Seymours Estate Agents Bewertungen 

738
•
TrustScore 4 von 5

3,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Simon Kelso at the Guildford branch was amazing, so helpful and reassuring and nothing was too much trouble for him,made selling nice and easy. Thank you from Andrea.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We purchased our house through Seymours Woking and Sandra Holmes was amazing throughout the entire process. She is so friendly and approachable, and went above and beyond to get the chain over the lin... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The team at Seymour’s Lightwater were superb from the first meeting with James all the way through to completing our property sale, communication was timely and excellent, with a special mention for R... Mehr ansehen

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

We used Seymours as a letting and management agency for our house while we were abroad. They did a good job on the letting side but were absolutely useless as management agents. I would never get them... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Immobilienagentur

Vom Unternehmen geschrieben

We live locally in our areas, know the locations intimately and can therefore give expert, informed advice. We are independent agents and specialise in selling residential properties. We also have a system of cross-referral so that we cross-sell betwee...


Kontaktinformationen

3,8

Gut

TrustScore 4 von 5

738 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 26 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,8

Alle Bewertungen

(738)

34 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I recently bought a house through…

I recently bought a house through Seymours. Andie Bartlett - sales progressor - was approachable, helpful, knowledgable and pro-active.
It was very good to have a contact I could deal with consistently once I had had my offer accepted - thus communication did not go awry.
Andie I felt made me feel that she knew my case almost inside out. To be able to do this when managing a caseload of properties/sales/purchases etc is no easy task I am sure, but Andie certainly nailed it. Particularly as my purchase involved the client and a management company, a freehold property and a leasehold garage! Thus even more scope for information to get 'lost in translation'.
It is very evident Andie takes her clients seriously and wants the best outcome possible for them. Thank you Andie for your assistance in making this possible.
You are a credit to Seymours.

5. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hard working Estate agents

Brilliant agency service from Clarissa and the whole team at Seymour, Woking. Worked hard and knowledgeablely with viewings and my sale. I used Seymours before, will definitely use them again to sell

18. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely awful experience

Absolutely awful experience - avoid at all costs.

We decided to sell our house with Seymours since we found a house we loved and were informed that Seymours would help us sell quickly, efficiently and secure the new proprety......and that was the start of the lies.....

Firstly in our initial meeting, they priced the property but suggested we go on the market at 5% under to attract interest - fine.
Within a week they were calling to say we needed to drop an extra 10% since they couldnt get the interest and we needed to move quick.....

Reluctantly we agreed on the caveat they wouldnt go any lower and would find a buyer quickly so we could secure the property we liked.....

A few days later an offer was received under this price (only 1% to be fair) and we were informed we should take this since its the right price. We agreed and were transfered to the other agent to put a formal offer on the property we loved.....

At this point we were told the property had sold the night before and the buyer had a survey on the property already (something I had requested to do as a show of willingness well over a week before but was informed I couldnt).
Absolutely fuming and had been led down a garden path the whole time with incredibly poor service and communication.

Finally asked for Seymours to remove our property from the market - its been 10 days since and its still on there, the sales board is still drilled into my fence (they asked no permisison and its definitely damaged it) and my anger levels continue to rise.

Having spoken to a number of other estate agents and house movers since - our experience is not unusual.

Will not be repeating again.

10. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Rob, thank you for your review. We are truly sorry for the experience you’ve had. We can see that we let you down at several points, and we want to acknowledge that openly. The way your sale and potential purchase were handled lacked the clear communication, urgency, and care that you should have received.

As a rule our clients should always be prioritised, and in this instance that didn’t happen. The disappointment of not securing the home you expected understandably left a lasting impact, and we recognise that this is at the root of your frustration. The delay in removing your property and sales board only compounded matters, and for that we hold our hands up completely.

We’ve been helping people move in this area for over 30 years, and during that time we’ve always believed that our role goes far beyond just selling houses. We live and work in these neighbourhoods ourselves, and we feel a deep responsibility to the people who trust us. Being part of the fabric of the local community means being straight, being accountable, and putting people first. In your case, we fell short of that, and we are genuinely sorry.

Your feedback has already been shared across our team and will shape how we train and how we work moving forward. We don’t take lightly the impact our service has on people’s lives, and while we can’t change your experience, we can and will learn from it.

Our commitment is, and always has been, to champion the neighbourhoods we work in, to value every person we deal with, and to make moving home a positive journey. We haven’t achieved that here, and it’s a reminder that we must never take the trust of our clients for granted.

Once again Rob, we’re very sorry, and we’re grateful you’ve spoken so honestly.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Poor communication

Poor communication. Emails not responded to. Most times an automated message says they can't take your call. A lack of updates regarding buying. They need to up their game or loose customers.

5. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thank you for taking the time to share your feedback, and we're really sorry to hear about your experience. This isn’t the level of service we aim to deliver.

To help us investigate this properly and ensure we follow up with the right team, could you please let us know which Seymours office you’ve been in contact with?

We’d really like the opportunity to look into this further and put things right.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I'd like to leave a huge thanks to Jade…

I'd like to leave a huge thanks to Jade Turner for really trying to help me find a property, always looking for ways to help me find, flexible with times as i would come from about 3 hours journey she accomodated multiple viewings, even in weekends. Thanks Jade, really appreciated

12. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Hi Victor, thanks so much for the kind words. As an owner of the business, I feel proud to pass on your comments to Jade, she is a credit to us and I'm so pleased to know that she has made your experience all the better. Thanks again.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thank you all at Seymours Woking…

Thank you all at Seymours Woking branch.
We were with an estate agent that were supposed to be leaders in thier field but we were lied to regarding viewings and wasted 3 months.
The moment we switched to Seymours, we had loads of viewing and very quickly an offer which lead to a sale. First class, thank you Seymours.

30. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Hi Mrs Dobson, thanks for the review and its been a pleasure to work with you. Enjoy the next chapter.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Surbiton Branch

I had the easiest and hassle free experience with Seymours Surbiton , with the impeccable help of Annabelle Bond who was very professional and informative . She carried out a viewing and helped me assess my options.
Would 100% recommend if you’re looking for transparent and high quality service !

24. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thanks so much Angela, It's been our pleasure to help and we hope your enjoy the next chapter.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful morals and ethics avoid at all…

Awful morals and ethics avoid at all costs! We have previously experienced awful moral practises after placing best and final bids on a property. A week later after we won the final bid on a property. Seymour’s called back to advise competing offer had since offered over our asking price! HOW is this ethical?? I

10. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Hi Sophie, we can see how frustrating this experience must have been.

To clarify our process: we use “best and final” offers to try to create a fair framework for all interested buyers and the seller. However, we are legally required to submit every offer in writing to the seller, right up until exchange of contracts (unless the seller has given us written instructions to the contrary). Ultimately, the seller makes the final decision, not us. It’s their home and their choice.

That means if a higher offer is received after a final deadline, we are obligated to pass it on and the seller can choose how to proceed. We appreciate this can be disappointing, and we’re sorry if our communication didn’t make these legal obligations and the implications of final offers clear enough.

We’re reviewing how we set expectations.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

paid for professional dishonesty & guinea pigging!!

As a seller, I paid them to negotiate the best price for me. However, I was not buying my next property through them though they tried to sell very very hard from their catalogue. Hence I believe I was made the scape goat to do price reduction to complete the sale !.
My buyers, who were buying and selling through Seymours got a better deal on their ‘buying price’ by setting me up for a last minute price knock-off !!
Sadly, this is the WORST tactic they train their sales people, they favour and manoeuvre prices in favour of double-deal buy-sale transactions!

They are the largest estate agents in the area so please be aware and do not fall for this under-cutting tactic which am sure they would employ on all their ‘double deals’ to close the sale!

They are a huge marketing factory of local home-move “success stories”, all farce! I bet there would be 100s of disappointed sellers like me who has fallen prey for this shrewd tactics of Seymours. They will happily offer/introduce their own mortgage, conveyancing, and home-move ‘partner’ rates for those on their good-deal books! For this reason alone I WILL NOT use them again!!

INSERT (after seeing the response below) : I can confirm that this a genuine review and I have attached a copy of the invoice paid by redacting sensitive info in the google review, as trustpilot does not allow attaching documents. Hope that will enable Seymous reviewing their general code of business conduct along with moral and ethical practices in the quench for being the largest estate agent in the area!

12. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Dear Mr Perin,

We can find no record of you as a client and therefore believe this review may be false. As such, we have passed the matter to Trustpilot to help verify your identity.

The comments made are wholly untrue.

If we are mistaken, please contact us directly, where we would be more than happy to meet with you to discuss your experience.

Seymours has proudly served the local area for over 30 years, during which time we have built a reputation for upholding the highest standards.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Poor Service

Throughout a three year rental, all admin for problem resolution was with the tenant with lack of support from the agency. A shattered window remains unresolved after nearly 4 months with blame attributed to the external contractor they selected. After ending the tenancy the viewings process for new tenants involved daily emails from multiple team members requesting access within 24 hours

31. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thank you for the review, we are sorry to hear of the issues you experienced. We have reviewed all our properties to contact you directly, but have been unable to confirm which tenancy this relates to.

Please may I ask you to contact us directly at lettings@seymours-woking.co.uk to provide some additional information, so we can assist further.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good service

Good service again from the Woking branch to progress a house sale, with special thanks to Clarissa. Recommended.

29. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thanks Davey, pleased we could help you. We'll let Clarissa know.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ben sold our house within days and was…

Ben sold our house within days and was exceptional at communicating with us. Also had a great, efficient experience with Brett and Maxine working towards exchange and completion.

28. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

That's great to read Kimberly, it's been our pleasure to work with you and we're always here if you ever need us again. Enjoy the next chapter and all the best.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

We recently completed the sale of our…

We recently completed the sale of our mothers house, Clarissa was really helpful when we encountered a problem and went the extra mile to get this sorted.

24. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thanks Anne Marie, its been great to work with you and we're pleased we could help.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sadly another disappointed landlord as…

Sadly another disappointed landlord as well as tenants. Their communication via email is poor or non existent. They do not carry out the instructions which were agreed for letting a property and clearly their knowledge in legalities is not all it should be. Would not recommend this company at all sadly after thinking we would use them to sell my flat. One very cross Landlord.

18. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear you felt disappointed. As you mentioned, we have since ceased working together and we believe that is the best outcome for all involved. We wish you the very best moving forward.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely the worst

Absolutely the worst. DO NOT USE THEM. Rude, useless.

7. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Hello Michael. I'm sorry to read your review. I’d really appreciate the opportunity to look into this further. If you're willing to share more details such as which office you dealt with and the nature of the issue, I'd be happy to investigate.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Personable and professional

Maddy Cable West Byfleet -
Personable and professional, Maddy was very quick and attentive in helping us find our rental property. She listened and responded to the things we were looking for in our new home, and within 2 weeks we have signed the tenancy!
Thanks so much!

7. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

We're so pleased Maddy could help you find your rental property in West Byfleet so quickly, she's was so personable and professional, truly listening to what you needed for your new home. We wish you all the best in your new place!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service from Chloe at Lightwater

Excellent service from Chloe at the Lightwater office - professional, knowledgeable & friendly manner have made house viewings more enjoyable & less stressful. A credit to Seymours.

1. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thanks for the kind review, I'll pass on your comments to Chloe.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Seymours Woking – Dishonest, Exploitative, just awful

Renting a 2-bed property through Seymours Woking was a deeply regrettable experience. From day one to the final day of tenancy, their behaviour was marked by dishonesty, pressure tactics, and complete disregard for tenant rights.

At the outset, they were lightning-quick to take a holding deposit over the phone. But when the contract arrived, it was written entirely on their terms. When I raised reasonable objections, I was given an ultimatum: either accept their conditions as-is or walk away and lose my deposit. That kind of coercion is both unethical and unacceptable.

The end of the tenancy was even worse. After close to three years of renting — always paying rent early, agreeing to their yearly rent increases without dispute, and maintaining the property well — they deducted £456 from my deposit for so-called “professional cleaning.”

This inflated charge came from their own “preferred contractor” — the same one they illegally insisted I use before the end of tenancy, in clear violation of the Tenant Fees Act 2019. I refused to be coerced during the tenancy, knowing full well the job could be done by reputable cleaners for a fraction of the price. £456 to clean a 2-bed flat is blatant exploitation. We agreed to pay this amount strictly under protest as we needed the money, but intend to take them to court for it.

To make matters worse, despite reluctantly agreeing to their fabricated charges under protest, it still took 2 weeks to return the remainder of my deposit, even though the rules clearly state that the deposit should be returned within 5 days of agreement. The final date the deposit minus their cleaning charges hit my account was 4 weeks after the end of the tenancy. So much for being a tenant who always paid on time and accepted every annual rent increase without issue.

And during the two months? A complete disregard for basic communication boundaries. Despite clear written instructions to contact me only via email, they repeatedly called me during office hours, disrupting my work and showing zero respect for my time or instructions.

There’s much more I could list, but in short: Seymours Woking is an exploitative and dishonest letting agent. They operate with pressure tactics, bend legal boundaries, and squeeze tenants for as much as they can — even when you’ve been cooperative, reliable, and reasonable.

Avoid them at all costs. You’ve been warned.

----------------------------------------------------

Response to Lisa -

1. Completely untrue that the property was not professionally cleaned. We have raised a dispute with the Tenancy Deposit Scheme today and will fight your unfair deductions. We have all the proof needed for our case. The property was cleaned professionally before exit, and if you want to clean it again, feel free to clean it a 1000 times more, but be kind enough to not charge us your bills without our consent.
2. Complete lies that draft contract is sent before getting the holding deposit. Viewed property on 30th June 2022, Holding deposit was charged same day on phone by Thomas Cheape. Draft agreeemnt was sent on 2nd July and no changes were accepted.
3, Bank account details for deposit return were first sent to Emma on 12th May 2025, you may want to check your email,

I can go on and on here , but the facts wont change.

5. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

We are sorry that you have not found the service you received to be of the standard that we endeavour to work to, we do take complaints seriously and thank you for raising your concerns.

We are obviously concerned by the allegations made in your review. We are members or ARLA and the contract we use is approved by them. We do not use coercive tactics – tenants are sent a copy of the agreement they will expected to sign when they make an offer, prior to paying a holding deposit.

We believe the check out clearly showed a clean needed to carried out, and that you were unable to supply an invoice from your cleaners to assist with your claim. From our records we can see that you supplied your bank details on 30.5.2 and that the funds were released to you 2 working days later.

If you wish to discuss further please do not hesitate to reach out to me directly on lisa@seymours-woking.co.uk

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I had an awful experience with…

I had an awful experience with Seymours. They clearly don’t care about tenants—only about money. They failed to fulfil their responsibilities but were quick to charge us for unnecessary things, with no flexibility whatsoever, while expecting tenants to be endlessly flexible. I would strongly advise others to stay away.

1. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thank you for your comments.

It is disappointing that you are unhappy with the service you have received at Seymours. Dealing with deposits is often difficult for us, aligning Landlord and Tenant expectations on appropriate deduction is a delicate task.

I am sorry if you feel we fell short, please do reach out to me directly if you would like to discuss the matter further.

Kind regards, Lisa.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Renting in Woking

Renting in Woking. Terrible experience. Given misleading information at the start of the tenancy and not told about serious issues with the house (drains). The end of the tenancy has been just as bad. They simply don’t listen or respect the tenancy’s right to quiet enjoyment. Viewings booked on the same day, no notice given, not adhering to times specified as being suitable. Phoning whilst at work despite asking for emails. Evening viewings arranged then don’t turn up so evening disturbed. One agent even let themselves in with their key while I was there! Horrible

2. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Seymours Estate Agents-Logo

Antwort von Seymours Estate Agents

Thank you for your feedback.

We're sorry to hear that your experience has not met expectations. We understand you've raised these concerns with our Lettings Manager, who is addressing them directly. Please be assured we take all tenant feedback seriously and appreciate you bringing these matters to our attention.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr