Morphy Richards UK Bewertungen 

3.806
•
TrustScore 4.5 von 5

4,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I created an order, signing up for emails (as I thought), only to find I'd mistakenly created a repeat subscription! My request for assistance to cancel it was dealt with within an hour, very politel... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The matching 'Clay' 4x slice toaster, microwave & kettle are the first matching kitchen appliances I have ever had. Not bad for an old lady of 72! However,they were soooooo worth waiting for. I... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

We have a Morphy Richards iron which is under warranty, the service provided for an every day appliance that is needed is shocking. It’s takes 3 days to get a reply and every other email after that, w... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had a really good experience when my new-ish toaster started tripping my electrics. As we usually just toast crumpets, and it was therefore relatively crumb-free, it was a mystery. Jack helped with so... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fachgeschäft für Haushaltsgeräte

Vom Unternehmen geschrieben

When Morphy met Richards. In 1936 Donal Morphy met Charles Richards. Engineer met salesman. Technology met human. Function met form. And with that, they set out to make our lives easier and our homes happier. Morphy and Richards have always represented the best of British design and that particularly British tradition of bringing different worlds and ideas together. Reliability and refinement, craftsmanship and quirk; that's the legacy we're continuing today - building pioneering products that simply make things better. Sustainability isn't a new engineering problem. Just create things that people need - make it once and make it last. Because when things are made properly, you need fewer repairs and fewer replacements. We're bringing sustainable innovation to everyone. From irons, kettles, toasters and coffee makers to vacuum cleaners, irons, steamers, breadmakers and slow cookers Morphy Richards constantly aim to provide products that make everyday tasks easier.


Kontaktinformationen

4,3

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

3806 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 98 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,3

Alle Bewertungen

(3.806)

432 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Slow Cooker Manual

I have an out of date slow cooker that is still as new which I want to donate to a charity as it is too large for me. As I could not find the manual I contacted Morphy Richards Customer Service - they were so helpful. Sent a pdf of the manual very quickly that I have been able to print to include with the cooker.

23. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your wonderful 5-star review 😀. We're delighted we could help you obtain the user manual for your slow cooker and that you were able to include it with your generous donation. Thank you for your kind words and for choosing Morphy Richards 😊.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had a fault on our double toaster

Had a fault on our double toaster, one side wasn't working and tripping the power switch, wrote an email to ask for a new one, they delivered it within a week,you can't fault that customer service.

21. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your fantastic 5-star review 😀 We're sorry to hear your toaster developed a fault, but we're pleased we could get a replacement to you quickly and that you were happy with the service you received. Thank you for choosing Morphy Richards. We hope you enjoy your new toaster 😊.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

When my iron stopped working.

When my iron stopped working just within the three-year guarantee period I was given clear instructions about how to proceed in order to get a replacement. Sam in customer service dealt with the problem quickly, politely and efficiently. Great to experience such good service.

20. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your wonderful 5-star review 😊 We're delighted to hear Sam provided clear guidance and helped resolve your issue quickly and efficiently. We'll be sure to pass your kind feedback on to Sam. Thank you for choosing Morphy Richards 😀.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very disappointing customer service

Very disappointing customer service. My concerns were never genuinely considered, and I received what felt like a generic response from a person who introduced himself as the costumer service manager .

The reply came from someone who introduced himself as the Customer Service Team Manager. As a manager, I expected him to use his authority and initiative to review my case properly, not simply repeat company policy. A manager should be able to consider individual circumstances and work towards a fair resolution.

Unfortunately, this experience has left me with little confidence in Morphy Richards’ commitment to customer care.

21. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're sorry to hear you're disappointed with the outcome of your request.

We can assure you that your case was reviewed on multiple occasions, including by our Customer Service Team Manager, taking into account the circumstances you explained. Unfortunately, as your request was made after our published returns period had expired and the product had been used, we were unable to approve a return as a goodwill exception.

We appreciate this wasn't the outcome you were hoping for, but we must apply our returns policy consistently to ensure fairness for all customers. We thank you for taking the time to share your feedback.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS…

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY!!!!!
I ordered this: Flexi Freeze 2 in 1 Air Cooler & 40” Tower Fan with Remote Control × 1, direct from Morphy Richards and it was delivered fine. We set it up as per the instructions and it didn't work in cooling mode (which is why we bought it; we have plenty of fans). My husband did the whole set up from the start again, as did a friend who is an a/c engineer. Neither of them could get it working either. So I decided it was time to sort it out, as it's clearly faulty. However, there is NO way you can contact MR by phone to talk to a human; you have to email them. Then a few days later they replied. They wanted pictures, then videos, then more videos (which their system couldn't receive so I had to open an account with a transfer service). So you send the next email then they reply a day or 2 later. But if you happen to work or be busy yourself and don't have time to reply instantly with the next requested video, another day elapses!!! Weeks have gone by now back and forthing and it still doesn't work. Today I had to remove the back then a filter and film that. I am not an engineer, neither do I have time for all this. I have asked in every email for someone to call me as I'm sure it could be resolved by a quick call and they could hopefully sort it out. Meanwhile we're still hot and it cost £162, which I don't mind if it works, but it's just a pretty ordinary fan atm.

21. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're sorry to hear that your experience has left you feeling disappointed.

We understand how frustrating it is when a product doesn't work as expected, particularly during the warmer weather when you were looking forward to using the cooling function.

Since leaving your review, we're pleased that you've spoken with a member of our Customer Support team, who has been able to verify the fault and is now working with you to resolve the issue.

While we do offer telephone support, some faults cannot be accurately diagnosed over the phone alone. In these situations, we ask customers to provide photos or videos so we can see exactly what is happening, rule out common setup or user-related issues, and avoid any misunderstandings. This often enables us to reach the correct resolution more quickly than a telephone conversation alone.

We appreciate that the troubleshooting process may have felt lengthy. Throughout your case, however, we responded as promptly as possible, with our initial response provided within 24 hours and subsequent replies sent on the same day wherever possible. Your final email was received shortly before we closed for the weekend, so we responded first thing on the next working day.

We appreciate your patience while we investigated the issue, and we're glad we've now been able to move forward with resolving it for you. We hope this helps restore your confidence in Morphy Richards.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ordered an air conditioning unit…

Ordered an air conditioning unit through Amazon for £420 and after 3 weeks they cancelled the order on the final day it was due to be delivered. This order was essential to keep my family cool during the frequent UK heat waves. As I knew this order was coming, I didn’t try to purchase another air conditioning unit. Now looking at their website, new units are coming in stock in 4 weeks from posting, but now at the price of £500. This is incredibly poor capitalism on their part. Not honouring a previous order just to make an extra £80. There was zero communication from them as a seller. They don’t care about anyone’s safety, just the bottom line and making a 16% increase in profit.

Edit for Morphy Richards: The purchase was placed through the Morphy Richards store on Amazon. Due to the way Amazon works, I’m unable to click on the order now it’s cancelled. I’ve provided e-mail and phone number for a direct contact. The order was placed on the 27th June 2026 and it was for a Flexifreeze Portable Air Conditioning Unit.

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for taking the time to leave your review. We're sorry to hear how frustrating this experience has been, especially after waiting several weeks for an order that you were expecting to receive.

We have tried to investigate your concerns, but unfortunately we've been unable to locate an order using the details available from your review. We also asked if you could provide some additional information, but we haven't yet received a response from you via Trustpilot.

As you've confirmed the order was placed through Amazon, we'd really like to establish whether the order was sold by Morphy Richards or another Amazon seller, as this affects the information available to us. If the order was with us, we would want to understand exactly what happened. Our usual process is to contact customers if there's an issue with an order, and because our air conditioning units are delivered via a two person courier service, a cancellation on the scheduled day of delivery would be highly unusual.

We'd also like to clarify that prices on Amazon can vary between different sellers, so we don't control all pricing displayed on the marketplace.

If you're able to respond to the Trustpilot request for your information, we'll be happy to investigate this fully and provide you with an explanation.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hi I needed an instruction manual for…

Hi I needed an instruction manual for my bread maker, I contacted Morphy Richards and within a couple of days they had emailed it to me, great service from a large company. well done Morphy Richards.

15. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your fantastic 5-star review 😊 We're delighted we could help you get the instruction manual you needed and that you were pleased with the service you received. Your kind words are greatly appreciated. Thank you for choosing Morphy Richards 😀.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

On/off kettle light not working.

I had an issue with my kettle but it was resolved quickly and efficiently by Jessica. As it was still under warranty another one was sent to me immediately. I can’t praise Morphy Richards enough for sorting. Thank you.

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your wonderful 5-star review 😀We're sorry to hear you experienced an issue with your kettle, but we're delighted Jessica was able to resolve it quickly and arrange a replacement under warranty.

We'll be sure to share your kind comments with Jessica. Thank you for choosing Morphy Richards 😊.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

100% Customer Service.

Jessica responded to my original enquiry within a very short timescale. She dealt with my issue professionally and gave me clear and precise instructions on how to process my problem.Excellent customer service.Thank you.

17. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your fantastic 5-star review 😊. We're delighted to hear Jessica was able to resolve your enquiry quickly and provide clear, professional support throughout.

We'll be sure to pass your lovely feedback on to Jessica. Thank you for choosing Morphy Richards 😀.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quick and pleasant service

After submitting a query regarding a recently purchased product, I received a rapid, helpful and pleasant response from Alex, a member of the Customer Support Team.

10. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your wonderful 5-star review 😀 We're so pleased to hear that Alex was able to provide a quick, helpful, and friendly response to your enquiry. We'll be sure to pass your kind words on to Alex. Thank you for choosing Morphy Richards 😊

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Morphy Richards Warranty claim

Warranty claim on an iron.
Great service.
Customer Service (Jack) explained the process clearly.
Replacement organised promptly.
Can't fault them. Perfect!

14. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your fantastic 5-star review 🤩 We're delighted to hear Jack provided clear guidance and made the warranty process quick and straightforward. We'll be sure to pass your kind words on to Jack. Thank you for choosing Morphy Richards 😀.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

We really love the style and finish of…

We really love the style and finish of our Morphy Richards kettle.
We are so pleased with our purchase.
Exactly what we wanted.

8. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your wonderful review!

We're delighted to hear that you love the style and finish of your new Morphy Richards kettle and that it's exactly what you were looking for.

We really appreciate your support and hope you enjoy using your kettle for many years to come!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I made contact with Morphy Richards …

I made contact with Morphy Richards for a replacement product
after a fault outside the 12-month store returns policy.
Jessica made the process flow without any problems, and I am waiting for my replacement to arrive.

9. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for taking the time to leave us such a lovely review.

We're delighted to hear that Jessica was able to make the replacement process straightforward for you. Providing a smooth and hassle-free experience is exactly what we strive for, and we're pleased we could assist.

We hope your replacement arrives soon and that you enjoy using your Morphy Richards product. Thank you for choosing Morphy Richards!

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Small tower fan - no good

Bought a small tower fan as it looked very nice and neat. I and am very disappointed with it. It goes up to 6 speeds but feels non-existent. I should have researched it better! No oomph!
If you want a small gentle breeze on your face then it’s fine. Otherwise don’t buy it.

10. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're sorry to hear that the fan didn't meet your expectations. We appreciate that airflow preference is very personal, and while this model is designed to provide a compact, quiet cooling solution, we understand it may not deliver the level of airflow you were looking for.

Your comments are valuable and will be shared with our product team as we continue to develop and improve our products. We appreciate you giving Morphy Richards a try.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Customer Services Team - a credit to the company!

I can't remember a time when I didn't have a Morphy Richards kettle in my kitchen, so when my Evoke model began to forget to switch off, I decided to buy a kettle from the Accents range. Usually I buy in Dept Stores or from online sellers, but this time I went direct to Morphy Richards website.

I had an issue with completing the order form and rang Customer Services. The two members of staff who took my calls were very helpful and after our chat, I was able to place the order the following day. The Customer Service was excellent - friendly, knowledgeable and caring - thank you Morphy Richards!

Needless to say, I'm delighted with my new Accents purple kettle - it looks lovely in my kitchen.

29. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your lovely review and for choosing Morphy Richards once again.

We're so pleased to hear our Customer Service team were able to help with your order and that you're delighted with your new Accents Purple Kettle. We'll be sure to pass your kind feedback on to the team.

We hope you enjoy your new kettle for many years to come!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Poor Poor Service

Poor Poor Service, two year warranty a joke, kettle registered, contacted the multi-million pound company
sent a video plus proof of purchase, proof of dates, i keep getting emails to send the information again and again. i will never purchase and product from this lot again and neither will my family.

1. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're sorry to hear you're frustrated with the warranty process.

Having reviewed your correspondence, we can see that we requested some additional information needed to assess your warranty claim, but unfortunately we didn't receive a reply containing the requested details. We understand that having to provide information can be frustrating, however we're unable to progress your claim without it.

We're still committed to helping you resolve this issue, so if you can reply to our email with the requested information, we'll be happy to continue reviewing your claim as quickly as possible.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Wonderful product & customer service

Wonderful product & customer service. Thanks!

6. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're delighted to hear that you're happy with both your product and the service you received. Your kind words mean a great deal to our team, and we really appreciate you taking the time to share your experience.

We hope you continue to enjoy your product, and if we can help with anything in the future, please don't hesitate to get in touch.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dismal Customer Service

As new parents to a premature baby girl who cannot regulate her body temperature, we desperately needed this air conditioner to keep her safe during the extreme 35°C+ heat.

The delivery was handled by DX Freight. It never arrived despite confirmation texts. After hours on hold, they admitted it was lost. When we contacted Morphy Richards, their customer service manager Alex was polite and issued a refund — but that left us in a far worse position. They couldn’t (or wouldn’t) provide a replacement due to stock issues, and now suitable units are impossible to find.

We are exhausted new parents dealing with a vulnerable premature newborn who urgently needs a stable cool environment for her health. Instead of helping us resolve this critical issue, we got an apology and told we’d receive a refund, that hasn’t yet materialised, but doesn’t solve anything. No urgency, no compassion for the medical circumstances we clearly explained, and no real attempt to put things right.

30. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're very sorry to read about your experience and would like to send our best wishes to you and your family.

We completely understand how upsetting it was for your order to be lost in transit, particularly given the importance of the air conditioner during the recent hot weather. Once the courier confirmed the parcel had been lost, we processed a full refund as quickly as possible. We appreciate that this did not replace the product you needed, and we're sorry we were unable to offer a replacement due to stock availability.

We sincerely apologise for the disappointment and frustration this situation has caused and thank you for taking the time to share your feedback.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointed by lack of delivery or resolution

Disappointed. Waiting for a product that didn’t arrive in the scheduled delivery timeframe. Emailed customer services to cancel the order so that we could get a refund and order elsewhere and were told they had forgotten our parcel at the depo - no apology but was rescheduled for the following week - same thing happened! Annoying when you take time off to receive a delivery. I’m not normally a “Karen” about things but we emailed again to explain what happened and this time they agreed to a refund but it’s been a week and nothing so far. Very disappointed and wouldn’t recommend this company based from our experience unfortunately.

4. Juli 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

We're very sorry to read about your experience and sincerely apologise for the frustration and inconvenience caused.

We completely understand how disappointing it is to arrange time to be available for a delivery, only for it not to arrive as expected.

While we always aim to deliver within the estimated timeframe shown at checkout, please note that under UK Distance Selling Regulations, we have up to 30 days to deliver your order. That said, getting your order to you as quickly as possible is always our top priority.

We'd like the opportunity to look into this for you and ensure everything has been processed correctly.

A member of our Customer Service team will be in touch with you directly to discuss this further.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

User manual request

Punctuality, never once being made to feel my request was a task that they didn't want to tackle. From the very start of my enquiry everything was great especially the final result, customer service exactly how it should spot on!

28. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Morphy Richards UK-Logo

Antwort von Morphy Richards UK

Thank you for your fantastic 5-star review 😀 We're delighted to hear our team was able to help with your user manual request and that you had such a positive experience from start to finish. Thank you for choosing Morphy Richards 😊.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr