RIAS Bewertungen 

13.384
•
TrustScore 4 von 5

4,2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Everything is laid out as it should be to make things easy, especially for older people like me, who can struggle using a computer because there weren't computers for children in schools back then; we... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Since I made my claim, the whole process has been very easy. I really appreciated that it was easy to speak to an actual person rather than just a robot, as I much prefer speaking to someone direc... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’d never heard of RIAS insurance and honesty was apprehensive, but after every encounter they are by far the best customer service I’ve ever experienced and I’m old! lol if you’re lucky you’ll get a... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Horrible customer services based in South Africa who are extremely passive aggressive, rude, unprofessional and just lack the ability to deal with a U.K. audience. I have recently taken out insurance... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Versicherungsagentur
  2. auch in
  3. Haushaltsversicherung
  4. Kfz-Versicherung

Vom Unternehmen geschrieben

Rias has been established for over 25 years and provides Home & Car insurance from Ageas who insure over 4 million customers in the UK. Our Home and Car insurance offer peace of mind with Defaqto 5 star rated cover, UK call centres and a 24/7 claims service.


Kontaktinformationen

4,2

Gut

TrustScore 4 von 5

13.384 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,2

Alle Bewertungen

(13.384)

1.378 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

**** AVOID ****

DID A QUOTE LAST WEEK, WENT TO INSURE TODAY, GONE UP FROM 449.64 TO 914.00 AN INCREASE OF 203% AND WAS TOLD IT CAN CHANGE!!! DEFO NOT GOING WITH THESE RIP OFF PEOPLE, AND WHEN QUESTIONED ON THE PHONE THEY ARE NOT INTERESTED!!! AVOID

15. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Good morning,

We use real time pricing which means that although we hold your details for 30 days, the price can change at any time until you complete the purchase. To secure the quote given, you need to make the payment / deposit at the time the price is given, which is advised on the initial quote summary page.

It is common that the closer to the start date the purchase is made, the more likely it is that the price will increase as this detail is a risk rated factor in itself.

We are sorry to hear you were left disappointed, and trust you found a suitable alternative.

Kind regards,
DM, on behalf of the RIAS Team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

The insurance increased by 27% this…

The insurance increased by 27% this year 2026, we have never claimed on insurance in the last 26 years, so I cannot understand the reason for such a high increase and they charge £20 extra fee for producing paperwork, we had been happy with them for 10 years but last year they increased by £100 and again this year 27% in a year is crazy and I have found same cover for £130 less.

15. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Good morning Kim,

Firstly, may we thank you for your loyalty insuring with us for so many years, and we are sorry that we could not offer a more competitive renewal premium this year.

The renewal quote is not just based on the fact you have not made a claim.
Price fluctuations are common in the insurance market and we work hard to maintain our competitiveness however this will not always be possible.
We understand this is disappointing for you.

We would like to clarify that we do not charge an extra £20 for paperwork, and the set up fee forms part of your overall premium.
It has to be stipulated as a fee because this part is non-refundable, whereby it covers the costs for arranging the policy should you then cancel after cover has started.

We are glad to hear you did find a suitable alternative this year, and hope that we can once again provide an affordable option for your insurance needs in the future.

Kind regards,
DM, on behalf of the RIAS Team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Rias car insurance thumbs down.

Yet another company not interested in business and retaining a client. Rias insurance. Good price but with the possibility of selling my vehicle I wanted to change my annual payment to monthly. This appears to be a total impossibility with them obviously for reasons best known to themselves. They say it can be done via my online account. It can’t and I have spent hours going round in circles trying to do it. Also hours on chat trying to get the change made, despite saying payment can be made via chat I then get a notice saying as the policy is up for renewal I can’t pay via chat. I can phone though - and how many times have I told them I am deaf so don’t use the phone? Did I get fed up in the end? Yes having wasted so much time getting absolutely nowhere. Did Rias help in any way? No they didn’t and obviously don’t give a fig about losing a customer. One very unhappy client who is now going elsewhere for car insurance. Also I understood there was a law against charging a higher price if one paid monthly rather than annually?

14. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you've been disappointed with your recent experience and appreciate the frustration this has caused.

We understand the importance of having accessible and convenient ways to manage your policy, particularly where there are communication requirements that limit the use of telephone services. We're sorry to hear that you experienced difficulties when trying to amend your payment method online and that the alternative options available did not meet your needs.

Unfortunately, we do not allow bank details for a direct debit or card details to be provided over Live Chat as the data is not encrypted.

In relation to paying monthly, this option is typically subject to eligibility and is provided through a credit agreement, which can result in a different overall cost compared to paying annually. We appreciate this may not have been clear and understand your concerns regarding the pricing.

Kind regards,

JC, on behalf of the Rias Team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Robbing idiots

Robbing idiots. Removed auto renewal off my policy no emails nothing renewed without my consent and then you can't get in contact and expect me to pay cancellation fees for their mistakes

15. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear you're unhappy with your experience.

We understand how frustrating it can be if your policy renewed when you were not expecting it to. However, policyholders are responsible for managing their renewal preferences, and if automatic renewal is enabled on a policy, renewal documentation is issued in advance of the renewal date to provide details of the upcoming renewal and any actions required.

We're sorry to hear you've also experienced difficulties contacting us and appreciate how disappointing this can be when trying to resolve an issue. We'd like the opportunity to review your concerns and discuss the circumstances surrounding the renewal and cancellation fees.

Please contact us via Live Chat on our website or by calling on 0345 234 0116 for Home insurance or 0345 045 1325 for car insurance and we can discuss this further with you. We are open 8:30-6 Monday-Friday and 8:30-4 on Saturdays.

Kind regards, JC, on behalf of the RIAS Team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very disappointing experience

Very disappointing experience. Rias valued my car at only £4,500 when its actual value is around £45,000. When I contacted them to correct this obvious error, they cancelled my policy without giving me a proper explanation. I have a clean driving licence, so I’m now worried that their mistake and cancellation could affect my future insurance. This is completely unfair and needs to be corrected immediately.

RIAS shouldn’t have accepted my insurance and taken payment if they were only going to cancel it afterwards.

Policy number: GDCCA09759280

Hassan Qalbe
Thank you for resolving this over the phone. However, it would have been better to confirm by email that RIAS cancelling the policy due to the incorrect vehicle value will not appear as a cancelled or voided policy on other insurers’ systems, and that I should answer “No” if asked whether I have ever had insurance cancelled or voided. Please confirm this in writing for my protection.

13. September 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Good morning Hassan,

We are sorry to hear the experience you had did not meet your expectations.

We also thank you for providing the further information we requested. This has allowed us to locate your policy and we can see that since leaving this review, the matter has been resolved over the telephone.

Kind regards,
DM, on behalf of the RIAS Team.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The website was very user friendly and…

The website was very user friendly and easy to understand and navigate without any help. The online account also was easy to access and all the documents were easy to obtain and download copies. The website and online account explained the processes for making any future changes to the policy and the best way was via your online account to avoid or incur additional charges.

13. September 2026
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking renewal

Shocking renewal, price. No claim made yet it almost doubled.

9. September 2026
RIAS-Logo

Antwort von RIAS

Good Afternoon, I’m sorry we could not offer a more competitive renewal premium this year. I understand this is disappointing for you but we do provide the best quotes we are able to, based on the details and circumstances on your policy. Please take the time to check your details are all up to date and correct.

Kind regards,
MR, on behalf of the RIAS Team.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Hi Rias.You wrote to me on Trust Pilot…

Hi Rias.You wrote to me on Trust Pilot on the 28th of August saying that you have gathered all complaints and have sent them to the RAC and have asked them to contact us directly.That was 2 weeks ago and still no response.This goes back to July 17 and not even one apology.
Also,why are we constantly communicating on Trust Pilot when you could either email me or just pick up the FONE

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr