Spel jag köpte från dem är sent och har ännu inte kommit. Jag har väntat på spelet i åtta dagar. Kundtjänst har ingen aning om var spelet är och är inte inte benägna att ta reda på det heller. Behöver... Mehr ansehen
Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren
Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren
Das sagen Bewerter
Beställt tre spel till mitt barn i födelsedagspresent till rabatterat pris. Blev utlovad leverans för en vecka sedan men ingen information om att paketet är sänt eller vart det tagit vägen. Nu fick ja... Mehr ansehen
De är billigast och inget mer. Finns ingen större mening att förhandsboka här för du får ändå skiten dagar senare (FF Tactics senast). Jag fick ett mejl om att Pokemon Z-A tyvärr var försenat men s... Mehr ansehen
Jag beställde ett spel från Spelbutiken och fick det redan efter fyra dagar, trots att det var en helg emellan leveransdagarna. Är nöjd med leveransen utifrån min upplevelse. Samtidigt verkar det som... Mehr ansehen
Unternehmensdetails
Kontaktinformationen
Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen
Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.
So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot
Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.
Gjorde beställning i slutet av juni för…
Gjorde beställning i slutet av juni för ett spel som släpptes 17 juli och jag skulle få det på releasedagen. Likt omdömet nedan (Patrik) har Spelbutiken "skickat" paketet den 15 juli och Instabox har fått information om det men därefter har det inte hänt något. Det har gått 10 dagar sedan det skickats och efter jag mejlat ett par gånger får jag info att det är något som har hänt med allt som skickats den 15 juli. Valde att köpa spelet på Elgiganten istället. Jag tror inte ens att de faktiskt har skickat spelet, om de ens har det. Men på det sätt att de skriver det så får de pengarna men kan själva ta in spelet i efterhand. Det positiva är att kundservice var trevlig och bjuder på returfrakten samt att jag får åter mina poäng. Å andra sidan skulle jag få spelet, inte pengar och poäng tillbaka. Dvs. jag får merjobb för att skicka åter paketet. Så det var sista gången jag beställer därifrån. Vidare är det inte första gången jag får spelet för sent.
Förbokade ett spel med release 17/7
Förbokade ett spel med release 17/7 , 15/7 markerar butiken den som skickad men enligt spårnummer har inte fraktbolaget ens fått paketet nu på kvällen 17/7 . Står fortfarande att dom väntar på inlämnande av paket. Så kommer nog inte få spelet för ens tidigast 4-5 dagar efter release då det är helg sedan.
undvik dessa om du vill få ditt spel i tid.
Förebeställning försenat, missade release
Beställde Nightreigh Seekers Editio. Förbeställde på spelbutiken för att få det till release, fick dagen efter vilket inte var som önskat.
Har blivit mycket sämre.
Förr när man beställde varor från denna sidan så hade man det på 2 dgr. Nu får man räkna med MINST en vecka.
Jag hade köpt ett dataspel som aldrig…
Jag hade köpt ett dataspel som aldrig hade kommit fram. Tydligen var det på grund av PostNord som ibland strular med att leverera brev och paket (det har hänt mig förut).
Rasmus ordnade återbetalningen och även hjälpte mig med att göra en ny beställning. Eftersom jag önskade köpa spelet för samma summa som vid första beställningen, satte Rasmus in poäng till mig som jag då nyttjade på min order som tillgodo. Tack så hemskt mycket för den snabba återkopplingen på mina meddelanden, för att ni är så serviceinriktade och för att ni bryr er om era kunder!
Besviken
Har beställt spel härifrån flertalet gånger som förbokningar och tack vare att dem skickar det genom posten som brev så har jag 5 av 6 gånger fått dem efter release dag. Nu beställde jag en konsol, Nintendo switch 2 och såklart så blev det inte ivägskickat så nu sitter jag på release dag och alla andra har fått sin konsol medans jag väntar och uppdaterar spårningen förgäves då den inte uppdateras alls och inte ens tagits emot av leverans bolaget... Så vet inte hur länge jag ska behöva vänta. Klart en besvikelse...
Inga problem för mig
Jag har sett en del dåliga recensioner om spelbutiken, man har klagat på främst leveransen i sig och leveranstid. Det är inget jag har haft problem med och jag har ändå beställt flertalet gånger. För mig har det fungerat utmärkt
Beställde ett switch spel för 7 dagar…
Beställde ett switch spel för 7 dagar sedan, fortfarande inte fått det och går ej spåra.
Kundtjänst chatten på sidan funkar inte.
Handlat från spelbutiken förr utan problem vad jag kommer ihåg, men det var några år sedan.
Leverar inte i tid
Leverar inte i tid. Förbeställ aldrig från dom om du vill ha din produkt i tid. De va bra förr nu är man lurad. Påstår de packat det igår morse ännu dagen efter vid lunchtid ärprodukten inte upphämtad av Instabox.
se upp, köp inte härifrån
Köpte ett tangentbord 16 februari och nu i dagens skede (17 mars) har fortfarande inte fått varan. Beställningen syntes i instabox appen första veckan men sedan försvann den och jag kollade via länken jag fick i mejlet och då var det plötsligt dansk instabox. Har snackat med kundservicen som har en trasig mikrofon i mobilen för det låter som att personen pratar genom en kudde långt bort.
Har inte fått en enda uppdatering på min order och har försökt var tålmodig men men..
Tror inte ens att instabox i danmark har fått paketet så jag börjar tro att jag har blivit scammad
Långsam hantering/Obefintlig respons
Lade beställning och betalning gick iväg, när inget hänt eller ingen info hade förmedlats på två veckor kontaktade jag kundservice. Inget svar. Avbröt affären. Men det var inga problem att få tillbaka sina pengar, därav tvåan.
Säljer produkter som inte finns i…
Säljer produkter som inte finns i lager men säger inget till kund förrän man själv kontaktar dom 2 veckor senare.
idioter
Super Mario party jamboree
Super Mario party jamboree
Beställde den i april, trodde jag skulle få den 17 oktober,och idag är det den 18 oktober och det har inte kommit .men vill ni ha i tid så köp på elgiganten istället dom har också prisgaranti + att du får spelet med en gång! Jag köpte till min dotter för 549! Och jag får väl vänta tills måndag den 21 oktober, kommer aldrig köpa från dom mer!
Detta företag är rena scalpers
Detta företag är rena scalpers. Som vanligt har de inte skickat varan så att den kommer till release, i stället så har de höjt priset på den och omber att man ska avboka
Ergo de har aldrig skickat varan och vill nu sälja den dyrare
Får inte tillbaka mina pengar!!! Beställde för över 10000kr i juni
Beställde för över 10000kr i juni. Leveranstiden förlängdes hela tiden. Tillslut avbröt jag ordern i september månad då den inte längre fyllde en funktion till ändamålet som var tänkt.
Idag 10/10-2024 har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna.
En riktig skojarbutik med katastrofal kundservice. Handla inte på denna butik är mitt bästa tips för andra som funderar på att göra samma misstag som jag gjort.
Kass, varan kom inte fram i tid
Förbeställde ett spel för ngr månader sen som har den officiella releasedatum idag, och de lovade att skicka iväg den i god tid och de än skulle vara framme på releasedatumet. Fick visst ett mejl den 4:e att beställningen skickades 'idag' och fick spårningsnummret. Kollade igen igår (3 dagar senare) och då hade de inte ens skickad, Idag har de skickat och får inte hem den tidigast imorgon. Tog ledig från jobbet till och med för att kunna spela!! Otroligt uselt, kommer aldrig beställa något som jag vill ha inom ett viss tid igen.
Skaplig butik för äldre släpp.
Spelbutiken är överlag sett en skaplig butik som jag har köpt från ett antal gånger genom åren. Framförallt är det för att de ofta brukar ha spel till lite äldre konsoler i lager, som kan vara svåra eller rent av omöjliga att hitta från andra återförsäljare på nätet. Exempelvis har jag lyckats hitta ett antal Wii U och 3DS-spel via de och kunnat lägga till i samlingen. Det är även smidigt att kunna använda sitt Facebook-konto på sajten istället för att behöva skapa ett nytt, för de som föredrar det
För kundtjänsten kan jag inte tycka till om ännu, då jag inte har behövt ta kontakt med dem.
Också kul att ha åtminstone ett fraktsätt gratis för kunden. Leveranstiden på det kan vara något lång, men det kan argumenteras att man får det man betalar för.
I slutändan är Spelbutiken en butik som jag kan tänka mig använda flera gånger i framtiden. Kanske inte nödvändigtvis för de nyaste spelsläppen, men däremot alltid för lite äldre spel som jag inte har hunnit få till samlingen.
EDIT: Tyvärr verkar det som att de inte längre erbjuder leverans till brevlådan. Nu får jag bara paketskåp samt Bring-ombud som val, vilket inte är så smidigt där jag bor för tillfället. Lite trist.
Sälj eller köp aldrig av dessa…
Sälj eller köp aldrig av dessa bedragare.
Dom har noll koll, och snor dina poäng. Och va gäller prisgaranti så är de ingenting dom heller håller koll på trots att dom dagen innan release får all information, har dom ingen koll på länkarna man skickar, och dagen efter vid release säger annat trotts samma person. Så var försiktig och använd hellre ett bättre företag, som exempelvis Elgiganten eller Inet.se.
Ringde angående ett spel
Ringde angående ett spel. Dom va så otrevliga och dryga att jag va nära på att lägga på.
Beställt flera gånger från dem
Beställt flera gånger från dem, enda gången det var klabb skickade de en ny vara efter att jag kontaktat dem. Enda minuset är att ibland kommer spel någon dag efter release. Senaste spelet fick jag inom tre arbetsdagar.
So funktioniert Trustpilot
Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.
Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.
Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.
Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.
Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.
Hier finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.
Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.
Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.








