Devola Bewertungen 1.541

TrustScore 4.5 von 5

4,5

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy ordering and very speedy delivery, as I have only had the dehumidifier for a couple of weeks, I can’t really comment on reliability. So far it does what’s supposed to do ie remove the moisture fr... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Put profit before customer service, won’t accept returns False Marketing claims: SAY: Alexa and Google home enabled BUT "do not use unattended or when house empty" SAY: for modern interiors a... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

very fast delivery was well packaged has the best instructions I have ever seen .I waited 3months to see how well product it was a dehumidifier and its the best I have ever bought it does not use to... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’ve replaced oil filled electric heaters with these. What a difference. Rooms heat so much faster. WiFi connectivity through SmartLife app linked to Alexa works well. Electric heating is never going... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Heizungsanlagenanbieter
  2. Klimaanlagengeschäft

Über Devola

Vom Unternehmen geschrieben

Devola is your one-stop shop for all your home heating, cooling and ventilation needs.

Our small, local Customer Service Team have great product knowledge and are assigned to each customer, allowing you to speak with the same team member when you contact us whenever possible. Our aim is to provide consistency with your enquiry or order to deliver fast response times and quick resolutions.

So, whether you are looking for a portable air conditioning unit or dehumidifier to keep you cool in the summer, or a heater for those cold winter nights, we have a great range of products for your home or business.

Thank you for leaving a review, we read all feedback we receive, both positive and negative, so we can provide the best possible service to our customers.


Kontaktinformationen

4,5

Hervorragend

TrustScore 4.5 von 5

1541 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat 100 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 24 Std.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent quality product

Excellent quality product. Works really well, just as advertised. Very fast delivery. Highly recommended.

10. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Brian,

Thanks so much for the lovely feedback — great to hear the product quality has impressed you and that it’s performing exactly as advertised 🌟

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Swift delivery within 24 hours of…

Swift delivery within 24 hours of ordering. Does exectly wheat we wanted, heats the room quickly. Energy efficient.

13. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Dot,

Thanks for sharing this — really glad to hear your order arrived within 24 hours and that the heater is doing exactly what you needed, warming the room quickly and efficiently 🔥

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to order and delivery the next…

Easy to order and delivery the next day. Good price. Easy to set up and heats the room quickly. Text in the instruction booklet very small. Some people may find it difficult to read.

16. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi David,

Thanks for taking the time to share this — really glad to hear the ordering was easy, delivery arrived next day and the heater is doing a great job warming the room quickly 💨

The note about the small text in the instruction booklet is really helpful too; we know that can be frustrating, and we’ll pass that feedback on.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I’m sure these filters are great

I’m sure these filters are great, unfortunately I wouldn’t know, my dog took them from the postman and store them to shreds before I had a chance to try them. Obviously not devolas issue hence the great review 🥴

13. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Oliver,

Thanks for the review — though sorry to hear your dog got to the filters before you did 🐾 Sounds like they were very enthusiastically “tested”!

We really appreciate you still leaving such positive feedback :-)

If you ever need anything in the future, please don't hesitate to reach out.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Good heater initially, but limited support just outside warranty

I purchased a Devola 1.2kW Infrared Indoor & Outdoor Wi-Fi Heater in October 2024.

The heater worked well for around a year and I was pleased with the performance and smart controls. However, after roughly 14 months of normal use in a dry workshop, the front fascia panel became visibly distorted.

Customer service responses were polite and professional throughout. However, as the issue arose outside the one-year warranty period, the unit was not inspected and no repair or replacement was offered. A 10% goodwill discount towards purchasing another unit was the maximum support provided.

Buyers should be aware that the two-year warranty requires separate registration after purchase — this is not automatic.

Disappointing from a durability standpoint, especially given the “indoor & outdoor” positioning.

20. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Carl,

Thank you for taking the time to share your experience, and I’m glad to hear the heater performed well for you during the first 14 months — especially the smart controls. I also appreciate your kind words about our customer service team.

I do want to clarify why we weren’t able to offer a repair or replacement in this case. When reviewing the photos you provided, it was clear that the heater did not have the minimum clearance around it as specified in the product manual. This clearance is essential for safe heat dissipation, particularly with infrared heaters, and insufficient space can cause the front fascia to distort over time.

Because the installation didn’t meet the required safety guidance, we were unable to offer support beyond the goodwill discount — even though the fault appeared just slightly outside the warranty period. This isn’t a reflection on you personally; we simply have to follow the safety standards when assessing faults.

Regarding the two‑year warranty, you’re absolutely right: extended coverage does require registration after purchase. This is mentioned in the manual and on the website, but I appreciate that it’s easy to miss — and your feedback is helpful for highlighting where we may be able to make this clearer.

I’m genuinely sorry this has been a disappointing outcome for you, especially given your positive experience with the heater initially.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I bought one Devola 1.2 ltr…

I bought one Devola 1.2 ltr dehumidifier for myself a few months ago and was very impressed with it so I bought my son one. I think that speaks for itself 😀

12. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Violet,

Thanks so much for sharing this — it really does speak for itself when you come back for a second one 😊 It's wonderful to hear you’ve been impressed with your own dehumidifier and that your son now has one too.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Heater is very slimline pushes out lots…

Heater is very slimline pushes out lots of heat and app easy to use

6. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Jayne,

Thanks for the review — really glad to hear the heater’s slim design works well for you, that it puts out plenty of heat, and the app’s been easy to use 📱

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Dehumidifier definitely works.

Updating our conservatory with new blinds and furnishings. Realised a lot of mould and 1/2 a dozen blown windows. Replaced windows and thoroughly cleaned and painted throughout. Then purchased a Devola Dehumidifier to ensure no more mould and reduce the moisture in the air. Working perfectly, have had no damp on the windows or sills since. Emptying every other day so air moisture has definitely reduced. I recommend this product every time.

4. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Lainey,

Thanks so much for sharing your experience. Sounds like you put a huge amount of work into refreshing your conservatory, and it’s great to hear the Devola dehumidifier has helped keep the mould away and reduce the moisture so effectively 🌿💧 Really appreciate your thoughtful review and your recommendation.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Order cancelled by Seller

Late despatch, instead of trying to resolve they cancelled my order quoting company policy. Very poor customer service and to be honest this was a replacement for 2nd heater that’s not even lasted 4 years. Sourcing alternative brand now.

11. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Lisa,

I’m sorry to hear you feel disappointed with the service, however I would like to clarify what happened with your order.

You requested that we change the delivery address to one that did not match the billing address on the order. For security and fraud‑prevention reasons, we are not able to redirect an order to a completely different address once it has been placed. This was explained at the time, and our team tried to go through the available options with you.

As none of the alternative solutions were acceptable from your side, and we didn’t want your parcel being sent to an address you were unhappy with, we chose to cancel the order and issue a full refund so that it could be placed again with the correct details. This was done to protect both your order and your security — not to avoid resolving the issue.

Regarding the heater you mentioned: our products come with a 2‑year warranty, so a unit lasting 4 years is actually within a normal lifespan for this type of appliance. I’m sorry if it didn’t last as long as you expected.

We always aim to deliver helpful, friendly service, and I’m sorry this situation left you feeling otherwise.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Very pleased with the product looks…

Very pleased with the product looks smart easy to use and simple to set up with the App and voice control through Alexa. Time will tell on the longer time performance as I have only had the products two days currently.

18. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Robin,

Thank you for taking the time to share this. Really glad to hear you’re pleased with the product and that it looks smart, is easy to use, and was simple to set up with the app and Alexa 🔊 It’s great to know everything has started off well. As you’ve only had it a couple of days, your thoughts on long‑term performance will be especially valuable, so feel free to update us anytime.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ordered on Thursday afternoon and…

Ordered on Thursday afternoon and delivery on Friday. Seems like a great dehumidifier at a really good price. Very pleased with the service.

12. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Mary,

Thank you for sharing your experience. Really glad to hear your dehumidifier arrived from Thursday to Friday without any issues and that it’s shaping up to be a great option at a really good price 🌦️

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Wall mounted plug in electric radiator

I was looking for a plug in electric radiator Online which could be all mounted and observed Devola with several for sale at a great price and excellently made. I purchased 1 for my cloak room that is very efficient.

8. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Warren,

Thank you for sharing your experience. It’s great to hear you found the Devola plug‑in radiator at a good price and were impressed with how well it’s made 🔌 I’m really glad the one you chose works efficiently in your cloakroom — always satisfying when something does the job just right 🏠

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Good product

Good product ,fast shipping

10. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hello,

Thank you for the feedback — really glad to hear you’re happy with the product and that the shipping was nice and quick 🚀

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Product works as described

Product works as described. The price drop a day after receiving the goods was a bitter pill.

8. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Mr. James,

Thank you for sharing your experience. I'm glad the product is performing just as expected, but I completely understand how disappointing it feels when the price drops right after you buy something 🎯

If you ever spot a change like that again, feel free to reach out — we’re always happy to see what we can do to help.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent panel heaters

Excellent and smart looking panel heaters. Energy efficient with a modern look. Added bonus of an extra 12 months warranty on registration.

3. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hello,

Thank you for the lovely feedback. Great to hear you’re enjoying the panel heaters — they really do blend efficiency with a clean, modern look ⚡🖼️ And that extra warranty is always a nice bonus.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Super fast delivery and great product

Ordered and it was delivered next day!! Super fast delivery and great product. Quiet background noise and very easy to use

10. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Dr. Joseph ,

Thanks so much for sharing this. Great to hear your order arrived the very next day — that’s always a nice surprise 🚀 And I’m glad the product’s been easy to use with just a gentle background sound. Really appreciate the feedback.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Fantastic product and service and…

Fantastic product and service and prompt delivery can highly recommend.

10. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Stella,

Thank you for the kind words. Really glad to hear you’re happy with the product, the service, and how quickly everything arrived 🚚💡 Your recommendation truly means a lot.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Super quick delivery well packed

Super quick delivery well packed
love it just right for the job
thank you

8. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Karen,

Thank you for the lovely feedback. Really glad to hear everything arrived so quickly and was well packed 📦💫 Even better that it’s just right for what you needed.

Best wishes,
Elise

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very clear buying dehumidifier and easy to understand on…

Very clear and easy to understand on line advert.
Delivery as advertised (next day).
Very happy with product as described.
Thank you.

11. Februar 2026
Devola-Logo

Antwort von Devola

Hi Barry,

Thank you for taking the time to share this. Really glad to hear the advert was easy to follow and that delivery arrived exactly when expected 🗓️✨ Even better that the product is just as described.

Best wishes,
Elise

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr