Nordiskaura Bewertungen 22

TrustScore 2.5 von 5

2,3

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Leveransen var långsam, men produkten fungerar bra. Skulle ha velat ha mer uppdateringar om lveransstatusen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Fy vilket bluff företag, samma varor som på Temu men minst 10 gånger priset! Gick knappt att returnera, efter en veckas mejlande fick jag betala returen till Täby och inte till kina som hon sa. Sen s... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sämsta någonsin! På bilderna ser plaggen fina ut, sen får man hem dem och så är de plastiga, blixtlåset går knappt att stänga, skulle vara en varmare jacka, men är så tunn så du ser igenom tyget... Mehr ansehen

Unternehmensdetails

  1. Damenmodengeschäft
  2. Fachgeschäft für Damenmode
  3. Herrenmodengeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Nordisk Aura är ditt val för trendiga och eleganta kläder med nordisk inspiration. Vi prioriterar kvalitet och en personlig kundservice för att ge dig en fantastisk shoppingupplevelse.


Kontaktinformationen

2,3

Mangelhaft

TrustScore 2.5 von 5

22 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat seine Kunden nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Nordisk Aura, en stor bluff!!!

Snälla ni, gör inte misstaget att köpa något från Nordisk Aura. Klädernas kvalitet är helt kass, storleken är flera storlekar för liten och det går inte att returnera annat än tillbaka till fabriken i Kina. Riktigt Blufföretag och en förlust på 700kr.

10. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BLUFF FÖRETAG!!!!!

Fy vilket bluff företag, samma varor som på Temu men minst 10 gånger priset! Gick knappt att returnera, efter en veckas mejlande fick jag betala returen till Täby och inte till kina som hon sa. Sen skickade hon tillbaka paketet och ville att jag skulle betala 110 kr för att hämta ut det!
Som tur är så sköt jag upp betalningen på klarna innan returen gick igenom så dom fick inte pengarna för jackan. KÖP INGET HÄR!!!!!

5. Dezember 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ett bluff-företag som säljer…

Ett bluff-företag som säljer kinagrejer. Som tidigare skrivit så försöker företaget erbjuda rabatt på varan, att man får behålla varan och få ny vara för motsvarande summa. Säger att returen går på 199kr "minst" men när jag valde returnera varan stod jag själv för frakt och det kostade mig 80kr. Sen försöker de att få en att "avboka" anmälan på klarna. För att dom smidigare ska kunna behandla återbetalningen. Men det är bara ignorera den delen. För är varan returnerad är det dom som ska hantera klarna.
Efter att jag returnerade varan, skickade dom postens inlämningskvitto så slutade jag svara på deras mail. Då tog de inte länge innan klarna meddelade att ärendet var avslutat.

Har sett att samma "företag" även har nå som kallas aurora Stockholm, så nu reagerar jag så fort aurora är med i namnet...

Ett tag har gått och ärendet på klarna har plockats bort. Här om dagen fick jag meddelande av posten att jag hade ett paket att hämta ut. Upptäckte då att de är varan jag returnera som kommit tillbaka eftersom adressen de skulle till inte verkar finnas...
Mycket jobb för ingenting

13. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Dålig kvalite på produkterna

Dålig kvalite på produkterna. Ville returnera varorna men de hittade på undanflykter till varför man inte får returnera. Varan får tydligen inte vara uppackad ur originalförpackningen. Hur ska man veta om man vill ha plagget då? Varning för dåligt företag.

2. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bluff!!

Bluff!!! Köp inget härifrån! Eter lååång tid fick jag hem kläder som kändes som ett skämt. Trasiga, utan etiketter eller lappar för tvättråd osv.

2. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Ett stort skämt!

Skriver igen då jag håller med ang. Kvaliteten och att jackan ej går att använda. Den är totalt felsydd, jag får inte ens på mig den. Materialet är så dåligt att jag tappade hakan. Blixtlåset går ej att dra ner och upp. Jackan går ej att använda helt enkelt. Detta är ett stort skämt. Har aldrig känt mig så lurad.

1. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sämsta någonsin, KÖP EJ!!!

Sämsta någonsin!
På bilderna ser plaggen fina ut, sen får man hem dem och så är de plastiga, blixtlåset går knappt att stänga, skulle vara en varmare jacka, men är så tunn så du ser igenom tyget.

Sen när man vill returnera varan börjar de erbjuda 20%, sen 50%, sen 65% tillbaka på priset istället för att skicka returadress Och så vill de att man tar bort rapporten på retur på Klarna.

Sen tog det nästan 1 månad att få varan!

29. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bluff!!

Ett annat namn för kinesiska temu eller shein. Kvalitén var fruktansvärd. Storleken fel. Tog över 1 månad innan paketet kom, sen var det packat som när man beställer på tex Temu.
Ett bluff företag!
Återstår att se vad det kommer kosta mig att returnera skiten.
Köp inget härifrån!

24. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Köp inte därifrån!!

Köp ingenting, det är ett fejk företag för en kinesisk onlinebutik. Ingenting finns i Sverige och de vägrade ge en återbetalning efter 3 veckor efter att de fortfarande inte skickat mitt paket. Den sämsta kundservice jag någonsin har haft. Enorma leveransförseningar och istället för att vara ärliga ljuger de bara. Minus stjärna om jag kunde! Hur anmäler man dom??! 5 stjärna omdömen är fejk!

16. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

BLUFF!

"Nordiskaura.se" är med stor sannolikhet kopplade till blufföretagen:

"Peakyfashion.se"
"Freyastockholm.se"
"Tulento.com"
"Pretanos.com"
"Usaro-Stockholm.com"
"Sirela-Stockholm.com"
"Goods180.shop"
"Fashionbystockholm.se"
"Carinova.com"

..mm., mm. De dyker upp som lupiner i diket varje dag. Dock med hemsidor som är i princip identiska, så så långt har AI inte ännu kommit.

Dvs. taktiken är att lägga ut AI-genererade "bombmattor" på tex FB där de dyker upp under olika namn och säljer samma produkter med identiska foton och upplägg på hemsidan. Som tex tröjan/skjortan med namnen

"Frederik/Fredrik/Friedrich/Ferdinand/Caden/Simon".

Hemsidorna följer samma mönster, är dock välgjorda och har även Trustpilotliknande kommentarer med "toppbetyg", naturligtvis.

Vissa av dem verkar även ha lagt in "toppbetyg" här på Trustpilot. Dock aldrig med en verifierad användare vad jag har sett, så stor sannolikhet att det är bluffkommentarer även där.

Själv blev jag blåst av "Sirela-Stockholm.com", de skickade ngt billigt skräp som inte alls var detsamma som på fotot. Deras "kundtjänst" ger ett botliknande intryck och så här långt har jag aldrig fått något svar på konkreta frågor.

De använder sig av ett "riktigt" distributionsföretag i Malmö som heter "Yunexpress" och som tar in smörjan från Kina. Därav de längre distributionstiderna, som de skyller på "personalbrist" samt "stor efterfrågan".

De har dessutom en returpolicy som bygger på att kunden, i strid med gällande konsumentlagstiftning, måste betala frakten tillbaka till Kina. Många gånger dyrare än själva varan. I den mån de levererar öht.

SÅ HÅLL ER BORTA!

12. Oktober 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr