak voor een tijd en ze wijzigen zelf zonder iets te laten weten de tijd naar hen eigen hand!
Als je zegt luister de gesprekken terug dan zegt meneer dat je liegt!!! Als je dan aangeeft dat je als alleenstaande moeder je dochter naar school brengt, omdat er vanaf 9 uur was afgesproken voelt die man (die blijkbaar geen liefde thuis krijgt) zich zo stoer dat ie dreigt de afspraak te annuleren terwijl er een meisje van 3 jaar in de winter in de kou zit!
Het is niet voor niks dat bonarius zo laag scoort
De klacht komt er ook nog achteraan, dan kunnen jullie zelf het gesprek terug luisteren welk tijd er daadwerkelijk was afgesproken! Maar volgens meneer gaan ze die gesprekken toch niet terugluisteren
Bonarius komt afspraken niet na
Bonarius komt afspraken niet na. Bonarius anuleerde afspraken zonder de klant hiervan op de hoogte te stellen. Zowel op 12 als op 17 juni kwam er niemand opdagen. Als de telefoniste van Bonarius wordt gevraagd of er sprake is van discriminatie, wordt de klant uitgelachen. Veelzeggend!
Bonarius levert al jaren goed werk
Bonarius komt bij mij al jaren de afspraken na, reageere snel op een storing en hielp bij het vinden van een betaalbare oplossing.
Ik krijg de indruk dat een concurrent tracht het bedrijf kapot te maken met verzonnen ref's
Verschrikkelijk bedrijf komen hun…
Verschrikkelijk bedrijf komen hun afspraken niet na. Hun slogan zou moeten zijn: Brengers van discomfort!
Cv ketel vervangen…
Ze hebben bij ons in de praktijk Cv ketel vervangen en via hun is stukadoor werk gedaan. Ze hebben echt netjes hun werk gedaan ook netjes alles gelaten(schoongemaakt ) .
Iiever geen ster pfffff wat een…
Iiever geen ster pfffff wat een intimiteit bedrijf ik wordt er echt naar van!!
Kreeg met een nieuwe woningbouwvereniging te maken en kregen een afspraak op 3 februari, onze stadsverwarming werkte niet op 31 oktober van het vorige jaar,beld iemand aan????? geen afspraak en zo vroeg pfff ik riep en hij bleef maar praten??? deed open en wilde zich naar binnen dringen help????? om in onze kruipruimte te kijken omdat de verwarming niet aansloot, waarombij mij,hij luisterde echt niet naar mij,erg nare ervaring en ook uit mij verleden dat wil.ik nooit meer meemaken en hun blijven afspraken maken net weer,een mail.gestuurd ze luisteren gewoon niet naar mijn situatie dat alles goed is en ik rust wil hebben omdat ik erg ziek ben mentaal en fysiek
Ook wil.ik als het niet anders kan een vrouwelijke monteur geen man omdat ik nare en echt nare situaties heb meegemaakt en ook seksueel ben misbruikt door mijn stiefvader en daarom wil ik geen mannen meer in mijn huis hebben
Zeer teleurgesteld in de dienstverlening en opvolging
Ik ben inmiddels al ruim een jaar bezig met Bonarius vanwege een probleem met de ventilatie in mijn woning. De eerste monteur die langskwam, constateerde dat hij het dak op moest om het probleem te verhelpen, maar daar had hij een tweede collega voor nodig. Wat volgde, was een wachttijd van maar liefst zeven maanden voordat er eindelijk een afspraak werd ingepland.
Toen er uiteindelijk twee monteurs kwamen, bleek dat ze alsnog niet het probleem konden oplossen omdat ze geen hoogwerker bij zich hadden—iets wat blijkbaar nodig was om überhaupt toegang tot het dak te krijgen. Er werd gezegd dat er automatisch contact met mij zou worden opgenomen voor een nieuwe afspraak. Inmiddels zijn we twee maanden verder en heb ik twee keer zelf moeten bellen met Bonarius. Elke keer werd beloofd dat ze mij zouden terugbellen, maar tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord.
Het probleem is dus nog steeds niet opgelost, ik ervaar er dagelijks hinder van, en de communicatie en opvolging laten ernstig te wensen over. Ik ben het eerlijk gezegd spuugzat om steeds te moeten wachten zonder enig resultaat of initiatief van hun kant.
Kortom: slechte communicatie, trage opvolging, en een probleem dat na meer dan een jaar nog steeds niet is opgelost. Geen aanrader.
Zeer slechte ervaring
Zeer slechte ervaring. De hele ochtend thuis geweest, niemand gezien. Na contact zijn ze blijkbaar langs geweest. Niemand heeft de bel gehoord. Aan de telefoon en mail wordt er heel zakelijk gereageerd en geven ze de klant de schuld.
Nog nooit zo'n bagger bedrijf…
Nog nooit zo'n bagger bedrijf meegemaakt als Bonarius. Schade veroorzaken (monteur vergeten om wasmachine afvoerslang terug te plaatsen) en daarna lukt het niet om contact te krijgen, je komt niet verder dan het callcenter. Je moet een mail sturen met foto's, wacht nu al een maand zonder enige reactie.
Erg slecht bedrijf
Erg slecht bedrijf. Ben je heel de dag aan het wachten op je vrije dag, heel de berging leeg geruimd. Belt hij één keer aan en als ik niet snel genoeg open doe dan klikt hij in het systeem op niet aanwezig. Geen probleem hij staat nog voor de deur maar ik moet zelf nog wel even naar de planning bellen. Makkelijk zou je denken? Helaas muziek en bandjes en als je dan eindelijk iemand te pakken hebt wordt er gezegd dat er niets meer aan te doen is als een monteur op niet thuis heeft geklikt. Dan kan planning geen nieuwe afspraak meer maken ook al staat hij nog voor de deur. Nou de monteur kan nu lekker in het zonnetje en ik zit met een slecht onderhouden ketel.
Oh oh oh, zeer slecht
Oh oh oh,
Dat een bedrijf als dit nog bestaat, en nog steeds zolang word ingehuurd door de woningbouw is een wonder. Ze zouden bij mij de luchtverwarming en wtc unit vervangen, maar ondertussen al bijna een jaar verder en nog steeds niks. Letterlijk 10 telefoontjes verder. er word gewoon opgehangen na een half uur in de wacht te hebben gestaan. Vervolgens zeggen ze dat je terug gebeld word, gebeurt ook niet. Uiteindelijk een afspraak weten te maken telefonisch. Vrij genomen van werk en hele dag thuis gewacht, komen ze gewoon niet opdagen.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








