Identity Guard® Bewertungen 4.478

TrustScore 3.5 von 5

3,7

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I have just experienced an attack on my credit. There were three separate attempts within three days to establish new credit cards using my identity. The service helped me the steps necessary to hal... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

I mainly was interested in password management and account monitoring. The monitoring is good, but the password management is lacking. There isn't a sort capability on the passwords and no lookup ca... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My rep was the most friendly, helpful, positive customer service rep I have experienced in years throughout any industry. He was so pleasant, such clear instructions on how to walk through while expla... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Juanita was great. She patiently listened as I explained the fraudulent check that cleared my account and how Bank of America had been totally unresponsive and provided no status or any acknowledgeme... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Softwareunternehmen

Vom Unternehmen geschrieben

Identity Guard is an identity theft protection service that helps to protect your financial information, personal data, computer, privacy and more. From the company that has protected over 47 million customers for more than 20 years.


Kontaktinformationen

3,7

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

4478 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 50 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Buyers beware! Waste of money. They DO NOT monitor you.

I have had Identity Guard for several years and thought they were doing their job. I am now paying $30.98 with their last increase. Luckily I have a Capital One credit card who provides a free monitoring service, CreditWise. CreditWise notified me on 4/11/24 that my SSN was compromised on the dark web on 4/6/24. It is now 4/22/24 and I just found out about it because I was out of the country until today. I instantly called Identity Guard to find out why they never caught it! Identity Guard charged me $30.98 on 4/14/24. I called to cancel Identity Guard today because they are doing me NO GOOD if they allow the dark web to compromise me and never find a problem. I wanted my money refunded for this month at least after what happened. I waited for 22 minutes for someone to answer the phone and explained what happened and that I wanted to cancel. The person told me that they cannot refund any money so I asked to speak to a supervisor, then they put me on hold again for another 1/2 hour! No supervisor came to the phone. The person came back and said they will have a supervisor call me when one is available. That was at 1:19 pm. It is now 5:19 pm and still no call back from a supervisor! I feel foolish that I trusted this company for so many years.

22. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Ms Boren.
We are very sorry to hear you were displeased with our dark web monitoring process. We do send alerts letting you know when information is located on the dark web, however, we have a rigorous process which confirms whether or not you were actually impacted prior to the notification. This may cause a slight delay.
Our supervisors return calls within 24-48 hours, and it appears that a supervisor did call and speak with you within that time frame. He also refunded your monthly charge of $30.98 on that date.
We're sorry to see you go and if this is something you would like to reconsider after receiving a refund and an explanation on dark web monitoring caution, please feel free to call us at your convenience at 1-833-552-2123. Our Customer Care Department is ready to assist you, 24 hours a day.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

As Much Protection As Your Waste Bin...

We are in our 2nd year with this service. Our 1st year we had no issues. This year, I switched jobs & phone numbers. When I try to log into account, it sends a verification code to my old cell number. I'm logging in to update the number. So I call the customer service number. The rep I speak with says no problem, asks me what my new number is and says it's updated. He asked for no verification of who I was...just gave him a name and asked to change number. Thankfully, it didn't work and I still don't have access. So I email customer service explaining my issue. It's been 5 days with no response. Essentially, for the $300 I paid Aura, I'm receiving the same level of protection as I get from my trash can as that feels like where I sent my money at the moment.

Aura - please respond...

27. Februar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Mr Yokley, we are sorry for all the issues you are having and the login issue. One step you can try is to clear your browsing history, cookies and cache. Attempt to login again and If the issue continues, please feel free to call us at 1-855-443-7748 we would love to further assist you. Thank you for the feedback of what you have been going through to get logged into your membership. We are here and committed to assist you! Have a Great Evening!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

IMO...Not worth the money. My monitored accounts were deleted without my knowledge

Very Expensive service and my credit and bank accounts were deleted form monitoring without my knowledge. I have subscribed to this service for two years. My initial review included information that the app was lacking in features and convenience, but I was willing to give it a try. I added all my credit and bank accounts in the app and saw they were being monitored for the first year. I thought it was expensive but was naive to think that more expensive = better protection. Totally untrue. I recently tried logged into the app and found that the app is no longer available and when I logged in to the desktop version, I discovered all my accounts had been deleted from monitoring. I have no idea how long this has been the case but it is clear none of my accounts have been being monitored for whatever time period... the price of more than $300 per year. It is ridiculous this service is touted as a top choice for identity monitoring on the search engines. All this means is that advertising and sales are more important than truth. Please, if you read this.. for your own sake, choose another service and don't waste your hard-earned money on Identity Guard. You could do a better job monitoring your own credit and identity through he credit bureaus for free.

13. November 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

We are so sorry to hear about the issues that you've been experiencing. We will have one of our Tech Support Specialist reach out to you to review these issues.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This seems like a scam

This seems like a scam. Ironically, this is supposed to be identity protection but it feels like I'm getting robbed. I was auto-renewed $320 for an annual service but never signed up for auto renew. As soon as I was charged, I immediately called to cancel, only to be told that I would have to wait an entire year. I asked for a supervisor, waited for 20 minutes, but of course no one was available. I would avoid Aura and opt for a different provider. This is a low quality identity and online monitoring provider. The customer service is just as bad. Stay away.

15. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hi Anthony, we're so sorry for this misunderstanding. All our subscriptions, whether monthly or annuals renew automatically unless our customers cancel before the renewal date. We do see that you were issued a courtesy refund for the renewal charge. If you have any additional questions or concerns, please reach out to our customer care department at 1-855-443-7748. We're open seven days a week, 24hrs a day.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This is a huge hassle and I cannot…

This is a huge hassle and I cannot recommend the service I had some fraud and I went on their website to lock my Experian credit file that’s fine when you go to unlock it it doesn’t really unlock it you can’t call Experian so this company will just run you around. There’s software will freeze your credit but it won’t unfreeze it. It’s some other step and it doesn’t say that on the website. Also if you ask for reviews on this company you’re gonna notice that Google is just stocked with all these review websites that they’ve paid which is all fake and they spent a ton of money on PR so there’s news articles that are fake to like on US news and world report that I’ll give them five stars don’t give them your money. Their customer service is terrible as well.

13. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Chad. We strive to provide excellent customer service and are sorry that there was an issue processing your application. We can see that the Credit Lock feature was unlocked on 10/11/23. When you called us on 10/13/23, the agent suggested checking with Experian to confirm that you had not frozen them at some point. That can be done online at experian.com/freeze and there is no need to call Experian for this. The lock/unlock cannot over ride a freeze. We're sorry for any inconvenience.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid Identity Guard - Horrible renewal policy

I purchased a yearly plan from identity guard last year on an auto-renew platform. My account was charged again at the time of renewal but no warning was given of the upcoming charge. When I contacted them less than a week later (when I noticed the charge on my bank account), they agreed to cancel. I clearly requested reimbursement and was told my cancellation would process. I waited a few weeks and realized later that the cancellation was for next years charge. I called them again and was then told that not only would they not refund me, but they have no policy for even pro-rating to the current date. This is an incredibly suspect business practice and I will never deal with this company again. If they are going to deny refunds (despite a 60 day money back guarantee), they should at least send out an email or text notification of the upcoming charge to allow changes to be made. I can’t help but think they make all their money on contract loopholes like this. Despicable.

7. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Ashleigh. Thank you for your feedback. We strive for full disclosure with billing. The money back guarantee is only for the first 60 days of the product, not each annual renewal. When you set up the billing, the statement you agree to explains that you must cancel prior to next billing to not be charged again. Also, we do send an email reminder of upcoming billing 5 weeks prior to the renewal charge. We're sorry for any dissatisfaction with our billing practices, but we do our best for full transparency. Thank you for using Identity Guard and please call us if you have any further concerns. Have a good day.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Help when I needed it most

Bibi was terrific

I was in good hands today with Bibi guiding me through the process of trying to contact retailers and credit companies where someone may have tried to use my information to open up accounts. I appreciated her patience, understanding, and kindness throughout this process. She is very good at her job and very knowledgeable about the process. I now realize the value of this service after having this interaction with Bibi.

19. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Fernando! Thank you for taking the time to let us know what an excellent job Bibi did resolving your issue! We appreciate you choosing our services for your needs.
Have a wonderful day!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Representative Bibi was great!

Representative Bibi was professional, thorough, and efficient in her communications. She answered all of my questions and was very supportive. Her sense of humor was an appreciated additional bonus!

18. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Judith! We appreciate your feedback and are pleased to hear the interaction was a good one! Have a wonderful day1

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

3-Year Customer - Lots of Praise / No Complaints!

I've been with Identity Guard for three years With Lots of Praise to Offer and No Complaints!

1.) Identity Guard, while not a huge company, is an honest, legitimately run business (as best I can tell).
2.) Whenever my identity has been verified/accessed, whether legally or otherwise, Identity Guard has always called and emailed me in less than an hour (usually within minutes).
3.) Whenever my information was involved in a data leak, Identity Guard let me know, often several days to several weeks before the company contacted me regarding the breach.
4.) When I have reached out to Identity Guard via phone for clarification or assistance, whether for identity or account-related concerns, they have always been courteous and resourceful.

24. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Eddy! This is a wonderful review! Thank you for letting us know that you are well cared for. We appreciate you selecting us to handle for your security needs. Have a great rest of your day!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I recently called on Wednesday

I recently called on Wednesday, July, 19th, 2023 to find out more about Aura's Protection and what they offer. I will not name names, but needless to say I received a call back and spoke to a gentleman. The gentleman was briefly stated what brought me to call Aura and the need to get protected.... Ok this first part was eh could of been worded better, cause like most people we seek to avoid identity theft, but I was a victim of it.

The Agent when confronted about reviews on this site Trustpilot and others about being negative and some positive he immediately sprung into sales mode and said we have the best ratings on numerous sites.

I began mentioning sites to him along with this being one of them and he went on claiming not everyone's comments were accurate and that in fact Aura has a 4.7 rating... What truly frustrated me was the perpetuated lies he kept pedaling like reviews, ratings, and pressing me for the other companies that offer Identity Theft Protection, basically he wanted the names of others I was looking into.

First off Aura and any other competitor does not need any other businesses information and as to what other Companies I am looking into. I wanted to hear about Aura and what is offered not give me the names over and over again.

After the several attempts I told the Agent have a nice day and hung up. I barely had the chance to hear what Aura really offers, but again Aura can thank the Agent for fishing for other Companies from me. Allow the consumer to choose and make the wise decision.

To sit truly sit there and continue to ask for these Companies names to compare to, allow me to compare, I don't need your Agent to tell me over the phone what is offered and what isn't. I told the Agent several times I want to hear more about what your business offers. And of course he attempted to sneak again by saying what other business again did you look into....

Very unprofessional to badger someone for information. I definitely won't be using a Company like this as I couldn't even get a straight answer without him asking for what other Companies I was looking into!

19. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

EXCELLENT SERVICE

Listened attentively.
Extremely knowledgeable.
Follow through to completion.
Great customer service……Excellent!!

14. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, Kathy! Thank you for the excellent review! We appreciate you choosing us for your security needs! Have a wonderful day!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Promised Refund Never Received

I had contacted Aura Identity Protection customer service referrence a charge to my account. I was sent an email that I would be receiving a refund within 3 to 5 business days. After 30 days, dozen of emails with no response and a complaint to the BBB, still haven't receiv3d refund or even a response. The poorest customer service I've expeirenced.

Please let me know what additional information you need. I can send you the email I received from Aura with the promise to refund my money.

4. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, We would like to look into this for you, please kindly provide some additional information in the separate request and we will be happy to research and reach out to you. Thanks!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Don't sign up for this

Just sign up for Identity Guard to keep an eye on my family sensitive identity info. They have not trial time and after signing up and made the first monthly payment, I found out the platform to be complicate to use, I could not add my child (the link appear clear gray, unavailable), when tried to click on the help link, toke me to different company "Aura" I called to cancel the 15 minutes old account and was told no refund. So, I lost my money on a product I had to pay for in advance before actually be able to see if it will fit my needs.

14. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hi, we are always looking to improve the experience for our users, and really appreciate the feedback. If there is anything specific we can look into, please contact us at 1-855-443-7748.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Charge for service they did not…

Charge for service they did not provide.
All Figures have been rounded. Refuse to refund.
Paid in full $159 for individual account 8 months ago. Last week upgraded to the family plan, ($179) a difference of 20.00. Was charged $50.00. Spent hours on the phone talking with several people (email also) trying to find out how $20 could turn into $50.00. The main answer I heard over and over was TAXES. $30 in taxes on a $20 charge? Got a different answer this morning. They want to back charge the full $179 for the ENTIRE year even though they did not cover the family for the past 8 months. You only provided service for 1 individual for 8 months. Now canceling this company. Actually had 1 CSR talking while doing math: 179 - 159 = 50. Is that new math?

14. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, We would like to address your situation and provide more details, and appreciate you bringing this to our attention. This is not the customer experience we want to provide and would like to look into this further. Please call our Aura Customer Service team at 1-855-443-7748

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Only monitors 1 credit agency and you have to monitor the others

Signed up this morning. 1 hr later I am canceling. Very difficult website to navigate. Help button closes window and logs you out.

Was told if I want to monitor other 2 credit bureaus I have to call myself and speak to them directly. They do not offer reporting services on the other 2 agencies. NO ability to freeze or lock other services.

They were not willing to close account until I started arguing with them

13. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello,
I am sorry to hear of your experience. Our Total and Ultra plans do monitor all 3 credit bureaus. However they only offer a monthly credit score for Equifax. Our Ultra plans do include a annual credit report. I apologize for the misinformation. Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We can assure you that we will look into this, as we want our customers to have the best experience

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

My fraud alert issue involved 3 calls

My fraud alert issue involved 3 calls, one 6/4 and two today (6/6). On Sunday 6/4, no white glove help was available and I got preliminary info, some of which was wrong. This morning I called white glove, and the first person there said I didn’t have an issue, the alert was not significant. But she wasn’t very helpful in explaining. Then Bibi called me (based on the case number issued 6/4) and was extremely helpful in explaining the alert, and she called Citi for me to verify there were no attempts to open acct.s, etc. she also made other preventative suggestions, which were excellent. I had been thinking of leaving your company, but her assistance was invaluable.

6. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, we are happy to hear Bibi was outstanding and knowledgeable during the call. She's GREAT!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Black Screened Laptop, $1mil ins. policy concern

Within 1 week of downloading Aura to my laptop, my laptop began to run Super Slow then my laptop got to where it was just showing a black screen and movable arrow smh. I took my laptop to Best Buy and paid over $200 to have Geek Squad fix my laptop. Best Buy informed me that Aura caused my laptop to begin malfunctioning and said they erased Aura from my laptop so that my laptop will continue working correctly. I figured I would keep Aura though for the ID protection but a hacker was still able to use some of my personal information to set up a Walmart account in my name. I still considered keeping Aura after all this because even if I get my ID stolen and lose money I should be reimbursed with the $1 million insurance policy. HOWEVER, Aura doesn’t even list all the exclusions and exceptions of the insurance policy on their website(suspicious sounding right). I contacted the insurance company that is supposed to have my insurance policy breakdown and they have yet to send me my insurance policy information. Aura is the most unprofessional business I have ever experienced as a customer.

22. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hi Adam, and thank you for being a valued member with Identity Guard! Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We can assure you that we will look into this, as we want our customers to have the best experience. Please call us at 855-443-7748

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

identity theft issue

helpful, reliable, knowledgeable, easy to reach with questions.

17. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

We are so grateful for your kind words. Thanks for sharing your review with us and the community

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Customer Service

Evany was very eager to help me with the issues I was having with the fraud inquiries I was receiving. Thank you for your help and I am so glad I have this coverage.

15. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hi Steve, thank you for the wonderful review. We are glad to hear that our representatives were professional and efficient

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Best company for identity protection!

Laurie very quickly and calmly reviewed my alert. It was for an old real estate transaction. She also helped me reset my password. Excellent company and excellent customer service!

12. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Identity Guard®-Logo

Antwort von Identity Guard®

Hello, thank you for this amazing review. We always do our best to assist and service our customers.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr