Koio Bewertungen 289

TrustScore 4 von 5

4,1

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

It's definitely one of the best minimalist sneakers I have ever had. The leather is incredibly soft, while the building is really comfortable. Yet the size runs a little large, and the eyelets are... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

There was a slight error in my order and the customer support team took action and resolved it immediately going above and beyond. I was very impressed and will be sure to come back to Koio for future... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I love Koio capri but I have to mention that the quality of the sneakers is definitely declining. I own 3 pairs and the difference in the build quality from the first to the third I received last mont... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Jane, Jade, Aakifah, Violet, and the whole Support team are very responsive and helpful. I'm a big fan of the brand, a repeat client (having purchase 6 pairs of shoes now), and will continue to purc... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Einkaufen & Mode

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

Koio Collective is a luxury leather goods brand. Our sneakers are handcrafted in Italy to combine modern design, finest materials, and century old techniques.


Kontaktinformationen

  • Broome Street 407, 10013, New York, Vereinigte Staaten

  • koio.co

4,1

Gut

TrustScore 4 von 5

289 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Extremely responsive

Extremely responsive - dedicated support that managed my case very effectively.

11. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Amazing, so thrilled you had a good experience with our team!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quality shoes!

Just got my second pair and they're great. The Italian leather is superb!

The only bummer is that the price has pretty much doubled since I bought my first pair, which is a bit of a letdown.

That said, I'd still recommend them.

5. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi David, thank you so much for your honest feedback. We're so glad you're loving your second pair!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This website appears to be a scam

This website appears to be a scam. My preorder was taken and then cancelled within 2 days and a full refund wasn’t given. Why was order taken in the 1st place.

27. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Carlos,

Thank you for your review and I'm sorry to hear you had such a bad experience. I see that our team responded to your refund request immediately, and your return of $19.98 was posted in less than an hour. If we can help with anything else, don't hesitate to reach back out!

Best,
Carolyn

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I contacted customer service on the…

I contacted customer service on the Koop website and received a response by the next morning. Aaliyah supplied me with written and attached photos that answered my questions.
Thank you

26. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Charles,

I'm so glad to hear it! If we can help with anything else down the road, please don't hesitate to reach back out.

Cheers,
Carolyn

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Sweaty Shoes

The shoes are fine but the customer service is a bit unresponsive. I had some questions about the quality of the paint on the shoes but they didn't respond, so I'll review them as is.
I purchased the Capri Sandstone color. The exterior finish looks plastic or vinyl like, similar to the finish on Adidas. If it wasn't for the suede like leather lining, I could be convinced that the upper is not leather. The plastic like coating inhibits breathing. My feet are so hot in these shoes, to the point of sweating. Then I noticed that the color started to rub off the tongue to reveal the original white color. These shoes have two layers of paint, the original dye and the sandstone paint. There are a few other things but this is the main issue. Since they didn't respond to my question I don't know if this is common or just a one off.
They do look great, however.

27. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Jose,

Oh no, I'm so sorry to hear you are not happy with your sneakers! I see that our agent responded to your questions on February 23rd asking for some additional information, and we never received a response from you. Please feel free to email us at your convenience and we look forward to resolving this issue for you as quickly as possible!

Best,
Carolyn

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Received a replacement!

Right shoe was defective, team was friendly quick and helpful for a full replacement.

27. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Santiago,

I'm so glad we were able to resolve this for you quickly! I hope you love your new Koios.

Cheers,
Carolyn

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great customer service

The shoes ended up not working out after trying two sizes, but the customer support was great and the return process was easy.

25. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Eric, thank you for sharing! So glad we were able to help!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAM COMPANY Doesn't have any customer support : I’m extremely disappointed with my…

I’m extremely disappointed with my experience.
I ordered the Bergamo Leather Boot in Anchor (8 US / 41 EU) and received a clearly mismatched pair: one shoe looked new, while the other was a different color, visibly scratched, and showed obvious signs of prior wear. For an expensive purchase, this is unacceptable.
On top of that, this is the second issue I’ve had—my previous pair of oddly sized boots was also returned. I sent that return back and now I’m dealing with another defective pair. I’ve clearly stated that I do not want to be charged further for items that arrive in this condition.
I reached out to customer service with all the details, including:
Order: EXC-12654721-1
Fulfillment: EXC-12654721-1-F1
Tracking: 1ZH9E0910303694631
Order placed: 2/10/2026
I also provided photos of the mismatched and scratched shoe. No one has followed up or responded.
At this point, I expected at minimum:
A prompt reply
A prepaid return label
Either a correctly matched replacement pair or a full refund
Instead, I’ve had poor quality control and a lack of basic customer service. I will think very carefully before ordering again and cannot recommend this based on my experience so far.

17. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi there, thank you for your review and I'm very sorry for the experience you've had. I'm confirming here that we've resolved these issues with you via email, but if there's anything else I can personally help with, please don't hesitate to reach back out!

Best, Carolyn

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Koio service is best in the business

I've worked with Aakifah on several customer service issues, the service provided has been stellar. Prompt email responses and goes out of the way to please the customer.

17. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Robert,

Thank you for your review, we're so glad you had a great experience!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Over 50 different emails back and forth

Over 50 different emails back and forth, mostly AI canned responses. Jade claims she’s a real person, who knows. Once they start using ai, you never know for sure, that’s on them. Should never have started using it. They don’t give timeframes for out out of stock, just “ once we get we’ll let you know”
It’s been the worst ordering experience for anything I’ve ordered in my entire life. I’m hoping the sneakers themselves will offset this. I had another 3 or 4 in mind, based off of reviews I saw on YT. I should have know, as none of them talk about the ordering and shipping. But we shall see. So far my experience has been horrible. I absolutely will post a glowing review if they deserve it for quality. If you plan a purchase, be ready to wait a longgggg time. Again hoping they’re worth it.

14. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Thank you for the honest feedback. You're right to be frustrated—the back and forth wasn't acceptable, and we've pulled our AI chat offline until it works properly.

Your pre-order also arrived late. While east coast snowstorms delayed the courier, I know that doesn't change the fact you didn't get your shoes on time.

Your shoes have already delivered, and I hope you love them. If we can help with anything moving forward, just reach out. I promise, Jade and I are both real people :).

Best,
Carolyn

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Atrocious customer experience

Atrocious customer experience. Misguided shoe sizes and when you go to return or exchange their policies are unflexible and borderline unethical. Despite never wearing the shoes to try them on they were unwilling to allow me to exchange. I would NEVER purchase from this company.

5. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Joe,

We’re truly sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

We want to assure you that we would never decline an exchange for an order that is unworn as always do our best to make exceptions in these cases. That certainly isn’t the experience we aim to provide, and we’d really like the opportunity to look into this for you and make things right.

Could you please confirm your order number so we can review the details? Once we have that, we’ll be more than happy to assist you with your exchange.

We appreciate your patience and look forward to resolving this for you.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Where do I start

Where do I start. I’ve spent thousands of dollars on your shoes over the years, and this experience with Koio was by far one of the worst.
After placing my order, I waited 10 days with no updates, only receiving information after I personally followed up with customer service. I was then informed that one pair was canceled due to an inventory error. Two days later, the second pair was also canceled for the same reason.
This raises serious concerns about inventory accuracy and order management. If products are not available, customers should not be allowed to purchase them in the first place
Order #: 12646651
Unfortunately, this experience has completely eroded my trust in the brand. I will not be purchasing from Koio again.

3. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Alex, thank you for this review. We're actively working on fixing the inventory discrepancies and I truly apologize for the inconvenience this has caused. If we can help with anything else down the road, please ask for me directly.

Thanks again,
Carolyn

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Monza Shoes

Shoes: great quality both in materials and craftsmanship; very comfortable. Customer service: truly excellent! I ordered my second pair a couple of days ago.

1. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Richard, we are thrilled to hear you're loving your shoes! Let us know if we can help with anything else down the road.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BAD customer service

Update: It looks as if they are looking to resolve this for me stay tuned and I will update as soon as I receive my shoes.

First off, the shoes are nice. I purchased a pair early in 2025 and I really like them. Great quality. The issue is customer service. I recently purchased a pair of capri leather sneakers in onyx that were delivered on 12/12 order number 12599211. The size was wrong and I returned them requesting a new size. When I purchased the shoes, I bought the Free Returns and Package Protection. The Post Office has had the message of "In Transit to the next facility since December 21". I reached out several times to Koio and their response was for me to reach out to the post office. Since I purchased the free returns and protection package, I expect Koio to be more proactive to help me find out what is going on with my package. I requested to file a claim so we can resolve this issues and send me my shoes with the correct size or give me a refund. As of now, I am concerned about the integrity of Koio and am waiting to see what they do to bring this to a resolution. BEWARE until further notice!!!!!!!!

10. Dezember 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Koio-Logo

Antwort von Koio

Hi Larry,

Thanks for your review and I am so sorry that this has been so frustrating! It's safe to say that UPS has lost your package, which is sadly outside of our control. I'm happy to see our team was able to get the exchange order in for you today. Once this item ships, you'll receive the tracking via email.

Please let us know if we can help with anything else and I hope that the size 10 is a perfect fit!

Best,
Carolyn

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr