Onlia Bewertungen 

3.544
•
TrustScore 3.5 von 5

3,7

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had a great experience with Onlia she was very sweet and also very patient and helpful I recommend using her u’ll thank you once again Onlia.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great insurance platform. Although there were many reviews here outlining the flaws of this company a few months ago, recently it has significantly better. After south Hampton took over there were som... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Friendly, positive individuals who both spoke clearly. No trouble hearing each of them. Understood everything that I had asked to change with my auto and home insurance policies. Recommend what I sh... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Onlia is an awful business. You will never get a live agent and the ones who do, work from home and are unprofessional. They keep withdrawling from my account even though I’ve cancelled since last N... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Kfz-Versicherung
  2. auch in
  3. Haushaltsversicherung

Vom Unternehmen geschrieben

At Onlia, we make home, auto, and lifestyle & leisure insurance a breeze. Our secret sauce? We’re the only brokerage that gives customers access to multiple insurance companies and competitive pricing, with the freedom to buy online or through a broker. We keep things simple, clear, and stress-free—because insurance doesn’t have to be a headache. Bottom line: we’re here to offer straightforward, flexible options with a friendly touch—and maybe a little swagger. As a RIBO licensed insurance broker serving customers in Ontario, Alberta, and BC, we’re able to find you the best quote for your needs at the best possible price from our group of nationally trusted carriers — 24/7 online, or over the phone with a broker. We’re backed by a strong and reputable Canadian financial holdings company, Southampton Financial Inc. Southampton’s principles are recognized for creating robust and successful insurance distributors in the Canadian marketplace.


Kontaktinformationen

3,7

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

3544 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 57 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,7

Alle Bewertungen

(3.544)

62 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

You helped me get a low rate

You helped me get a low rate

thank you

6. November 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you, Woody. We're glad we were able to secure a low rate for you! Finding our clients the best insurance prices is extremely important to us.

Bewertet mit 2 von 5 Sternen

Awful Service Post Buyout

Ever since aha! was bought and merged with Onlia under the investment company everything is now awful. Customer service is very unresponsive and when they do answer it's very basic and not user specific based on the situation. If I didn't get a discount from my company I would not choose them again.

2. März 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you for your feedback, Charlie. We're always working to improve our response times and the quality of our customer service, so we appreciate you sharing and will continue working to improve all of our clients' experiences working with us. You're always welcome to share any feedback you have in the future. We hope to re-earn your satisfaction with quality service.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

very caring and above and beyond…

very caring and above and beyond experience from Onlia

28. Oktober 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks so much for your feedback, Moinul! Going above and beyond to ensure clients like you have excellent insurance experiences is extremely important to us!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very helpful

Sana was the ones that helped me..she was so great and so helpful and patient..I'm so happy that I worked with her

9. Oktober 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks so much, Amal! We're grateful for clients like you and our amazing team members like Sana who work hard to achieve our goal of making insurance better for everyone. Thank you for sharing your experience!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Sana was excellent…

Sana was excellent in helping me with the quote and making it easy for me

15. Oktober 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks so much, Adnan! Making insurance easier for everyone is super important to us. We're thrilled that Sana's expertise made the quoting process easy for you!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolutely Insane Wait Times

It literally took a month and a half of me emailing and calling these guys to try and switch my insurance over to a different province.

And because it took so long, I found a different insurance company that was willing to give me a much better price, I spent another month+ emailing and calling them asking for a letter of experience so that I could switch companies.

The worst part about that is that they waited until a few days after my insurance bill was paid to finally send the letter, and not only would they not refund me for this month, they tacked on an extra cancellation fee for me.

The only positive thing I can say is that they were polite in the exchanges I had with them. But if you value your time and don't want to have to sit there for hours on a phone calling over and over, or emailing over and over, do yourself a favour and find a different company.

6. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you for sharing your experience with us, John. We apologize that it took longer than expected to provide you with a quote when you moved to a new province. We're happy to see that you were able to find suitable coverage elsewhere.
 
Regarding the delay in receiving your letter of experience, we did follow up with your insurance company to try to expedite your request. However, they were not able to get this document back to you in a sufficient time frame, which was out of our control.
 
We were able to process your policy cancellation as soon as we received your signed documents, but your insurance company would not waive its cancellation fee even after our request. They are not required to waive it, but we did try for you.
 
We sincerely apologize for the inconvenience you experienced trying to switch your coverage. We appreciate your feedback and will improve our internal processes moving forward.
 
Warm regards,
Team Onlia

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Good pricing

Good pricing. Great representative. Good follow up

6. Oktober 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you so much for sharing your experience feedback with us, Blair!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

She took care of everything and even…

She took care of everything and even when I needed more time she called when she did more search on my request.

18. September 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks so much, Amir! It's great to hear that you're happy with the support you received from one of our wonderful agents! Please feel free to reach out if you need further assistance.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

The price is very expensive

The price is very expensive

17. September 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you for your feedback, Nawidullah. Sorry to hear that your price was expensive. As a brokerage, we work hard to find our customers the best prices, and we're always looking for ways to offer more savings. A lot of factors contribute to what you pay for insurance, but hopefully, more affordable options will be available for you in the future. Thanks again for sharing your experience!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Extremely Disappointed with Claim Handling and Service Experience


To Whom It May Concern,

I am writing to express my deep dissatisfaction with the service I’ve received regarding my recent home insurance claim.

A claim was opened for sudden water damage and leakage from two toilets in my home. During our initial conversation, the assigned adjuster, Chris Buchanan, clearly informed me that this issue would be covered under my water damage and leakage policy. He then sent a third-party inspector to assess the situation, who confirmed that there would be two separate claims. Later, Mr. Buchanan and the inspector returned together and repeated that two claims would be processed.

At that time, Mr. Buchanan also asked whether a home inspection had been completed before I moved into the property two and a half years ago. I promptly shared the inspection report, which clearly stated that there were no major issues and that both toilets were dry at the time.

Despite this, I was surprised to receive a denial notice the following day, stating that the damage was considered an ongoing issue — directly contradicting the inspection report and Mr. Buchanan’s initial statement that the claim would be covered. I disagreed with this decision and requested the name of his supervisor for escalation, but I have yet to receive a response.

Given this experience, I am requesting that my claim and the handling of this matter be escalated to your management team for review. As a loyal customer of over two and a half years, I am extremely disappointed by the lack of transparency, inconsistent communication, and overall service I have received.

Please be aware that due to this experience, I am now actively exploring alternative options for both my home and auto insurance policies.

Sincerely,

I Ahmed

17. September 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Hello Ahmed,
 
We are sorry to hear that your water claim was denied by Travelers. The escape of water must be sudden and accidental and there is usually no coverage if there are signs of wear and tear or any leakage or seepage. These types of claims are often denied as they are the result of a maintenance issue that gradually worsened with time, rather than a sudden and accidental event. We have reached out to Travelers to investigate further and will do our absolute best to try to help you. Depending on what Travelers comes back with, we may not be in a position to assist if it is proven that it was a leakage that happened over time.

Best,
Team Onlia

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very quick and easy quote.

Very quick and easy quote.
Very helpful and communicative agent!

23. September 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks, Ivan! This is wonderful to hear! We're glad your experience working with us was efficient and that you received the help you needed.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible customer service and zero business ethics

Onlia flagged my original review and had it removed because they pay Trust pilot to filter reviews.

Everything I wrote was fact.

I changed my address with Onlia and they increased my insurance by $150 per month. I canceled the policy, but not without costing me an additional $300. With an insurance company, you have no choice but to pay.

Also, dealing with the customer service representative “broker” that complained on the phone that he’s making no money from my policy and then proceeded to end the conversation by stopping the recording and using obscenities.

This is how they treat a customer that had a policy with them since 2021.

Do not recommend. Use a reputable company that won’t take advantage of their ability to access your bank account.

11. September 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you for sharing your experience with us, Ryan. We don't pay Trustpilot or any other platform to filter our reviews. We’re sorry that your move caused a large increase in the cost of your policy. Unfortunately, insurance prices are significantly higher in your new city due to higher risk, which neither our company nor our agents can control.  

We have investigated your call with our agent, and we do not tolerate any form of abusive language towards our customers or our team members. Respect and inclusivity are core to who we are as a team and as an organization. We expect everyone we work with, including customers, to uphold these values.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Done in one day

Done in one day

29. August 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thanks so much, Robert! We're glad we were able to help you sort your insurance needs quickly! We're always here to help if you need further assistance.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Milia went above and beyond to help us…

Milia went above and beyond to help us get our insurance. I really appreciate everything that she did for us.

27. August 2025
Onlia-Logo

Antwort von Onlia

Thank you for sharing your experience working with Milia, Brandon! We always appreciate hearing about our team members going above and beyond to give you outstanding support!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr