Julian Bowen Bewertungen 

1.030
•
TrustScore 4.5 von 5

4,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

After purchasing a dining table via Amazon we were very disappointed that after some time the table had gradually split down one side (not caused by us). After contacting customer services, Leanne loo... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bought some new dining chairs and checked everything against the list and successfully built up three of the four chairs. The fourth chair however had a small flaw which only showed up when things did... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Many thanks to the customer service support, very helpfully got me a replacement leg for one of my chairs, I stupidly broke. Easy and very fast. (Order number 0318997)

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We contacted Julian Bowen customer care after we experienced an unfortunate fault with the recline chair we purchase. We spoke to Leanne who couldn't of been more helpful. Leanne understood our issue... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Möbelgeschäft

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Julian Bowen has supplied the furniture trade with quality furniture at affordable prices for over 30 years. While recent years have seen enormous growth in the quantity and breadth of products offered, we remain true to the simple principles that have driven the business from inception and always aim to offer the very best in quality, style, durability and value for money across a wide range of price points and different styles to complement any home and setting. We are committed to ensuring that our customers enjoy the best possible experience when dealing with Julian Bowen, and are very grateful and proud to have received numerous awards and accolades voted for by those customers over many years, testament to our drive to exceed expectations and supported by our continual programme of investment across all areas of our business.


Kontaktinformationen

4,3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

1030 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 92 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,3

Alle Bewertungen

(1.030)

52 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

5 drawer cameo chest beautiful …

5 drawer cameo chest really well constructed nice finish not like most flat packs. Diagrams a little confusing and parts not marked. It was missing top lid but I contacted them and they arranged a replacement straight away. V happy with this product wood drawers not mdf rubbish.

10. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Vanessa,

Thank you for leaving us a 5-star review. These comments will be passed on to the team, who I’m sure will be very grateful and will appreciate your fantastic feedback.

Kind Regards,
Georgia B

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Recently boguth a Malmo reclining chair…

Recently boguth a Malmo reclining chair & footstool. Sadly 2 samll parts were missing preventing the footstool from being fully assembled. The customer service team were great, and I received the 2 small parts within 48 hours. Very easy & friendly team to deal with - much apprecited....and the chair si very comfortable

5. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Rod,

Thank you so much for sharing your experience. We’re sorry to hear that your Malmo footstool arrived with a couple of parts missing, but we’re delighted our customer service team could quickly get everything sorted for you. It’s wonderful to hear you found the process easy and friendly, and even better to know you’re enjoying the comfort of your new chair.

We really appreciate your kind words.

Kind Regards
Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Leanne Martin was great

Leanne Martin was great, dealt with my enquiry from start to finish impeccably.

21. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi James,

Thank you for your lovely feedback. We’re delighted to hear that Leanne was able to support you so well from start to finish. We’ll be sure to share your kind words with her.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic service from Chloe following…

Fantastic service from Chloe following my informing of a damaged leg and top that were part of a coffee table set. Replacemt parts sent out immediately, then further assistance when I realised I had actually asked for sn incorrect size. Again replacement speedily issued.
Well done Chloe, and all the folks involved.

4. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Sandy

Thank you so much for your wonderful feedback. We’re delighted to hear that Chloe was able to assist you quickly and make sure you received the correct replacement parts. We’ll be sure to pass on your kind words to her and the team. Your satisfaction means a lot to us, and we’re so pleased everything was resolved smoothly. Enjoy your coffee table, and please don’t hesitate to reach out if you need anything else.

Kind Regards
Amy

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Never again

Never again! I ordered a double bed and took time off today (Thursday) to receive the delivery. The delivery men turned up, parked outside my property for 15 mins and drove off.
I called the company and was told that they couldn’t get my item off the van as the van had been loaded incorrectly. They couldn’t deliver again until Monday.
As I had already dismantled my bed, I asked to speak to a manager. The manager said that they’d try to get a delivery tonight but would keep me updated.
It’s now 8.30 pm and I’ve not spoken to anyone / had no messages left, and their office is now closed - so I’ve no been to sleep on.
I’ve paid for goods that haven’t been received and so this, and customer service has been very poor.
I would not recommend this company. Buyer beware!

31. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Gemma,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience. We take these matters seriously and will be contacting our delivery partner to discuss this further and ensure it’s addressed appropriately. If you could please provide your order details from the retailer you placed your order with we can investigate this further.

Kind regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic help from Louise in sales…

Fantastic help from Louise in sales support resolving a problem with a broken chair leg replacement.

28. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi James,

Thank you so much for your kind words. We're thrilled to hear that Louise in Sales Support was able to assist you and get the issue with your chair leg resolved. We'll be sure to pass on your feedback to her, it will mean a lot.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

14 day return period

We ordered a Julian Bowen Capsule Orthopaedic Mattress for our new home. We tested the mattress two weeks later when we fully moved in and the mattress was way too soft and cheaply made. When you turn on your side, you’re literally eye level to the floor. Both my husband and I knew it wasn’t suitable. The edges of the mattress was also fraying and there were faint stains as well. We wrote to our rep who sold us the mattress to ask for an exchange simply for the back pain. I didn’t even mention the fraying. They refused. They said the most they can do is for us is to order a new one from them and they would take their other mattress back. We were outside their 14 day return policy. I contacted them 18 days later. 14 days is a literal joke when most mattress and bed companies let you test for 60 or more days. We should have known better than to naively order anything from this greedy company. We thought they were reputable but obviously they just have a nice website but absolutely no common sense.

We ended up ordering a mattress from another company and have slept so much better since. Wouldn’t recommend them to anyone. It was our first and last time ordering with them.

15. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Jen

Thank you for taking the time to leave your review. We're truly sorry to hear that the mattress did not meet your expectations and that your experience with our service left you disappointed.
Comfort is a very personal matter, and we're sorry to hear the mattress wasn't suitable for you and your husband. We also understand your frustration regarding the return timeframe. We can asure you that our policy aligns with industry standards. Your feedback on this is noted and will be taken into consideration.
We’re also concerned to hear about the fraying and markings on the mattress. This certainly isn’t up to the standard we aim to provide. If this had been raised during the initial conversation, we would have investigated it further and tried to assist accordingly.
We're sorry we weren't able to resolve this to your satisfaction, and while we understand your decision to purchase elsewhere, we do appreciate your honest feedback. It helps us improve both our products and service.

Kind regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very efficient

Very efficient

14. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Katie,

Thank you so much for your kind words. We're glad to hear you found our service efficient. If there's anything else we can do for you, please don’t hesitate to contact us.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Customer Service!

We recently purchased a Julian Bowen Arya Extending Dining Table.Really pleased with the design and quality of this product, however there were some minor marks on the top.

Called them and emailed their support desk to try to resolve this and they have been fantastic and very quick to sort this, arranging new replacement parts.

My thanks to Leanne M.

18. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Robert,

Thank you so much for your kind review. We're delighted to hear that you're pleased with the design and quality of your Julian Bowen Arya Extending Dining Table.
We’re also really glad our support team, especially Leanne M, who was able to resolve the issue with the minor marks quickly and to your satisfaction. We always aim to provide responsive and helpful service, so it’s great to know that came through in your experience.
Thanks again for your support.

Kind Regards
Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A quality product

A quality product. Helpful staff and very fair in their dealings.

12. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Thank you, Malcolm for your kind words. We're glad to hear you were happy with the product and found our team helpful and fair. We truly value your support.

Kind Reagrds

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service

Excellent customer service. Chloe was extremely efficient and resolved my issue very promptly and without fuss.

11. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Ann

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you had a great experience with our customer service team. Chloe will be especially pleased to know her efficiency and prompt support made a difference.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

First class customer service.

I needed help on parts for my Chrome Bed, it had been dismantled, and the nuts and bolts had disappeared.
I spoke to the wonderful Chloe who by using emails helped me find the parts I needed.
Within 24 hours the parts were posted to me. Fabulous customer service.
Amazing bed too.

4. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Neil,

Thank you for taking the time out of your day to leave us a 5-star review. These comments will be passed on to Chloe, who I’m sure will be very grateful. Thank you again for the fantastic feedback.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor 3 doors shaker wardrobe

Bought a 3 doors wardrobe product from this company. This was the poorest product we ever purchased. Poorly build with very poor materials. The pictures looks good, the price was premium compare to well known brand. Some of the parts were damaged and the supplier blamed me for using power tool which I never did. Poor customer experience and very poor product.

10. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Olivier

Thank you for sharing your feedback, and we're truly sorry to hear about your experience.

We take all customer concerns seriously, and it’s disappointing to know that the wardrobe did not meet your expectations. Quality and customer satisfaction are extremely important to us, and we regret that the product you received did not reflect our usual standards.

We also apologise if you felt blamed during your interaction with our team, that’s certainly not the experience we aim to provide. We’d like to look into this further. Please contact us directly at customersevice@julian-bowen.co.uk, so we can address the issue and explore a possible solution.

Thank you again for bringing this to our attention.

Amy

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor quality product - do not purchase from this company!

We bought a deluxe semi orthopaedic double mattress in 2023 from Julian Bowen. The spring was poking through the mattress in less than 2 years!! I requested JB to replace the mattress but they refused, stating that it is outside the product warranty period. This is really unacceptable given we thought JB is a reputable company that sells high quality product - we were proven to be wrong

2. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi C Chen

We're sorry to hear that you had a disappointing experience and regret that it led to a 1-star review. We always aim to provide quality products and support. Unfortunately, your order was placed in 2023 and is now beyond our 1-year manufacturing warranty period. While we're unable to offer a warranty replacement at this time, we’re still here to assist you in any way we can. Thank you for your feedback — it helps us improve and serve our customers better.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I purchased a Capsule 3000 mattress

I purchased a Capsule 3000 mattress, the quality and comfort is amazing, This is one of the best mattresses I have ever purchased. Would highly recommend and will definitely be purchasing more products from Julian Bowen

22. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Stacey,

We appreciate you taking the time out of your day to leave us a 5-star review. We are happy that our mattress has exceeded your expectations.

Thank you

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I purchased a Recliner from Amazon

I purchased a Recliner from Amazon. It turned out that there were one or two minor items missing- screws and a small metal plate. I contacted Julien Bowen and the problem was dealt with immediately. I was impressed with the professionalism and attention given to the problem and received the missing items swiftly. I was very pleased with the chair which is excellent value for money.

24. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi, AS

Thank you for leaving us a 5-star review. These comments will be passed on to the team, who I’m sure will be very grateful and will appreciate your fantastic feedback.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had a problem with a damaged foot end…

Had a problem with a damaged foot end on a bed which I hadn't ordered directly from Julian Bowen although it was their product. Despite this Leanne M in customer service has provided exemplary service by sending a replacement which unfortunately was a slightly different colour to the original. Even this hasn't stopped her from providing top class customer service. She's now checking batch numbers in the warehouse to see if a closer colour match is possible. I'm very impressed with the lengths Julian Bowen go to to ensure a satisfied customer. Top marks!

22. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Tim,

We are fortunate to have Leanne on our team, and she is excited to have received this feedback. We continually aim to provide outstanding service, which is precisely what Leanne has accomplished.

Thank you for leaving us a 5 Star review.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We purchased a Julian Bowen trundle bed…

We purchased a Julian Bowen trundle bed having previously brought two JB double beds in the past. We know the quality and durability are excellent and are sure this single trundle bed will be no different. Had a small problem with a couple of missing bolt plastic covers, got in in touch and received an instant response and notification that the parts are in the post!

12. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Tony

Thank you for leaving us a 5-star review. These comments will be passed on to the team, who I’m sure will be very grateful. We appreciate your fantastic feedback.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I can highly recommend this company…

I can highly recommend this company with 100% confidence!! I purchased a dining table & chairs set through Very and when I finally got someone to put it together for me a few months had gone by and unfortunately one of the legs on one of the chairs was faulty and so I contacted Very and they in turn kindly contacted Julian Bowen and Julian Bowen sent me out a replacement leg which arrived Saturday and I am absolutely over the moon to have my dining set complete! Thank you so much Julian Bowen for superb after sales service.x

10. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi Hilary,

We appreciate you taking the time out of your day to leave us a 5-star review. We are happy that you are over the moon with your experience.

Kind Regards

Amy

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic customer service

Today I had to phone customer service. What a great experience this was. They were so helpful plus I felt valued. It was a really good to have a conversation with a real person in a world of AI.

7. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Julian Bowen-Logo

Antwort von Julian Bowen

Hi, Mrs Woodward,

Thank you for leaving us a 5-star review. These comments will be passed on to the team, who I’m sure will be very grateful. We appreciate your fantastic feedback.

Kind Regards

Amy

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr