Direkten Bewertungen 30

TrustScore 1.5 von 5

1,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Har postat härifrån två år, säkert en gång i veckan minst i snitt. DHL, Bring, UPS och schenker. Jag kommer inte gå dit mer. De är otroligt otrevliga mot sina kunder. Det finns en vänlig av fyra. Den... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Direkten Roslags Näsby är toppen! Alltid trevligt, vänlig och initiativtagande. Någon som trivs på sitt jobb och förstår sig på kundservice. Kan behöva bättre lagring då många paket står ofta i bu... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Skulle hämta ett paket hos Direkten Karlstad, killen bakom disken sa bara att det inte fanns i datorn. Bad honom att titta bland de paket som kommit med UPS under dagen, men det vägrade han. Försökte... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Handen Centrum. Eftersom man inte får någon form av inlämningskvitto på UPS paket tog jag ett foto på paketet ihop med den personal som tog emot paketet som referens. Jag noterar att det inte finns nå... Mehr ansehen

1,6

Ungenügend

TrustScore 1.5 von 5

30 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Undvik

Har postat härifrån två år, säkert en gång i veckan minst i snitt. DHL, Bring, UPS och schenker. Jag kommer inte gå dit mer. De är otroligt otrevliga mot sina kunder. Det finns en vänlig av fyra. Den ena är otrevlig och två av dem har faktiskt häpnadsväckande dåligt kundbemötande. Det är inte engångsföreteelser heller utan de två som började jobba där för kanske ett år sedan har i princip aldrig varit trevliga och anstränger sig för att vara oförskämda nästan elaka mot sina kunder. Förlöjligar sina kunder och skäller på dem. Inte bara mot mig utan mot alla. Nu pallar jag inte med dem mer. Gå inte dit om du kan undvik.

1. Juni 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

förolämpning mot kund av butiksägaren

Jag har hört från många i närheten att atmosfären på Direkten i Haninge C har blivit obehaglig sedan ägarbytet, och att den nya chefen har varit oförskämd och brysk mot kunderna. Folk, inklusive jag själv, har slutat gå till detta ställe om det inte var absolut nödvändigt. Och igår hände det mig. Pga ett budfel levererades mitt paket till Direkten istället för Paketbox.
Kl. 16:30 var kön lång, alla skyndade sig hem, och en kvinnlig personal på 65+ (som inte kunde läsa svenska) hon höll upp kön. Jag bad artigt en manlig personal bredvid henne att läsa hämtkoden (den bara bestod av 3 bokstäver) Som svar började han skrika. Jag har aldrig upplevt något liknande under mina 20 år i Sverige. Jag frågade en annan säljare om jag kunde träffa chefen, och hon svarade att den här killen är chefen!! Han blev så fräck att han ryckte mitt paket som redan togs ut ur lagret - och tog tillbaka det till lagret och viftade med handen mot mig och mot dörren ”Hej då! nu går du hem, du kommet och hämta det imorgon!” Jag sa att paketet innehåller viktiga mediciner och det kan du inte göra. Han skrattade: ”Det har jag redan gjort! så VAD ska du göra med mig?!" Som tur var, följde en kvinna i kön efter mig till polisstationen, och fallet kommer att utredas.
Vi informerade också media om det monstruösa beteendet som ägaren till Direkten i Haninge C utförde gentemot sin klient.

Ondskan måste offentliggöras.
Anna

26. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Väldigt otrevligt och helt oacceptabelt bemötande.

Jag var på Direkten Speldosan i Hässelby Gård idag för att skicka och hämta paket. Den äldre mannen som arbetade där hade svårt att hitta hur man skriver ut fraktetikett via Bring. Under tiden blev kön bakom mig allt längre och han blev stressad. Till slut lyckades han skriva ut etiketten. När jag skulle ta etiketten och klistra den själv på mitt paket, ropade han plötsligt högt inför alla kunder:
”Jag har ingen tid, du visar ingen respekt! Du behöver inte komma hit. Du kan byta ombud, det spelar ingen roll för mig.”
Jag blev chockad. Jag hade inte sagt något otrevligt och jag gjorde bara det man alltid gör – klistrar etiketten själv.
Sedan visade jag QR-koden för att hämta ett paket. Han vägrade hjälpa mig och ropade ”nästa!” till kunden bakom mig. Kunden bakom såg hela situationen och vägrade gå fram eftersom han visste att jag fortfarande skulle hämta paket. Då ropade mannen ”nästa!” igen till nästa kund. Ingen ville gå fram. Till slut hjälpte han mig ändå.
Det var tydligt att han själv orsakade den långa kön genom att inte vara insatt i arbetsrutinerna. Istället för att hantera situationen professionellt valde han att rikta sin stress och irritation mot mig. Det här var både otrevligt och helt oacceptabelt bemötande.

8. November 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Usel service

Skulle hämta ett paket hos Direkten Karlstad, killen bakom disken sa bara att det inte fanns i datorn. Bad honom att titta bland de paket som kommit med UPS under dagen, men det vägrade han. Försökte igen att det kanske blivit fel vid inskanningen och att paketet kanske fanns där. Men han var uppenbarligen för lat för att hjälpa till, för han vägrade på nytt att gå och titta bland paketen.

31. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Många av de som arbetar där är otroligt…

Många av de som arbetar där är otroligt otrevliga och ger urusel service. Går till en annan kund när man ska lämna in paket och visar upp koden. De lämnar sen fraktsedel till kunden som själv får klistra på den. Säger inget om något kvitto. Behöver fråga. Dom säger att man får via E-mail. Men kom inget kvitto. Har hänt flera ggr. Stäng skiten och ta dit personal som vet vad service är.

5. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Butikens service är en katastrof

Butikens service är en katastrof. Mycket missnöjd. Trots att paketet var i butiken fick jag det inte den utan paketet returnerades till avsändaren. Jag utsattes för extra kostnader på grund av detta. Denna butik borde stängas eftersom den förstör ryktet för andra butiker i Direkten-kedjan.

3. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nonchalant personal

Skulle hämta ett paket lev. av UPS. I butiken viftades det bort när jag visade upp mobilen med leveransbeskedet. "Det finns inget paket här" sade butiksbiträdet utan att kolla min mobil.
Jag gick hem o tog fram "nya"uppgifter på att paketet fanns på Direkten. Då orkade han läsa av mobilen så jag fick mitt paket.

25. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Direkten Sickla

Direkten Sickla. Har varit där i olika ärenden, hämtat ut paket samt köp av varor. Det är en äldre man som arbetar där som vid varje tillfälle varit otrevlig och vid ett tillfälle skällt ut mig för att jag frågade om de hade kuvert.

Även om direkten Sickla ligger nära där jag bor vill jag nu aldrig paket eller köpa mina varit där

11. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Handen, Hysterisk personal

Handen Centrum. Eftersom man inte får någon form av inlämningskvitto på UPS paket tog jag ett foto på paketet ihop med den personal som tog emot paketet som referens. Jag noterar att det inte finns något fotoförbud i butiken. Personal i butiken blev aggressiv, sa att han inte gett tillåtelse, krävde att jag raderade fotot samt kallade på vakter.

17. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Kundservice

Direkten Vallda! God service och trevligt bemötande. Svårt att gynna om det inte finns varor. De kämpar på! Varför inte skapa en spel butik där vi i gubb hänget kunde träffas och Tippa Stryktips över en Kopp & Bulle. Vi håller 🤞

10. Januar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Amir borde bli avskedad

Det absolut sämsta bemötande jag någonsin har fått. En man vid namn Amir var otrevlig, ohövlig och ovillig att hjälpa. De verkar inte följa sina egna öppettider – jag försökte hämta ett paket från Instabox kl. 18:50, men Amir stängde dörrarna rakt framför mig. Jag förstår inte hur sådana människor kan få jobb – kanske beror det på kontakter? Nepotism. Även om kvinnorna på plats inte är lika otrevliga som Amir, saknar de ändå ett vänligt bemötande. Om möjligt, välj ett annat postombud än Jordbro Direkten. Annars riskerar du att bemötas av någon som Amir, vars beteende tyder på att han borde bli avskedad. Rekommenderar Direkten Handen.

1. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Postombud till Postnord ( Direkten på…

Postombud till Postnord ( Direkten på Kungsgatan i Trollhättan)
Lämnade den 10/10 ett paket som mannen bakom disken påpekade hela tiden den inte skulle komma fram till (tredje världen) den skulle ”försvinna” paketet kom igår fram till hemlandet fast inte mitt paket jag hade skickat, utan en annan paket med samma adress och kollinumuet för det rekommenderade brev.
Mitt paket vägde 660 gram och det som kom fram vägde 0,14 gram. Mitt innehöll En iPhone telefon men massa dyra tillbehör som någon stal.
Alltså! Hade paketet när den lämnade Sverige stulits då hade det inte kommit fram, men det som kom fram var inte mitt paket utan en plastpåse som innehöll en mobil hållare som var skickats i retur till något företag av en avsändare som bor två kvarter ifrån mitt bostad. Ett post i retur som var i butiken och på väg någonstans…
Alltså vem stal det? Villl inte anklaga någon men hur hamnade samma papper med den exakta adress och den rekommenderade lapp från postnord på ett paket som inte var det jag hade skickat?
Postnord reklamations center, trots massa material vi lämnade över plus utlämningskvittot från hemlandet där det står att paketet , var utlämnad men med 0,14 gram svarar vid reklamation i ett mejl ” paketet är utlämnad”
Fy…säger jag.
POSTNORDSOMBUD OCH POST-REKLAMMATION SERVIS är ett skämt alltså!

10. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Besökte Direkten i Sickla och blev…

Besökte Direkten i Sickla och blev oerhört nonchalant bemött. Mannen bakom disken var hemsk. När jag bad om hjälp så blev jag bemött med att ”det där får du fixa själv, jag har annat att göra”.Att ta emot tips hägrade mkt mer samt att stå och babbla med dessa gubbar.Ut med den karln från butiken NU!!

10. Mai 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung

Ist dies Ihr Unternehmen?

Beanspruchen Sie Ihr Profil, um Zugang zu den kostenfreien Business-Tools von Trustpilot zu erhalten und die Beziehung zu Ihren Kunden zu stärken.

Kostenfreien Account erstellen

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr