Redbrik Bewertungen 

237
•
TrustScore 4.5 von 5

4,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Beth has been outstanding, keeping us updated every step of the way with the progress of our property\. You and Leanne have both been so reassuring and supportive right from the very start, making t... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Maya and Olivia were very friendly, professional and helpful from the viewing too handing over the keys.i would recommend redbrik , itsva shame they don't cover derby

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Alex Roberts was really helpful with my enquiry. He explained everything patiently and in detail, giving me options to make the best decision for myself Used Redbrik as my letting agent since Octob... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ollie recently showed me around a property, and despite finishing his last viewing for the day he agreed to squeeze me in. He took the time to walk me through every part of the property, didn't make m... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Immobilienmakler
  2. auch in
  3. Hausverwaltungsunternehmen
  4. Immobilienberater
  5. Immobilieninvestment
  6. Immobiliensachverständiger
  7. Immobilienvermittlung

Vom Unternehmen geschrieben

An award-winning local independent estate agent, selling and letting homes across Sheffield and Chesterfield. We are a team of over 60 property specialists with expertise and experience in residential sales, lettings and new homes. Great service and incredible marketing are our passion, so whether you're selling, letting, or searching for something new, we're here to help you find your place.


Kontaktinformationen

4,6

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

237 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,6

Alle Bewertungen

(237)

93 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent

Recently marketed our property with Redbrik, and I have to say the overall package and service was excellent.
From the initial meeting with David, to handing the keys in on completion we were looked after and kept in the loop throughout the whole process. Their fees were fair and compared well (or better) than other agents, and their "Secure Move" package worked very well for us and made the whole process a lot less stressful.
i would have no hesitation in recommending Redbrik to anyone wishing to sell their property. Thank-you!!

3. Juni 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Buyer of a property via Redbrick

Very keen to take your money. Insistent that they get their £595 fees before they will take the property off the market, only to find out from the seller they are still taking viewings 😅😂

Then you’ve got the promise of a quick sale, ha! HA! HA! Took so long we very nearly had to pull out of the sale on multiple occasions, because what should have been a simple process was constantly set back, and we as the buyers were left in the dark, with very minimal communication from anybody other than the actual vendor (who was paying the estate agents so they could stay out of the sale) lol.

Look, I’m not saying any of the other company’s are better, the previous estate agent “Aquire properties” were horrific, and we did have to pull out of that sale, but I suppose when your competition is rubbish, there isn’t much need to provide a decent, honest service.

The sale completed, with the house in a completely different state than how we viewed it 6 months before (that’s the sellers fault, but had the sale have gone through in a decent amount of time, the house would have been what we thought we were purchasing.)

All in all, I’d say that red brick live up to the stereotypes of your typical real estate bull 💩er’s, and they’re just as horrific as every other company of its sort.

Also just a thought, why are Redbrick the only company insisting they do the searches? The searches that cost less than £300 with a solicitor, are £595 with themselves and non optional. Seems like a con. Is this legal?

24. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all costs

The new homes team were terrible when trying to purchase a property. They completely misled and mis-sold us with the property they had listed. The estate agent had no clue about anything to do with property and instead of finding out answers, he made important, legal information up which lead to us losing a huge amount of money once we had began our purchase as we ultimately had to withdraw. Then when I contacted Redbrik to withdraw from the purchase (entirely because of their lies and not wanting to end up with a huge legal issue on our hands) I was shouted at and argued with over the phone by the estate agent in an already upsetting situation. Awful customer service and this was matched by a rude Director with no interest in improving their service or dealing with the issue his estate agent created.

10. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent Service for both Rental and Sale

Redbrik dealt with the tenancy and subsequent sale of our previously rented property. We were highly satisfied with both the rental and sales processes.
The sale was dealt with as a package including conveyancing by Taylor Emmet. The whole process was stress free and only took two months. After hearing horror stories of house sales taking ages to complete, we are extremely pleased with the service we received.

3. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you so much for the kind review, we're thrilled to hear you've had a positive experience with Redbrik

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant Service

We’ve recently sold our home through the Chesterfield branch.
Reading the negative reviews, I wanted to write about our experience because I guess the bad reviews are from people using Redbrik for lettings.
If you want a professional Estate Agent to sell your home then we cannot praise Redbrik enough for the service we’ve experienced from start to finish. From us putting our house up for sale and throughout the process we’ve had expert advice. This includes Hannah who came out to value our property, our negotiator Clayton who worked so hard making sure we could close a sale and to Lucie who is helping us through the final stages to completion.
At every step there is someone at the end of the phone to talk to. Thank you Redbrik for helping us start a new chapter in our lives.

1. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Jayne, thank you for taking the time to write a kind review, we're really pleased to hear you've had a positive experience with Redbrik, we wish you the best in your new home.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

AVOID REDBRIK BY ALL MEANS

This is an honest feedback and I would advise that people stay clear of this Company as they are dubious. Especially if you have paid an holding deposit, they won’t let you have it back and will plan with the landlord to take more from you.
I rented a property from this company, after paying 6 months ahead (£850 per month) with this current economy and holding deposit of £980. The house has mould issue which I reported severally. This started affecting my children. After months of complaining, I started complaining in July or August, Redbrik sent a staff for visit in November who I showed all the issues and water in the kitchen which we don’t know where it was coming from, although not much. The staff said she will report it all. Now the staff has left the miserable company.
In January, the mould company came to check the house and the main mentioned that the house needs full renovation. After like a week, a mail to vacate the property. We had to beg to leave the property in the 11th month. Which Redbrik still collected half of the month rent which we didn’t use.
After checkout and I dropped keys. The lady went to the house, sent me mail that she has checked andmy deposit will be released. Fast forward to two months after, they sent a mail I will even still pay them up to £500 more. Redbrik and Landlord already destroyed the kitchen floor saying we left the house that way.
AVOID REDBRIK!!! Very terrible people

17. Februar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Please be very wary of this company…

Please be very wary of this company when purchasing a new build house. After paying the reservation fee of £595 to have the house STC, then discovering they have put the house back on the market, but refusing to refund the deposit - even thou they have broken their own agreement. Not once had I stated I was pulling out of the process. They have now taken my money, the house, and left me on the verge of everything being lost as its now put my own house sale at risk. This is disgusting behaviour and daylight theft. Lost all faith and trust in this company. So please, be extremely wary of them.

Their response proves this yet further, taken £595 from me, house was put back on the market, sold. Pure theft.

19. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Peter,

Thank you for taking the time to write a review, we do feel, however that there are some inaccuracies within this. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0114 299 4144.

Thank you

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking customer experience

I have never written a Trustpilot review before but I am so appalled with the service received, I want to share my experience which is similar to other Trustpilot reviews about Redbrik written on 29 August 2023 and 12 December 2023.

I moved out of a property that I had been renting in June 2023. The Property Manager emailed me confirming if there were any deductions, he would let me know within ten working days. When I didn't hear anything, I rightly assumed there were no issues. Then, in September 2023, I received an email from My Deposit (a tenancy deposit scheme) confirming that Redbrik had requested to keep all the deposit of £1,396.00. When I read the things that were being claimed for, I was beyond shocked and disappointed and didn't understand why Redbrik hadn't communicated with me or shared the Check Out Report. I initially contacted Redbrik to understand more and they wouldn't share any of the invoices with me for the things claimed for and they stated that I would need to make a dispute via My Deposit scheme.

I'm happy to confirm that I have now received the majority of my deposit back following My Deposit's independent adjudication after a very upsetting and stressful time. I write this review to raise awareness and ensure that Redbrik don't fraudulently try to keep your deposit or other monies. Please take your own photos and videos before vacating a property as evidence and make use of the My Deposit dispute service if needed which is an impartial service not linked to Redbrik.

I would strongly advise against using the services of Redbrik. The Property Manager who I had to deal with (who I wont embarrass by naming), even states that his strength is 'Drinking' on his Redbrik profile on their webpage. It's clearly not his passion for customers or his professionalism and this extends to the company as a whole from my personal experience.

Edit on 23/04/2024 - Redbrik showing themselves to be the snakes they are with a standard response saying they have no record of my tenancy. That's very odd because my name is the same, the tenancy was Ashley Lane from Jan to June 2023 with Jake McLean and I've just had a complaint upheld against you. It's so frustrating I cant upload the Adjudication outcome or I would have shared it. As usual, Redbrik take no responsibility. Please don't trust this company!!

20. Februar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Michelle,

We can see from your file that we have no record of a tenancy in your name.

If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0114 299 4144.

Thank you

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Honest Redbrik Review

Compared to other estate agents the pricing seems expensive, however, the advertising and quality of photos were far better than other companies, once we were assigned Emi Davies (Chesterfield Branch )as our sales Manager she was outstanding, communication was great and she was honest about the progress of the chain, we felt she worked very hard on our behalf, other companies in the chain were, i can only describe as useless and without Emi Davies tireless efforts and constant enquiries to move forwards i feel the chain would have fallen down, Redbrik were the only company in the chain that understood communications, timeframes, and that there is a home involved and not just a contract. Redbrik acted as agents for both our Sale and Purchase of our new home.

4. Dezember 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you for the kind review, Martin. We're so glad to hear you had a positive experience and that Emi looked after you!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly recommend

I needed to go through the process of selling my late father's bungalow in Chesterfield. I don't live local, so was unsure who to use. Redbrik was recommended to me. I am so pleased I used them. They were brilliant from start to finish. I didn't want to do the viewings due to the circumstances and the distance I would have needed to travel. They sorted everything out for me. Kept me informed by emails and phone calls. I trusted everything they did and told me. The main person I used was Holly, but it wasn't a problem if she wasn't available, as everyone I dealt with were helpful and were always there to answer any questions I had. They were all also very compassionate and caring due to the reason for the bungalow being sold.
The sale was completed in 9 months, which I think is very good.
I would definitely recommend Redbrik. I can't thank them enough for making a very difficult time, so much easier.

15. Dezember 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Lisa, thank you for the kind review, we're so pleased to hear you had a positive experience with Redbrik.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointing service!

We had an extremely disappointing experience with Redbrik estate agent, Chesterfield. We have been renting a property in ListerClose and Georgina was our manager. They initially offered an early tenancy termination, but later reneged on the agreement, forcing us to pay additional 2 months rent and endure unjustified expenses. The landlord, backed by the agency, unfairly demanded our full deposit of £900 and an extra £100 for repairs despite our efforts to meet their cleaning requirements. The landlord insisted on repair costs despite a clean checkout report. This added to the unjust financial burden and highlighted the lack of fairness in their dealings. We had to raise the despute with My Deposit and waiting for the decision. Agency forced us to do multiple end of tenancy professional cleanings with the cleaning company they preferred. We did a professional carpet cleaning ourselves but they didn't believed it even after we provided invoices and bank statements. The property manager consistently sided with the landlord, causing us significant mental and financial distress. I strongly advise against choosing Redbrik for any property dealings.

31. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Basim,

Thank you for taking the time to review. We would love the opportunity to discuss this further with you so we can explain the reasons behind each point raised.

Should you wish to discuss this any further, please contact me on 0114 361 0140.

Kind regards,

Abigail Wilks
Head of Lettings

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We’ve used Redbrik on two house buys…

We’ve used Redbrik on two house buys and sales. The teams we have dealt with have always been professional, friendly, and always on hand when needed.

Redbrik are great at marketing and exceptional at communication.

I can recommend Redbrik enough for their services.

23. Oktober 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you so much Christian, we are so pleased to hear you received great service. We hope to work with you again in the future.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid immediately

Avoid immediately, shocking photographs and video was even worse, communication absolutely shocking, very poor advertising. Seriously avoid and go elsewhere. Crystal peaks at Sheffield especially. Took redbrik over 9 months to sell our property and even let another agent advertise. Other agent had 2 viewings booked in within 1 week. Knew we had to sell as purchased the new property through them. Couldn't arrange accompanied viewing even though we were on holiday at the time. The new buyers were told they couldn't view our property until theirs was marked as sold, how many people were informed of this. On first accompanied viewing the guy didn't know the area. Tried getting in the front with the back door key, left lights on, door unlocked and alarm not set. Shocking.. seriously AVOID

12. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Richard,

Thank you for taking the time to write a review. Unfortunately, we cannot find any properties/details about yourself in our system, if you could please contact us directly to discuss this further, we will do our best to help.

Thank you
0114 361 1000

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Poor experience as Landlord

As a landlord I didn't receive a good enough service from Redbrik. They failed to provide enough evidence of damage caused by tenants which ended up costing me money. Their laissez-faire approach to urgent repairs meant a water leak did far more damage than it should have. The agent dealing with my property was inexperienced and didn't know about buildings.

5. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi Robin,

Thank you for taking the time to review. We would love the opportunity to discuss this with you further, if you could please contact us on 0114 361 0140.

Thank you,

Abigail Wilks
Head of Lettings & Asset Management

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Our experience with buying a house with…

Our experience with buying a house with redbrick based in 2021 was amazing. They made it such an easy process for us going above and beyond at every opportunity. We then later used redbrick to sell a different property in early 2023 and experienced the great service and support once again. Thank you Redbrick for all your support, you made such a stressful process so much easier for us. I would highly recommend.

1. März 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Hi April, Thank you for such a lovely review. We're glad you had a great experience on both occasions.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great Service

Professional & organised and a great service from all the girls in lettings.

11. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you for the review Lucas!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great company

Great company, excellent staff, friendly and helpful,

6. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you for the great review Alison

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Flawless

We use Redbrik for our rental properties and also to sell properties we have sold and bought.

Absolutely flawless service from everyone we have ever dealt with.

I have to mention Ross is particularly helpful in all regards.

If you are thinking of selling, buying or renting, without a shadow of a doubt, I would recommend the Redbrik team!

1. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you for the great review Ashley!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Highly recommend

We have sold our last 2 houses through Redbrik and have always found the service 5*.

From pulling everything together very quickly ( as we needed to get on the market asap ) the communication, viewings carried out while we were on holiday, support and honest opinions as well as getting us more than the asking price.

The easiest 5* rating to give, I have and will continue to recommend Redbrick to anyone going on the market.

7. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Redbrik-Logo

Antwort von Redbrik

Thank you Louisa

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr