Urban Evolution Property Management Bewertungen 

193
•
TrustScore 2.5 von 5

2,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

would give less stars if possible. idk why theyre not paying me to live here. they have been testing fire alarms for nearly a week, with people coming into our flat every day. testing alarms for hours... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Me and my friends shared a cluster in exchange . We just want to thank the onsite facilities manager kris. 3 of us have rebooked and he is one of the main reasons. Not only has he gone out his way to... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

This company has taken my sons money and RIPPED HIM OFF HE PAID A HOLDING DEPOSIT AND THEN THEY DIDNT DO THERE JOB Hi Abby yet another load of rubbish the application WAS completed can you jus... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Worst Rental Ever If i could give one star I would. My flat was trashed by floodings and maintance men. Refusal over months to sort it because they didnt want to get a plumber in. Still expect... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Hausverwaltungsunternehmen
  2. auch in
  3. Immobilienagentur
  4. Vermietungsagentur für Anlagen mit Eigentumswohnungen
  5. Wohnungsvermietungsagentur

Vom Unternehmen geschrieben

Urban Evolution specialise in new-build apartment buildings across the UK, with residential & student accommodation across Liverpool, Luton, Newcastle, Nottingham & Sheffield. Driven by integrity and dedication, we protect investments, enhance living experiences, and set a new property management standard for our landlords and tenants, alike.


Kontaktinformationen

2,3

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

193 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2,3

Alle Bewertungen

(193)

3 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My daughter rented a room on The…

My daughter rented a room on The Exchange throughout the year she had many issues with hot water wifi,leaks and she complained yet nothing was done to rectify ot and after leaving they find minor issues like dust particles,mark on wall and deduct half the deposit without any proof,i will be taking this matter up legally as what there doing is clearly illegal.

6. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I wish there was a way in which I could…

I wish there was a way in which I could give less than a star. If you appreciate your money, time and mental health do not–under any circumstance–get in touch with urban evolution. My partner and I have been trying to rent a studio in Wholestone Square since the second week of July when we started exchanging emails with agent Torren Hevingham, whose lack of empathy and humanity should be highlighted. We provided them with immediate replies when Torren would reply every three days if we were lucky. We managed to pass the referencing with The RightMove and we secured our studio by paying for this fee. Torren would be promising she would send our contract on the following day: this never happened. At first she told us that we could start living in the studio on the 20th of August. Then, two days before, she told us that we had to move in on the 24th August –of course she left us homeless and having to find a temporal place in the meantime– on 23th of August she promised us she would give us the keys of the studio on Friday 25th. This never happened. She left us all weekend and bank holiday without a place to stay. Today, it is the 30th of August and we have not received a reply on her part not on the part of urbanevolution's instagram, where I was left on read. It is safe to say at this point that this company is a scam. My partner went three times to their headquarters: no one was there. We tried to find a phone number (even asked the right move for this), there is no phone number. The level of anxiety and uncertainty this company has caused will never be compensated, not to mention the playing around and their Machiavellian scheme to rip off not only me but loads of people who are speaking against them on their instagram. There is nothing I can do other than write this review in case it helps more people and I prevent them from doing business with this ghost, inhumane and absolute joke of a company.

30. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nonexistent customer service and rip off!

My brother vacated his Queensland place accomodation in Liverpool on the 10th of July and requested for the deposit on DPS website on the 24th of July. Ever since the status has been awaiting landlords response. This company has not been replying emails and we have not gotten the deposit. He has left the accomodation for over a month and requested deposit for almost a month to no avail. I believe it is very unprofessional and terrible to refuse to release the deposit with no proper explanation. All we get is silence and lies! We need the deposit back! !

24. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

SCAMMED

This company has taken my sons money and RIPPED HIM OFF
HE PAID A HOLDING DEPOSIT AND THEN THEY DIDNT DO THERE JOB

Hi Abby yet another load of rubbish the application WAS completed can you just send all monies back before we take legal action
AND TAKE THIS FURTHER
We did not receive any communication from Rightmove plus we asked another agency whotried to get some communication from rightmove to no AVAIL
STILL SCAMMED

1. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Urban Evolution Property Management-Logo

Antwort von Urban Evolution Property Management

Hi Catherine, sorry to read your review.

Your son has applied for a property with Urban Evolution Lettings, and then not completed the application. I understand he also applied earlier this year and did not complete the application.

Once a prospective tenant pays their holding deposit, RightMove referencing are responsible for completing credit checks, affordability checks etc on the tenant to confirm their suitability.

This was made clear to Owen on both occasions he applied by the Property Management team. Despite this, Rightmove have reported to us that they could not get in touch with Owen to confirm any of the details you had provided, no could they reach him to ask for any details of a guarantor.

This process is completed thousands of times a year by Urban Evolution tenants up and down the country.

RightMove are the most recognised and reputable brand in the housing industry, and complete references not just for Urban Evolution but for thousands of agents concerning millions of tenants.

This is not a scam and you and your son have suggested.

I would suggest if you disagree with RightMove's statement that they were not able to contact you, that you take this is up with RightMove directly, rather than with Urban Evolution, who were eagerly waiting the results of the referencing in order to place Owen into his new home as soon as possible.

Apologies again to hear that you are not satisfied with the lettings process, this is only in place to protect both the landlord and tenant.

Kind regards,
Abby Campbell

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Broken Lift

The lift in Norfolk House was broken for 3 months when I moved in, it's broken several times since then and as a resident on the top (8th) floor that means I am climbing 16 flights of stairs several times every day. The company don't seem to have any concern for anyone that may struggle to use this amount of stairs due to health issues etc.
Another issue is that the water pressure can be terrible, on several occasions the shower has just completely stopped running while I am in the middle of using it....not ideal at any time but especially when you've climbed several flights of stairs at the end of the day. For the amount of rent everyone is paying to this company there shouldn't be this many delays in fixing the issues.
All the 5* star reviews are of the cleaners too who have actually been going around asking tenants to leave good reviews for them on here...hmm...

27. Juli 2023
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Alison & Mia cleaning team.

Found Alison and Mia to be fantastic people. Happy all the time and leave the building spotless. No problem is too much and always sorted to a high standard.

27. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Top quality apartment

I live at the Artesian, and I cannot be any happier with the services that they provide, nice social room, great gym, awesome cinema room and handy laundry ammenities, ontop of that the staff are a delight aswell, Alison and Mia the cleaners are always pleasant and hard working to keep the place clean and tidy

26. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Norfolk house phase 1 has the worst…

Norfolk house phase 1 has the worst facilities ever. Accessibility does not even cross their minds as the one lift of an eight story building is always broken and there is never any urgency to fix it, the washers and dryers are rubbish as clothes come out like they have been dipped in the Mersey and you’d dry them quicker by blowing on them. Don’t be conned into renting with them they care more about increasing rent than making the place a half decent place to live.

25. Juli 2023
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Facilities manager exchange

Me and my friends shared a cluster in exchange . We just want to thank the onsite facilities manager kris. 3 of us have rebooked and he is one of the main reasons. Not only has he gone out his way to help us on numerous occasions with issues in the accommodation, he also went out his way to reassure my mum about security in the building and the surrounding areas. We all as a Cluster feel much safer when kris is working and know he will always go out his way to ensure are issues are resolved.

5. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Deposit not protected and not released

They are the worst letting services I have ever experienced. They fail to protect my deposit and I have been unable to recover my deposit till now. Their means of communication is poor. The alternative means I am considering for my refund is through court means.

28. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

No customer care number

No customer care number, they don't reply to emails, - the management team is rubbish. Never book a property via Urban Evolution.

8. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Urban Evolution Property Management-Logo

Antwort von Urban Evolution Property Management

Hi Brooks,

I am sorry to read you have left us a 1 star review. While we do not have inbound phone lines, you can can request a call back at any time that is convenient for you and a member of staff will be in touch.

I can see that you sent an enquiry at 4pm on 28th June, and my colleague Simone responded at 9:43am on the 29th June with the information you requested.

We have not received a response since then to your enquiry.

I can assure you we are extremely responsive to all of enquiries and would encourage you to check your spam or junk folder for our response if you feel you have missed it.

Taking into consideration the above, I kindly request you remove this review as the content is untrue and this negatively affects our reputation with potential customers.

Kind regards,
Abby
Urban Evolution

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr