Helixauto Ltd Bewertungen 5

TrustScore 3 von 5

2,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Unternehmensdetails


Kontaktinformationen

2,8

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

5 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 50 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I would like to escalate that the Helix…

I would like to escalate that the Helix Automotive is a scam /fraudlent company trying to sell a vehicle that of a VW Polo white 2016 plate with 72,366 miles and price £2500 date 28/04/2026 . Arranged sale , completed sale, contract signed from both parties, took 20% deposit , communications moved forwards after sale and soon as communication about failure to deliver all communications ceased. Told would be delivered also requested further money ontop of already 20% paid but no car never turned up and excuses made, again approached but no contact for 3 days left out of pocket with nothing to show for it.. I have taken screenshots , information, all written down and documented to prove written agreement to now the vehicle has gained 8,142 in space of a few days, Now states on website dated 10/05/2026 mileage 80,508 with also a price increase £4,400 . Please avoid at all costs will take your money and mot contact. Unprofessional behaviour full.of lies and fraudlent behaviour.

29. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bad experience

Bad experience. As with reviews from charlie and taz below i am having the same problems with this company, money taken no delivery and machine back on sale.

8. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company is fraudulent

This company is fraudulent.
Taken a deposit from a friend of mine for a car went to the hassle of giving tracking information and much like the review below the car was never delivered and communicated from has ceased. Originally two different excuses were given as to why the delivery was delayed and now there is no communication at all. Steer well clear of these scammers. Legal action is being taken. And please don't bother replying to this review with your automated response.

In response to your response...
For starters my friend is not a him. Secondly except two different excuses as to why HER car has not been delivered, which was supposed to have been Tuesday, you have ceased all communication with her. Her mum has tried contacting you as has her dad. She has not been informed of a refund, nor any further information about her car. She is receiving no responses from you what so ever. As a 'director' of multiple businesses Matthew Parry I suggest you show professionalism and contact my friend today, directly, and rectify this.

7. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helixauto Ltd-Logo

Antwort von Helixauto Ltd

Dear Charlie Stone,

First of all, we would like to clarify that we do not have automated responses; all reviews and inquiries are handled manually, and we take every concern seriously.

Regarding your friend’s deposit of £442, we have already informed him that the refund process has been initiated. Refunds typically take 3–5 working days, depending on the processing times of banks and credit card providers. Please rest assured that your friend will receive the full refund.

We would also like to emphasize that we have never ceased communication. All inquiries have been replied to promptly, and any delays have been due to external processing factors rather than a lack of response from our side.

We understand your frustration and sincerely apologize for any inconvenience caused. Your friend’s refund is being fully processed, and we are committed to ensuring it is completed without further delay.

Sincerely,
Matthew Parry
Helix Automotive Group LTD

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Brought a car which they said it will…

Brought a car which they said it will be delivered but they said there is a delay then they said the day of delivery they said bank account closed and cannot deliver the car and in website they put the car back for sale, beware of these scammers, chargeback initiated

6. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helixauto Ltd-Logo

Antwort von Helixauto Ltd

Dear Iram Shoukat,

We sincerely apologise for the inconvenience and frustration caused. We understand your concerns regarding the delay in delivery and the recent communication about the payment issue. Unfortunately, due to an unexpected issue with our bank account, we were temporarily unable to process transactions, which has also impacted the scheduled transport of your vehicle.
Please be assured that a refund process has already been initiated on our end. We kindly ask for your patience while the banking issue is addressed and the refund is completed. Once you have received the refund, please confirm whether you would still like to proceed with the purchase. If so, we will prioritise arranging delivery of the vehicle without further delay.

Sincerely,
Helix Automotive Group LTD

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

⭐⭐⭐⭐⭐ Excellent Service from Start to Finish!

We had a fantastic experience with Helix Automotive Group LTD. We purchased a 2015 Terex TA9 Dumper on 16 September 2025, and the entire process was smooth from start to finish.

The sales team was professional, helpful, and responsive, making everything straightforward and stress-free. The delivery staff were equally great—friendly, efficient, and kept us well informed throughout.

Highly recommend Helix Automotive Group LTD for their excellent service and reliability. Would definitely use them again!

16. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Helixauto Ltd-Logo

Antwort von Helixauto Ltd

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience! We’re thrilled to hear that your purchase went smoothly and that our sales and delivery teams provided helpful and efficient service. We truly appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future. It was a pleasure working with you!

Best regards,
The Helix Automotive Group LTD Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr