MYJAR Bewertungen 

6.178
•
TrustScore 2 von 5

2,2

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

You use your credit card,score goes down,clear credit balance card score goes down,score never goes up as quick as it goes down. App gives you advice how how to up your score,giving useless informat... Mehr ansehen

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolute garbage of late. I have had several loans without any issues whatsoever and all repaid early. Since the new website design however I appear to be unsuccessful with EVERY application without g... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Covid 19 on top of life’s problems can be a tough time for many however I can’t praise Gareth and his colleague Natalie enough for showing empathy, consideration, fairness and care during turbulent ti... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

as of 03/03/2022 Equifax still showing my myjar accounts and advising they are live. but they have been completely removed from Experian and Transunion last year, Equifax being unhelpful. How... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Finanzdienstleistungsinstitut

Informationen, die aus verschiedenen externen Quellen stammen

At MYJAR we work a little differently to other financial service companies. We are committed to providing responsible short-term loans to reliable borrowers. 


Kontaktinformationen

2,2

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

6178 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

2,2

Alle Bewertungen

(6.178)

0 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very professional and prompt

19. August 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Customer,

Thank you for taking the time to leave us a 5 star review.

Thank you for your kind comments, these will certainly be passed onto the relevant Team for feedback.

Please let us know if there is anything else we can do to help.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

After submitting an irresponsible…

After submitting an irresponsible lending claim against myjar, I received a response saying that they have no record of me ever taking a loan from them! This is despite the fact that the loans are on my credit file & myjar has been updating credit ref agencies! I have bank statement & email which shows a transaction by myjar. The level of deception is shocking and meant to buy them time. Would not recommend this company at all.

19. August 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Rue,

We are keen to investigate this for you, however we do not have the information we need to locate an account for you so we can do this.

Please could you provide me with some further information in order for me to locate an account, full name, date of birth and post code.

MYJAR Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Covid 19 on top of life’s problems can…

Covid 19 on top of life’s problems can be a tough time for many however I can’t praise Gareth and his colleague Natalie enough for showing empathy, consideration, fairness and care during turbulent times. Rest assured that should you encounter any difficulty or need support from a reputable company, these are your people and I can’t praise them enough. Lovely humble people.Thanks again x

12. August 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Customer,

Thank you for taking the time to leave us a 5 star review.

Thank you for your kind comments, these will certainly be passed onto the relevant Team for feedback.

Please let us know if there is anything else we can do to help.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

WHAT IS GOING ON!

Messed up my credit file...and guess what....

YOU'VE MESSED IT UP AGAIN!!!!

SORT THIS OUT!!!!!!!!!!!

STOP MESSING WITH MY CREDIT SCORE!!!!!!

4. August 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Nick,

Thank you for your review.

We take your concerns very seriously and we are keen to investigate this for you and will be arranging a call to you today.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Anybody got loan recently?

MYJAR Ltd regrets that in the current economic climate, we will not be accepting any loan applications for new or existing customers. We apologise for any inconvenience this may cause and want to reassure our existing customers that they can continue to access their accounts via the login area or via our contact centre which is open as normal.

4. August 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Petr,

Thank you for your review.

Unfortunately due to the current economic climate, we are not currently accepting any loan applications from new or existing customers.

We're sorry for any inconvenience caused.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Website system issues

I have had a few loans from MyJar and in the past this has never been an issue and they have been repaid with no problem.
However this last loan has been a complete headache due to the company upgrading their website.
In June and July I have had to make a manual payment as the direct debit has failed to be deducted from my bank account. Then today my balance is showing as over £500?? I have one repayment left !! which does not equate to this amount. It should be £167.11.
I have sent emails but very slow in responding.

27. Juli 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Lynne,

Thank you for taking the time to leave us a 3 star review.

We're so sorry to hear that you have experienced a technical issue since we have upgraded our systems. We have since rectified your account balance to the remaining instalment that will be due for £167.17 on the 25/08/2020.

In regards to your continuous payment authority for payments towards your loan, please can you contact us on 020 30062 000 or alternatively we can call you to ensure we hold the correct debit card details for you.

Please do let me know if there is anything else we can do to help.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Excellent

Not excellent as a payday lender (as such companies cannot be commended for lending to the most needy with high interest rates) yet handled an affordability/irresponsible lending complaint I recently had very efficiently, and I have now received a refund for a substantial amount which is very pleasing. The company accepted my complaint and it was all resolved in about 3 weeks. I can only say thank you to My Jar for admitting it had been at fault and saying sorry. I was sceptical that I would be reimbursed yet I was and very swiftly. The money has made a huge difference to me financially.

24. Juli 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear RH,

Thank you for taking the time to leave us a 3 star review.

I am pleased you have received your refund and your case was dealt with promptly.

Kind Regards,
MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Here we go again

Agreement Number 2692618
Latest Complaint Reference 4094429

After over 6 months of complaints I finally thought we were getting somewhere but after receiving another formal document from you today with another entirely wrong outstanding balance on it (not on the website or a payment page this time like before but on a formal document and for another seemingly completely random amount) I am just at a loss of whether to laugh or cry.

You are aware and have acknowledged your numerous mistakes and how much anxiety, stress and upset you have caused but here we are again - I am being sent documents stating I owe nearly double what I really do. I can’t begin to explain (and shouldn’t have to) how that makes someone feel who has severe anxiety and stress surrounding their financial situation and is trying desperately to get a handle on things to be repeatedly worried and stressed every time they get told they suddenly owe hundreds more than they really do.

The total outstanding balance on my online account has changed twice today so far but is still wrong.

You still haven’t sent me the settlement offer form that should have been attached to your offer to reduce my balance by £50. I would like this ASAP so I can formally reject it and start FOS proceedings against you.

20. Juli 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear R Lewis,

Thank you for your review.

We have reviewed your account and can see the repayment plan schedule was sent to you before your outstanding balance was reduced on your account, we can see this has been resent now the balance has been reduced as per the offer made on 20/07/2020.

Our customers are at the heart of our company, we strive to provide the best service and we do not intend to cause any undue stress. Please accept our sincere apologies for any inconvenience and distress you have experienced.

In addition to this we can see the requested settlement form was sent to you, along with the amended offer which you have accepted.

Kind regards,

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Think Twice!

I had a poor experience with this lender. For a company that’s seemingly “trusted by many”. (Their words not mine). They show little in the way of compassion or empathy toward returning customers. Some advice is you are submitting an Affordability claim - like me you may not have a full understanding of the process. But something to be really careful of, when MyJar deny your claim, (highly likely). Regardless of circumstance if you don’t put to the FOS within six months, MyJar will undoubtedly hide behind legislation and prevent and FOS investigation. Now you’d think if they were so sure of their final response they’d allow a third part review.

Unfortunately for me when I set out the claims procedure I was ill advised by a third party, who’s interests were their only concern. I was not advised of this six month window.

MyJar have jumped on their high horse and used their big company attitude to completely disregard my concerns and financial well-being. They are well out of touch with real life scenarios and clearly take a blasé and nonchalant approach to lending, without fully taking into account the repercussions to their high cost lending.

I have never had my affordability complaint completely thrown out by any other lender, so my suggestion is find an alternative to this company. They may seem on the face of things to be the best option, take it from experience they are not years down the line.

Zero compassion, zero understanding. A very dated approach to lending.

13. Juli 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Thomas,

We are keen to investigate this for you, however we do not have the information we need to locate an account for you so we can do this.

Please could you provide me with some further information in order for me to locate an account, full name, date of birth and post code.

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I want to pay off my balance that’s all...

I want to pay off my balance with this company after having my complaint upheld but the agreed figure is wrong on their site it has doubled what the agreed final response was I have phoned twice trying to correct this so I can pay it off and spoke to someone who said it was reduced back down and someone would call me - not had anyone return my call and I can’t pay it off online as not been corrected. I have also emailed twice - all I want to do is pay this off and get this off my credit report and it’s been days now and I can’t get hold of anyone it’s so frustrating I’m not asking much. It also displays as double the value on my credit report despite them saying they would sort this.

9. Juli 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Philip,

Thank you for your review.

We are sincerely sorry for the longer than usual delay in responding to your emails, we can see you have since received a response to your emails and you have spoken to my colleague yesterday to repay your loan.

As you previously advised, unfortunately, we are working at a limited capacity as a direct result of Covid-19. Despite this, our teams are working extra hard to ensure all customers are responded to as efficiently as possible. We treat our customers fairly and answer all complaints and queries in the chronological order in which we receive them.

Your loan has now been repaid and we have arranged for your credit file to be updated accordingly to show this loan as settled. Please allow up to 30 days for Credit Reference Agencies to update your credit report.

Kind regards,

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I’ve sent Myjar 3 emails now asking…

I’ve sent Myjar 3 emails now asking them to confirm how much I’ll be getting back as a refund and I’ve been completely ignored. I also want to know if my settlement form was received!

29. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Kayleigh,

Thank you for your review.

We have reviewed your case and can see that our complaints team have been in touch with your regarding your settlement form and the additional details required to proceed.

Please note, we deal with all emails in chronological order to ensure all customers are treated fairly. We are sorry that our responses took longer than you expected.

We can confirm all the required information has been received and your redress has been processed, you can expect to receive your payment by close of business tomorrow, 02/07/2020.

Please accept our sincere apologies for the amount payable not being provided to you within our previous emails, an email has been sent to you confirming the amount as requested. Please note, the amount is stated within the offer you accepted, this was outlined within the final response issued.

Kind regards,

MYJAR Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thanks got my payment today in the bank…

Thanks got my payment today in the bank as I said I will now upgrade my review

25. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Ian,

Thank you for taking the time to leave us a 5 star review.

We are glad this is now resolved for you and your redress has been received.

MYJAR Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

Applied for unfair charges

Filed for affordability complaint from 2012-2013. First they said they Had no information on me as it was so long ago. So I sent them bank statements and then they magically had information on loans, interest etc. So they offered me a fair amount back which I was happy with. So I sent them them signed acceptance which they signed for on arrival. They told me they they never received it, then they said they had. Then they couldn’t verify my bank details so sent them the cover of bank statement, they they said that they needed proof I changed name so sent pic of marriage certificate and driving license. I’ve emailed them three times asking if they received my documents and not one reply! I’m going to call them today. I’m sure if I owed them money they Would never be off the phone to me.

24. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Anne-Marie,

Thank you for your review please accept my apologies for any inconvenience you may have experienced.

Please note the reason we had no record of your lending was due to our Data Retention Policy meaning in line with GDPR we had deleted your account. Once you provided your bank statements we were able to build your account history and make a decision regarding your lending history based off of these documents.

I can appreciate that having to provide your bank details, statement front page and proof of name change may have been frustrating however please note these steps were undertaken to ensure you receive your funds.

I can confirm your refund has now been processed and the funds will be in your account by 5pm on Thursday 25th June 2020.

Kind regards,

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Avoid at all Costs

Absolutely shocking company and poor customer service, have complained several times about balances not displaying correctly and also my credit report being reported with not the correct balance yet emails are never responded to. Even when payments are made they are not even showing when I login. I have several times for a payment schedule to be emailed to myself which you would think should be simple enough to organise but seems to fall on death ears. I shall reporting you further to the FOS as I have given you ample time to deal with my emails and enough is enough.

LATEST UPDATE FROM MYJAR

After a customer service representative called me and suggested to place my account on hold whilst they create an investigation into my incorrect balance which it seems most customers are experiencing. I asked for my balance at this point and was given a figure of £535.00 but advised the representative that a payment was still to be added for £10.00 taking the balance down to £525.00. I also asked at this point I do not want my balance to increase while you investigate my account which is really down to their incompetence updating systems poorly. I was advised my balance is frozen and will not increase but have since received an email from their complaints dept for a balance of £50 higher. Think the sooner Myjar go down the route of Quickquid, Peachy and Sunny to name a few the better.

22. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Mr H,

Thank you for your review.

Please note that as per FCA regulations, we are required to provide a final response to complaints within eight-weeks of receipt. We can see your complaint was received eighteen days ago, therefore we will issue a final response no later than 01/08/2020.

Our Complaints department handles customers complaints in a chronological order and we always aim to provide responses as quickly as possible.

Kindly note, payments made via bank transfer can take up to four working days for us to receive the payment and enter it in the system. Your account will be updated as soon as the payment is processed.

We have asked for one of our customer services team to contact you regarding your repayment plan, they will be in touch shortly.

MYJAR Team

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

okau

okay 123 123 123 123

19. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Customer,

Thank you for contacting us.

Please be so kind as to specify your query and we will be happy to assist you.

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Loan ref L2702004

Loan ref L2702004
No contact from customer services dispite numerous emails. My loan balance on my account changes everyday. One day its 300 then 606 and today its 743. Whats going on???
I dont even know what my remainder balance is. The website has updated and its messed up loan up!

18. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Customer,

We are sorry to hear that you are unhappy with our service and for any inconvenience caused.

We can confirm this has been rectified for you.

Please do not hesitate to contact us if you have any further queries.

MYJAR Team

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Bina - Excellent Customer Service

We spoke to Bina today about a repayment plan, and from start to finish she was amazing and very supportive with our situation. She needs a raise and is a credit to her company.

18. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Customer,

Thank you for taking the time to leave us a 5 star review.

We will be sure to let Bina know of your positive feedback.

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful company

Awful company!
Complaint not upheld, a very rude response and felt I was not dealt with correctly.
Avoid at all costs!!!!

18. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Emma,

Thank you for taking the time to share your concerns with us. We value our customers' feedback and we use it to continually try to improve our service.

We are sorry to hear that you are dissatisfied with the outcome of your complaint.

As per the outcome of our and the Financial Ombudsman’s investigations, your complaint was not upheld. We have received confirmation that you wish to have your complaint reviewed by an Ombudsman for a final decision, we shall await further contact.

Should you have any questions in the meantime, please do not hesitate to contact our complaints team via complaints@myjar.com.

MYJAR Team

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Redress payment not received and no response from My Jar. Where is my money?

The FOS have upheld my complaint about MyJar who have my bank details and confirmed funds would be in my account on 18/06/2020.
The date comes and sure enough, the payment is nowhere to be seen, and I have had no response as to why, causing me to miss payments and incurring non-payment charges.
It seems that the terrible customer service and false promises continue. I see many other people have the same issue.
The company are quick enough to take your payments, or send you loaned money at exorbitant rates of interest, but when it comes to returning money that is owed to you, they refuse to do so.
How do they get away with completely ignoring customers and then refusing to transfer the funds that they are due?
I will update this review when the funds are received today as promised.

18. Juni 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung
MYJAR-Logo

Antwort von MYJAR

Dear Ben,

Thank you for your review.

We are sorry to hear that you are unhappy with our service and for any inconvenience caused by the funds not being received in the morning of 18/06/2020.

We can see your payment was issued as per the date provided to you and the funds should have reached your bank account. If you have not received the funds, we kindly ask you to contact our complaints team via email, who will investigate this for you.

Please note, we deal with all refunds in chronological order to ensure all customers are treated fairly. We are sorry that this process took longer than you expected.

MYJAR Team

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr