Cooksprofessional Bewertungen 

259
•
TrustScore 3.5 von 5

3,6

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

£200 bin that lasted 6 months due to poor design. This 75L sensor bin should not have been granted its UKCA mark. Rusted stainless steel screws (because you need to clean a bin now and the... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

The product was really nice but 1 of cannisters was labelled incorrectly I emailed them and asked for a replacement. They apologised an Sent me a whole new set which arrived the next day and didn't wa... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I bought the professional bread maker, which makes excellent larger, normally shaped loaves. However I mislaid one of the two instruction booklets that come with it. This contains recipe amount detail... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I purchased a cooks Hot water dispenser a few months back and it has been brilliant for saving money but also how it looks in the new kitchen. I have just ordered new filters and forgot to change my... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fachhandel für Küchenbedarf
  2. auch in
  3. Fachgeschäft für Haushaltsgeräte
  4. Küchenstudio

Vom Unternehmen geschrieben

At Cooks Professional, our aim is to present the latest kitchen must-haves, making the time spent in your kitchen more enjoyable. Free UK Delivery. 2 Year Warranty. same Day Dispatch.


Kontaktinformationen

3,6

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

259 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 89 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 2 Wochen

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,6

Alle Bewertungen

(259)

72 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer care and service

Excellent customer care and service. Sam was an incredible help, a credit to the Company!

5. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear you were happy with the service, and we'll be sure to pass your feedback on to Sam — it truly means a lot. We're always here if you need anything in the future!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Initalliy not impressed order a counter…

Initalliy not impressed order a counter top oven waited patiently and it's somehow stuck in Sheffield im in Scotland different countries guys also no updates as to if its even still being delivered so opened live chat to then be fobbed off with don't worry we'll find it by raveena then she closes the chat with no warning and without asking if it was OK to do so now suddenly all agents are busy and I can't get a reply and chat system seems to be down sorry but that's got my suspicious I'm about an hour a2ay from calling my bank and a lawyer cos I'm sick of this crap

1. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for your feedback, and we’re truly sorry for the frustration and inconvenience you experienced during the delivery process.
We understand how disappointing it must have been, especially with the delay and lack of clear communication. This is not the standard we aim to uphold, and we sincerely apologise for how the situation was handled.

We’re pleased to see that your order was successfully delivered on Saturday, and we hope the product has met your expectations. If there’s anything further we can assist you with, please don’t hesitate to get in touch — we’re here to help.
Kind regards

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely disgraceful company NO CUSTOMER SERVICE.

Absolutely disgraceful company, I ordered an ice cream machine from this totally unprofessional company,they have given me the runaround for the last three weeks! They happily took my money and since then I have had excuses after excuses as to why it hasn’t been delivered! “ lost in transit, damaged in transit etc etc. their customer service is non existent every email gets an automated response requiring you to wait 24/48 hours for another automated response! Buyer BEWARE. DONT BUY FROM THIS UNRELIABLE COMPANY. Now waiting for a refund which apparently will take a week!

9. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Hello, we regret to hear about your experience. Upon reviewing the message trail, it appears that your purchase was made through Amazon not directly on our website and as such, the automated responses are managed by them. The delay is attributed to the couriers. A replacement has been dispatched and is currently en route to you. I have provided the tracking information this morning.
Once again we do apologise for the courier issues .

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent Customer Service

I bought a food processor Sept 2024 and it's been great, until the mixer bowl stopped spinning when grating or mixing pastry dough. I emailed Customer Service July 2025, and within 3 days I received a response and a new mixer bowl without any issue. Next day delivery via Amazon. I am beyond amazed with their customer service. A lot of other businesses could take a leaf out of their book. I am one super happy mixer/baker! Keep up the great customer service. I appreciate you.

19. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for taking the time to share your experience with us we do appreciate you taking the time to give us feedback.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Delighted with my electric salt and pepper mills

I'm delighted with my electric salt and pepper mill. It's a gorgeous looking product and brilliant whilst cooking as I just press the button to get freshly ground salt and pepper. Excellent customer service too - thank you!

26. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for your positive feedback we are delighted you are delighted with you salt and pepper mills .

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Appalling no phone no 30 day return is…

Appalling no phone no 30 day return is a load of rubbish they have my £400 machine and want to charge me to send it back to me luckily trading standards have stepped in may take a while but there certain they will get me the refund I deserve

12. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for your feedback. It has come to our attention that you returned a machine as faulty, which our technical team assessed and found to be in working order. This discrepancy affected the timeline for the refund process as we offered the machine back to you .
Our returns states - In the unlikely event that you are not 100% happy with your purchase, you may return the goods to us in mint, resalable condition, within 30 days of receipt. We have not received any communication from trading standards and can confirm that your order has been fully refunded

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking customer service until I spoke to Sam!

I ordered an ice cream maker & 12 x 1 litre cartons of ice cream mix on Saturday, it was supposed to be delivered Tuesday, it wasn’t, it arrived Wednesday but with no ice cream mixture. I phoned customer service who told me I would get it next day, it didn’t arrive, another phone to them resulted in being told that the couldn’t deliver mix as it was damaged in transit, lady said she would send me out another on next day delivery and I would get it Friday, well it didn’t arrive and today is Saturday and when I tracked parcel in dpd, the parcel is on its way to them, so I’m not going to receive it today!, absolute poor customer service, spend your money elsewhere!Edit..spoke to a lovely lady called Sam yesterday, she was most helpful and arranged for me to return ice cream maker, and followed up with a phone call today to say she was dealing with my refund, thank you so much for your help Sam.

15. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We sincerely apologise for the inconvenience caused by the delay in your ice cream mix delivery due to the courier service, DPD. Please be informed that a refund for your order has been processed after and will show in you bank shortly. 
I am pleased to have been able to assist in resolving this situation for you. Kind regards Sam

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Returning product as not suitable for me

I had to return an item and was experiencing awful problems with retailer the Range so I rang cooks professional and explained my situation and the lady I spoke to was so so helpful and sorted everything out for me and very clearly what I had to do, a very excellent service and would certainly recommend them and definitely will purchase directly from cooks in the future

16. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for taking the time to share your experience with us it is much appreciated we are pleased Sam was able to help with the return for you .

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very very poor delivery schedules

Having spend over £500 within the past month over 4 different delivery's the experience has been very poor. First delivery came on time as did the second. However the third delivery shipped by amazon couriers was destroyed. After a chat with cooks professional they then sent out a replacement of the order by Yodel. The delivery from yodel was ment to have come today yet on the tracking page it says the driver missed me ehen I have been sat looking out of my window all day. I also have a ring door bell and no activity detected.

5. Juli 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We appreciate your feedback on this matter and sincerely apologize for the issue that occurred with the couriers, as their service did not meet our expectations. This matter has been thoroughly investigated and reported

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Helpful when needed

We contacted cooks professional for a spare part for our air fryer and they were very helpful and sent us what we needed :)

5. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for taking the time to share your experience with us it is very much appreciated

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My glass/plastic window on my air fryer…

My glass/plastic window on my air fryer came missing one layer. I was heavily pregnant at the time and couldn’t be bothered with the hassle of getting it replaced because by the time I’d already noticed it I’d already used it quite a lot.

I have emailed to ask what I can do to replace it, can I buy the window separately or buy a new drawer and I’ve been ignored. I now cannot use the left hand side of my air fryer as it’s completely snapped.

23. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We regret to hear about this issue. We have thoroughly searched our email records and have not found any correspondence under your name. Kindly contact us at hello@cooksprofessional.co.uk and provide your order number so we can assist you further with this matter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I have ordered a knives set

I have ordered a knives set . After just one week they have start getting rusty!! Then I get intouch with customer service and been told because of the water and harsh cleaners they can be easily damaged and been told to wipe them with vinegar and put some oil over and see is that gonna work and help stop the rust ?! I ask for return and apparently I have to pay 5£ myself to send them back ? What a company?!

23. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Please check your emails as we have emailed to confirm that there was a free returns link send to you on 12/6 after you contacted the customer services team to help to resolve this matter for you. If you can contact us at hello@cooksprofessional.co.uk. We would be happy to sort this issue out for you asap.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sam the Hero

I recently had the pleasure of speaking with Sam from customer service, and I couldn't be more impressed with the support I received. Sam was incredibly helpful, friendly, and professional throughout the entire process of tracking down my order. They took the time to understand my concern, kept me updated, and resolved the issue quickly and efficiently. It's rare to come across such outstanding service these days—thank you, Sam, for making the experience smooth and stress-free!

10. Juni 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for the kind words! It’s great to hear we exceeded your expectations. We really appreciate the positive feedback

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Purchased the small 28l oven with 2 hot plates

Purchased the small 28l oven with 2 hot plates combination ,the manual is very scant in how to operate the hobbs.But it states you can not control the temperature ,how are allowed to market this.
Hence I have not used it ,alas it's for the bin.

4. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We regret to learn of your concerns. The oven's description is clearly outlined, and the manual is accessible on our website for review prior to purchase. This feature is consistent with many mini ovens currently available in the market. Kind regards Cooks professional

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

digital hot water…

Ordered a new digital hot water dispenser. Easy to use and saves energy. Very happy with the purchase.

24. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We’re delighted to know you’re happy with our product—thank you for sharing

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bad quality

Bad quality, I haven’t ever seen black dots on stainless steel pot like this before. Not safe to use for cooking.

25. April 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

The black dots you have noticed could be due to mineral deposits or reactions with certain types of food, even on stainless steel surfaces. We have emailed regarding this issue with a resolution and have not had any reply please do check the email contact as we would like to resolve this for you .

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Honest Feedback from a Concerned Customer

I initially found the product very impressive—it’s well-designed and has great potential. When it works, it works really well. However, over time, I started experiencing the same recurring issue: the speed settings become unreliable. For example, setting the speed to 10 doesn’t actually maintain that level—it drops significantly during operation, making it frustrating to use.

Even more concerning is the lack of accessible customer support. I’ve sent several emails without getting a response. The chatbot on their website doesn’t function, the contact form appears broken, and there’s no listed phone number or any direct way to speak with someone. It’s incredibly difficult to get help if something goes wrong.

It’s unfortunate because some aspects of the product are genuinely excellent, but the experience is overshadowed by the lack of support and recurring technical issues. I hope the company improves their service infrastructure—this product could be amazing with the right customer care.

16. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

We regret to learn of this issue and are committed to resolving it promptly. Please contact us via email at hello@cooksprofessional.co.uk, as our online chat and contact forms are functioning correctly along with our phone number, which is available on our website under the question section . We look forward to assisting you

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hi,my name is Achim..I ordered the BEST…

Hi,my name is Achim..I ordered the BEST COOKER 👌 👍 😍 from Cooksprofessional..I'm very happy and very satisfied with this, now is very hard to find so good and powerful hobs and oven, and special the right size for my small place...very eazy to cook very eazy to do my spacial meals special for me whit my health...highly recommend..the costumer service very friendly and polite special this lovely woman called Sam...thank you so much 💗! AND AGAIN HIGHLY RECOMMEND 😀 100%👏👏👏

12. Mai 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for your glowing review! We're thrilled you loved your product from Cooks Professional and our customer service team were friendly and helpful for you .

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very helpful customer service

Very helpful customer service, got back to me quickly and with a helpful response. Thank you

19. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for taking the time to share your experience with us. Kind regards Cooks professional

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Hot water dispenser

I cannot praise my Cooks Professional hot water dispenser highly enough. It is a neat and tidy piece of kit- doesn't take up too much room on the counter top and looks great. But, more to the point, it delivers just exactly the amount of hot water you selected at exactly the temperature you required - perfect for single cups of tea or coffee, especially if you take them black. No need to boil more than you need in the kettle, just to have what's left go cold. Better for the environment and your pocket.

18. Februar 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Cooksprofessional-Logo

Antwort von Cooksprofessional

Thank you for your review. It is greatly appreciated, and we are pleased to hear that you are enjoying your hot water dispenser

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr