robosen Bewertungen 

93
•
TrustScore 2.5 von 5

2,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

So far the customer service is just terrible. The company didn't provide a charging cord when they packed up MegaTron at SD Comic-Con as all the models were being displayed. I have sent emails, call... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I ordered a Buzz Lightyear on August 7. UPS attempted delivery 3 times. They wouldn’t leave the package at the door, they wouldn’t let me sign it electronically, and they wouldn’t hold it at one o... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I emailed Robosen Support cuz my Flagship Optimus had dead batteries, they let me purchase replacement batteries and shipped it one week after payment. But I was disappointed after receiving the firs... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Contrary to many other customers' experience, mine was very good. The product was sent to me within a deadline as it was a gift. They made extra effort to get the robot to me on time. I had no prob... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

Vom Unternehmen geschrieben

Established in 2008, Robosen specializes in the research, development, production, and sales of consumer entertainment robots. With a world-class team of top robotics developers, AI scientists, and life-long science-fiction enthusiasts, we are at the forefront of innovation in the industry.


Kontaktinformationen

2,6

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

93 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 59 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Braucht meist mehr als 1 Monat zum Antworten

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2,6

Alle Bewertungen

(93)

32 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We received a Robosen Soundwave that…

We received a Robosen Soundwave that was malfunctioning immediately after we charged it for the first time. Unfortunately, trying to get help from Robosen has been extremely frustrating.

We have contacted the company numerous times through multiple channels. We have sent several emails, submitted multiple return/exchange requests, and left voicemails, but have received no meaningful response. No one answers the phone, our voicemails have not been returned, and the chat option on the website has not provided any assistance. Our return/exchange request has also gone unanswered.

This is a product that costs over $1,000, so I expected a much higher level of customer service and support when the product arrived malfunctioning. Instead, we have been left with a very expensive product that doesn't work properly and seemingly no way to resolve the issue.

At this point, I don't want a replacement or to continue going back and forth trying to get someone to respond. I simply want my money back.

The lack of communication and customer support has been incredibly disappointing and has completely overshadowed our experience with the product.

8. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

TERRIBLE EXPERIENCE

I ordered a Buzz Lightyear on August 7. UPS attempted delivery 3 times. They wouldn’t leave the package at the door, they wouldn’t let me sign it electronically, and they wouldn’t hold it at one of their locations- the way shipping had been set up by Robosen.
Package got shipped back to Robosen and arrived at their warehouse on August 21.
It’s September 18 and I have not received my Buzz Lightyear yet.
I have messaged Customer Care a dozen times over the last 4 weeks, I received 3 replies. Despite tracking info showing they received the package back, they kept me hanging on all this time saying that the shipper could not locate the package.
Eventually they confirmed the package got lost. They asked me 3 times if I wanted a reshipment. It has been 10 days since their last message and no replacement has been sent to me yet. TERRIBLE EXPERIENCE.

7. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

Hi,

Because our products are high-value items, UPS requires a signature upon delivery to help prevent packages from being lost or stolen.

We'll ship a replacement package to you this week.

Once it has been shipped, we'll send you the tracking information.

Thank you for your patience and understanding.

Best regards,
Robosen Support

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

So far the customer service is just…a ghost.

So far the customer service is just terrible. The company didn't provide a charging cord when they packed up MegaTron at SD Comic-Con as all the models were being displayed. I have sent emails, called a half dozen times and left messages and even resorted to reaching out to those with LinkedIn accounts, including the COO with no response. Company likes to sell their product, just doesn't believe in service to those who buy from them.

1. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

£1300 robot arrived broken… and Robosen are silent for weeks, and then try to lie about it

I bought the flagship Megatron and paid for the preorder of the new Fallen Leader Optimus Prime, spending a total of £2250-ish. Megatron arrived with a damaged battery that wouldn’t hold charge. I immediately contacted Robosen and after going through their troubleshooting steps, they confirmed it was a bad battery cell and said they had begun the replacement process for the robot. Almost two weeks later and I am still waiting. I have reached out multiple times and they have not responded since. No update on when or if they’ll be shipping a new one. Just nothing at all. I now feel I need to contact the bank and ask for a chargeback to refund me, because they haven’t answered a single email since they said they had begun the replacement process.

Edit: in response to Robosen reply;Robosen didn’t not send out the return label. I have the email chain to prove this. it took two weeks after they said they would send a return label for them to even reply again. Despite me sending multiple emails. I actually had to submit a second return ticket (and cancel my fully paid preorder for the upcoming Optimus prime flagship robot) for them to make any reply. Again… this is proven with the entire email thread. So yes. They did send the return label… after more than two weeks of silence. By which time my health had taken another downturn and I had been unable to do anything, until last night, because of needing medical attention (I can’t ship the item back to them from hospital, and I figured since they were okay ignoring me for two weeks, they’d be okay waiting for me to get back home before I arranged for the courier to get the item from myself, as I didn’t know when I would be out of hospital in order to arrange the courier beforehand.

And rather than admit their faults in their customer services, they spend time asking trustpilot to demand order nunnery so they can try to belittle people for honest reviews on here.

Trading standards are now being informed, along with press outlets. Very disappointing behaviour from a company charging more than £1000 per item, and require chasing so much when said item ships with a fault.

Avoid this company like the plague!

31. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

After you submitted your return request, we provided you with a prepaid return label. You later informed us that, due to special circumstances, you were unable to use the return label to send the product back.
To further assist you, we arranged for a DPD courier to collect the package directly from you. We sent several follow-up emails asking you to confirm a suitable collection date and time, but unfortunately, we did not receive a response.
Please let us know your availability so we can assist you with completing the return.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I probably should have read the reviews

I probably should have read the customer service reviews before buying from this company. I have had zero success with contacting the company. They do not respond to their chat for customer service. They do not answer their phone for customer service and they have not responded to the emails for customer service.

Consider considering the high price that I’ve been paying for these robots, I own three and have a fourth one on the way, I am dismayed, at the lack of service I have received for such an expensive item. My thought is that I should probably sell these and recoup most of my money because if this is the way, the customer service team goes there is zero chance that I feel confident spending another dollar with them.

10. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

Hi,

Our technical support team typically responds within 24 hours.

If you need assistance, please contact us at support@robosen.com. We'll be happy to help resolve any issues you're experiencing.

Best regards,
Robosen Support

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I cannot recommend Robosen highly…

I cannot recommend Robosen highly enough! Their products are absolutely phenomenal and exceed every expectation. The attention to detail, cutting-edge technology, and premium build quality make every interaction feel like something from the future. It's clear that an incredible amount of passion and innovation has gone into creating such an amazing product.

What truly sets Robosen apart, though, is their outstanding customer service. Every issue I had was answered quickly, professionally, and with genuine care. The support team went above and beyond to ensure I had the best possible experience, making me feel like a valued customer from start to finish.

It's rare to find a company that delivers both world-class products and exceptional customer support, but Robosen has mastered both. If I could give them more than five stars, I absolutely would. They deserve 10 out of 5 stars for their commitment to quality, innovation, and customer satisfaction.

Thank you, Robosen, for creating such an incredible experience. I look forward to seeing what you come up with next!

4. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Contrary to many other customers'…

Contrary to many other customers' experience, mine was very good. The product was sent to me within a deadline as it was a gift. They made extra effort to get the robot to me on time. I had no problem with communications by email, as I found them responsive and professional.

24. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Décevant

Malheureusement, le robot que j'ai reçu présente des problèmes avec les moteurs du bras droit et semble déjà souffrir d'une fatigue qui s'est manifestée dès le premier jour de la mise en route. Les saccades se produisent lors des animations du robot au niveau du bras défectueux. Les logiciels qui permettent de personnaliser le robot sont un gros problème, car ils ne sont pas à la hauteur du prix. Il est impossible de se connecter au robot, ce qui limite l'accès à la personnalisation complète de celui-ci et aux mises à jour. Ce problème ne se limite pas à moi, mais concerne également plusieurs personnes qui possèdent également ce Buzz l'Éclair. Des articles sur Internet ont fait part de leurs plaintes à ce sujet. Le robot est arrivé le 25 juin, et dès le 26, j'ai pris contact avec eux pour leur expliquer les problèmes de SAV. Depuis, j'ai seulement le droit à des échanges par mail me demandant de faire un nombre incalculable de vidéos et de captures vidéo qui concernent les problèmes. J'ai donc pris plusieurs vidéos montrant le bras défectueux, et également une capture vidéo du logiciel qui ne parvient pas à se connecter au robot. J'ai exprimé mon insatisfaction ainsi que mon droit de rétractation de ce robot pour en obtenir un nouveau, mais je n'ai pas encore eu de réponse de leur part. Je vais bientôt arriver à la fin de mon délai de rétractation de 14 jours. C'est donc une expérience décevante pour cet achat et pour le SAV.

26. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SAV inexistant… Il va faire tout noir !

Franchement, je suis très déçu par votre service client.
J'ai signalé un défaut de fabrication sur un robot Buzz l'Éclair dès sa réception, le 19 juin. Aujourd'hui, le 28 juin, je n'ai toujours reçu aucune réponse.
Qu'il s'agisse d'un jouet à 40 €, passe encore… Mais lorsqu'on achète un produit à 545 €, on est en droit d'attendre un minimum de considération et un service après-vente réactif.
Je doute que vous vendiez des milliers de robots de ce type chaque semaine, et les retours pour défaut de fabrication doivent être relativement rares. C'est justement dans ce genre de situation que l'on juge la qualité d'un service client.
Bref, je suis très déçu.
je met en place la solution CHARGEBACK avec ma banque pour annuler la transaction bancaire, je pense que sans l'argent sur leurs compte ils seront beaucoup plus réactif a me répondre, et la c'est moi qui prendrait tout mon temps pour leur répondre.
Réponse de ROBOSEN le 6 Juillet 2026 ( Je viens de recevoir votre e-mail. En revanche, il n'est pas approprié de laisser entendre sur Trustpilot que je ne consulte pas mes e-mails). Une entreprise qui remet systématiquement ses clients en doute sans jamais se remettre elle-même en question finit par devenir le véritable problème. En achetant un produit, on s'attend à un véritable contrôle qualité, mais au final, ce n'est manifestement pas le cas.

19. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

We sincerely apologize for your experience.

After reviewing your case, we found that your initial email triggered our AI auto-reply system. Since there was no follow-up reply to that email, your request was unfortunately not escalated to a customer service representative. We sincerely apologize for this and will improve our support process to prevent this from happening again.

Regarding the issue you reported, we have already replied to you by email with the available resolution options. Please check your inbox (and your spam/junk folder if necessary), and let us know which option you would like to proceed with.

Thank you for your patience and understanding.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Decent service

I emailed Robosen Support cuz my Flagship Optimus had dead batteries, they let me purchase replacement batteries and shipped it one week after payment. But I was disappointed after receiving the first package because the battery wouldn't fit.
Fortunately, they responded to my mail regarding this problem and shipped a correct pair of batteries. It took them a while, but they did get the job done in the end.

27. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I’m extremely disappointed with Robosen & Disney store UK

I am extremely disappointed with my experience regarding my Robosen Buzz Lightyear.
The issue is not only the product fault itself, but the lack of ownership and support afterwards. When I contacted Robosen, I was directed to Disney Store UK because the product was purchased through them. When I contacted Disney Store UK, I was effectively directed back to Robosen. As a customer, I have spent my time being passed between two companies instead of receiving assistance.
The most frustrating part is that neither party has clearly accepted responsibility for resolving the issue. I have provided the necessary information and made every reasonable effort to seek support, yet I am still left without a solution.
I have recently filed a formal complaint with Robosen and, at the time of writing, I have received no response. For a premium product at this price point, I expected significantly better after-sales service and communication.
A product can sometimes have defects. What customers truly remember is how a company handles the problem afterwards. Unfortunately, my experience has been one of delays, confusion, and being passed from one company to another without clear accountability!

22. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Purchased Optimus Prime Flagship but Never Received

I am disgusted at how this Company operates. I have spent 6 months following up on them and still Nothing.

I made a purchase on December 7, 2025 for the Optimus Prime Flagship. I received it on December 16th but it was defective. It would turn on and then fall down almost immediately, even after full charge. I sent in a RMA and was happy to see follow up within 1 week although it did take several emails and a phone call.

They sent me a return label to ship it back to them for repairs and then the nightmare escalates. No communication regarding the status of the repair or when I will get Optimus back. Then on January 24th, 2026, more than a month later, I get a delivery. I open it up and it was Optimus Prime Elite. Of course it will take almost another month for them to say send it back and then another month to get the right paperwork to do so.

On March 16th, I ship the wrong product back to them. Another month goes by and I receive tracking for Optimus. Perhaps, I will get him back in working order soon. That was April 21 and I am still waiting.

No delivery, no updates, no response from email or phone. Nothing. I am a patient person but this is beyond comprehension. An order from December 2025, it is now 6 months later. Not even a courtesy message. Multiple inquiries were made, and nothing. It's as if the company has closed up business but of course this is not the case. They are still selling products and taking people's hard earned money. This is extremely frustrating and disgusting. Customer communication and customer service is non-existent.

4. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

After checking your order, we can confirm that your refund was processed on June 23.

If you have not yet received the refund, we recommend contacting your payment provider or bank, as the processing time may vary depending on their policies.

If you have any further questions, please feel free to contact us.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

There is a complete lack of UK support…

There is a complete lack of UK support for these robots. A dead battery after a few months of ownership. Have emailed Robosen support multiple times but have never had a response. There is no other way to contact them.

There are lots of reports of dead batteries so there is obviously an issue with them.

Based on this experience, i would NOT recommend purchasing anything from them.

9. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The worst company

Pre-ordered the soundwave flagship edition back in December, emailed support in Jan because the bonus voice card had not been added - they added it within a few hours, but never replied to my email.

Saw some awful reviews for Soundwave, saying it was the worst of the lot, then saw loads more reviews about how poor the support was and how volatile the robots are (poor software and defective hardware). Decided to cancel my pre-order, support did this within a few hours once more.

I received an email stating my order had been cancelled but "not yet refunded", I waited two weeks expecting the refund via PayPal, but nothing happened. I emailed support to ask if and when they would refund it - no reply.

I emailed several times again over the following 1-2 weeks - no reply.

I gave it one last shot - no reply.

Opened a case with PayPal for Robosen breaching my statutory rights, PayPal had to wait a few days to "wait" for Robosen to reply - and wait we did - no reply to the PP case. In that time, I emailed robosen again with the case number, saying they need to provide information or refund the money - no reply.

7 days later, PayPal ruled in my favour and clawed the money back.

Robosen are simply the worst, do your homework and read the recent reviews, whatever good reputation they used to be have has been destroyed by what they've become.

They do not care about you, they do not care about service, they won't even reply to a simple email and are clearly cherry picking the ones they do reply to.

Buyer beware, purchasing from them will give you an untold world of hurt.

-----UPDATE
After posting my review, within 12 hours I received the usual "Company X would like more information to validate your review" - I provided my details, including my order number. 'USUALLY', companies do this to track your order, figure out what happened and then reply, or they use it to claim they know nothing about your order to imply your review is fake.

However, I got nothing - no reply contact from support, no reply to my review, which fits perfectly inline with the experience I've received the entire way through.

11. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I wish I could rate it below one star.

I wish I could rate it below one star.
Based on my experience, dont depend on Robosen once you promise your kid with Megatron as birthday gift, they will accept the order depending on the availability of the stock, but they will never deliver it to you, beside that they will never respond to you whatever you call or send Emails.
Dame you stupid company, my kid not believing me cuz of u, you screwed his 6th year birthday assholes.

22. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

We sincerely apologize. Your order was returned by UPS due to missing customs clearance documents. We provided all required documentation at the time of shipment and are currently communicating with UPS to understand the reason for the return, but we have not yet received a response from them.

Your order was refunded on May 13.

Best regards,

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Nice hardware, frustrating lack of support and documentation

I recently picked up a K1 Pro and while the build quality of the robot itself is impressive, the overall ownership experience has been disappointing. It's strange that a company producing hardware of this caliber offers so little in the way of meaningful customer support or technical documentation.

Since I got it, I've been dealing with a recurring "joint stuck" error on every boot, and the app refuses to connect on top of that. I've spent hours searching online and nothing turns up. No troubleshooting guides, no community threads with answers, no official knowledge base addressing it...

I reached out to Robosen support last week and haven't received anything back, not even an automated confirmation that a ticket was created. I have no idea if my message went through, if it's in a queue, or if anyone will ever respond. Reading other reviews here mentioning the same lack of support is genuinely concerning for a product at this price.

There's a USB-C port on the robot which I assumed might offer some kind of diagnostic or recovery mode, but connecting to it does nothing visible. No documented interface, no tooling provided. I am also not sure if there's an option in the app for a factory reset since I cannot connect it.

For a product at this price point, the absence of basic recovery options, technical documentation, and responsive support is hard to justify. Robosen, if you're reading this: please publish a proper troubleshooting guide, give owners a way to recalibrate their robots, and at minimum acknowledge support tickets when they come in.

----

Update #1: Unfortunately, as of May 16, I still have not received a response from support team, neither to my initial email sent on May 8, nor to my follow-up email sent on May 12 after Robosen team's reply here.

Update #2: I reached out to the Robosen team via WeChat on May 17 and they responded within a day. It looks like I need to ship it to their professional service center but I am not sure if there is one close to where I live and the cost might be too high when the delivery costs are included. I will update the review when I learn more about the process but at least I found a channel to reach the support team.

Update #3: Eventually, I learned that the service center is in China and considering the transportation + potential repair costs and the likelihood of the package getting lost on the way to China, I thought it didn't make sense to send it.

5. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
robosen-Logo

Antwort von robosen

We’re very sorry that you’re experiencing issues with the product. Please email us at support@robosen.com, and we typically respond within 24 hours.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr