just-trays.co.uk Bewertungen 16

TrustScore 2 von 5

1,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Unternehmensdetails

  1. Bäderstudio

Vom Unternehmen geschrieben

Our extensive range of shower trays are all manufactured independently in the UK from our factory in Leeds, West Yorkshire. We’ve been designing, innovating and producing trays from our base for nearly 30 years, cementing our position as the UK’s number one shower tray manufacturer. We pride ourselves on having a tray to suit any size and shape, even our Softstone by JT product is available as a bespoke service so it can fit any bathroom suite, however challenging! We have constantly been at the forefront of innovation over the years. The highlights below are just some of our achievements and product advancements, which are now considered 'standard' in shower tray design: First acrylic capped shower tray First tray with integrated upstands First tray designed to incorporate adjustable, concealed legs First acrylic capped low profile tray First lightweight tray on legs that performs on a par with a conventional stone resin tray


Kontaktinformationen

1,8

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

16 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Hat keine negativen Bewertungen beantwortet

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Just Trays is rubbish

This is ongoing. Bought the Just Trays shower tray from Victoria Plumbing, and they promptly passed me to Just Trays, the manufacturer. Installed the tray in new bathroom, everything looked fine until my builder removed the protective cover on the tray. The black tray had white marks on it. Contacted Just Tray on 26th March. They sent the inspector two weeks later he agreed it was a faulty tray. This dragged on for weeks to get a resolution. Sabina took over from Suresh, who left the company. Emails and phone calls went on. On 25th September, Sabina emailed and said she has passed my builder's invoice for payment. No payment came, and I called the Account department, and they told me that Sabina did not pass them the invoice for payment. Now Sabina will not return my call or emails. Is she trying to fob me off with a promise to pay the invoice? I would say yes. 7 months of chasing, and I was promised payment, but it is not coming.
Would you use Just Trays again or Victoria Plumbing?? I think the Office of Fair Trading should look into these companies for negligence and illegal trading.

26. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

JustTrays were specified on a Large…

JustTrays were specified on a Large Project in London involving a large quantity of trays and time and time again we have been let down on delivery's from this company, 2 week lead time was advised when placing an order with this company, 4 weeks later and told many times all will be delivered and still fall short of there delivery dates promised with part shipments and still the order is not completed, will not be using this company again on further projects and will go over and above to change Spec.

14. August 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Faulty shower tray

We had an upgrade to our ensuite in September 2023 carried out by a local plumber who project managed it. The parts were supplied by Plumbase including the new shower tray sourced from Just Trays. In March this year we found a crack in the tray. I contacted both Plumbase and our installer. A time was arranged when our installer and Phil from Just Trays inspected it.
Phil was very insistent it was not installed correctly and brought some fitting instructions which our installer was certain were never included with the original packaging. He had been installing shower bases for many years and never had a problem previously. He was sure the base was faulty.
Our installer could not prove that the fitting instructions were absent and the name of the company had changed in the meantime.
But Just Trays actually provided a replacement tray through Plumbase free of charge, but did not admit the fault was theirs. I think a shower tray should last more than 18 months. This meant my installer and I had to pay ourselves for the removal, 2 new shower boards and labour to refit the shower finally completed in May.
I am over £1000 out of pocket myself for something which should have been resolved between other parties.

3. März 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Terrible service from the outset.

Terrible service from the outset, one lie after another lie, our renovation is now 2 weeks overdue because of their supply of shower trays. & then when you finally speak to someone they are rude and tell you that they don't deal with the end user only the trade account holder, put you on hold to speak to Sabrina the manager then she hangs up on you. We try to call back leave a message no return of our call, luckily we have found another supplier of the very shower trays they sell that have been re-branded and they are on their way. Will not use or recommend.

I notice that Ryan answers these reviews, Ryan, Mitch at Marabesse has been trying to call you and leave messages since Friday last week and you fail to respond, obviously its too late now but it would've been nice to not feel ignored.

26. November 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Appalling management

Would give 0 stars it if were an option I’ve worked for this company and let me tell you it’s not what it seems, management is poor & unprofessional work is messy and dusty, managers block you on WhatsApp instead of helping you and deal with a query. I had booked Eid off for 3 days and had proof of my requested time off which I showed the agency & company even tho so the company fired me and banned me from site, said I took to much time off even tho I booked of 3 days for Eid and I had 1 sick day when I wasn’t well don’t fall for the trap further more management & talking skills of the managers are appaling not professional at all.

18. April 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Very bad customer service

I installed a 1200/800 low profile tray in early October at a customers house. On completion of the installation I poured some water down the tray to check for leaks and all was good. The builders then clad all the walls and sealed the tray before I then fitted the pumped electric shower. A few days later the customer phoned me to tell me that the water wasn't draining away very well when the shower was running on full. I attended site again to find the customer was correct and sure enough the water wasn't draining away as it should. I agreed to fit a new fast flow trap but it seemed to make no difference so I then upgraded the waste from the usual inch and half to 2" thinking this would help. Unfortunately still no better. The customer then told me that she has to mop out the tray every time she uses it as there was always a pool left.
I put a level on the base of the tray to find a dip between the waste and centre of tray of about 5mm over a distance of about 400mm.
I contacted Just trays who sent a complaints procedure of roughly 15 pages of A4 to include a set of technical instructions stating that the installation be water tested for pooling before installation, preferably on a testing table.
Unfortunately these technical instructions were not included in the tray packaging but to be quite honest after 30 years of installing shower trays, it would have been the only time I would have had to carry out a quality control check for the manufacturer, who are evidently using this as a get out of jail card.
I went back to my supplier who then contacted the company but they were just sent the same ream of paperwork to fill out, including the technical instructions that were not included with the shower I purchased.
I have asked around and spoken to other plumbers in my area and it looks like there's a trend with just trays and their dismal customer service.
I have already spent two days and over £100 of my own money on trying to sort this issue for the customer, however she is still rightly not happy with her tray issues and just wants it sorted.

12. Dezember 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Faulty tray - Poor response

In the early Summer we had our bathroom replaced. Our plumber did an excellent job but a couple of weeks after he finished we noticed that the shower tray was creaking when we stood on it, when warm after a shower. Our plumber spent several hours (at his own expense) trying to fix the problem but the fault was clearly the shower tray itself and Just Trays were called in. After a few attempts to bodge a fix they admitted the tray was faulty. They gave our plumber a replacement tray (after several weeks) and offered to pay only a part of his expenses in fitting the new tray. For a company with an apparent turnover of well over £10 million to admit liability but not fully cover the expense of correcting their error seems both mean and unprofessional, at best.

Happily, the new tray has now been fitted, the cubicle re-tiled, the door refitted and, after four months, our bathroom is finished again. I do not trust Just Trays and would not recommend them or their products.

9. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service

Phil Howes visited today to inspect my shower tray.
He was friendly, professional and thorough, explained the issues clearly and has been prompt in sending a detailed report.
Suresh has also been helpful, prompt and clear in his dealings with me by email and telephone.
Excellent customer service.

23. August 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Had a defective shower tray that…

Had a defective shower tray that cracked after 3 years. Spoke with Ryan very efficient , and offered to replace the unit. Great customer service.

16. März 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
just-trays.co.uk-Logo

Antwort von just-trays.co.uk

Good Afternoon Debbie,

Thank you for taking the time to leave us a review. I am glad that we could resolve the issue quickly and efficiently for you.

Kind Regards
Ryan

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Mixed experience - use at your own risk

AVOID OR NOT?

I have tried to get spares for the shower waste and contacted Just Trays directly. I was completely ignored. If you decide to buy from them be aware should you need any spares you will likely need to rip out the tray and install a new one. The drains are Just Trays specific so you won't find any spares to fit to them. Do yourself a favour and go with Matki or another reputable brand, you will save a fortune down the line. Just Trays are completely unprofessional and after sales customer service is not existent. Would give 0 stars if possible...

UPDATE

After I posted a negative review on here I was finally contacted by Just Trays and my issue was resolved promptly and free of charge. I just wish I wouldn't have to use this site to get any response. On the end my problem was addressed but still I'm left with the impression it most likely would not be if not for the negative feedback. Use at your own peril.

20. Februar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
just-trays.co.uk-Logo

Antwort von just-trays.co.uk

Hi Pawel,

Thank you for taking the time to leave us a review. I am sorry that you haven't had a quick response regarding the replacement part. Unfortunately I was on holiday last week and a few of my colleagues was off due to illness. The replacement part you require we will send out today FOC. I have replied to your email this morning requesting a delivery address.

I am sorry for the inconvenience caused, but hopefully this appeases you.

Kind Regards
Ryan

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ryan and team dealt with my query very…

Ryan and team dealt with my query very efficiently. I was pleased to receive great customer service.

7. Februar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
just-trays.co.uk-Logo

Antwort von just-trays.co.uk

Good Afternoon Dipexa,

Thank you for taking the time to leave us a review.

I am glad you've had such a positive experience with us and we are grateful for the 5 star review. The Anti-Slip kit you purchased from us is a great product and I hope the instructions are easy enough to follow. The order should be with you in the next 48-72 hours via Royal Mail.

If you need any further assistance then don't hesitate to contact us and we would be more than happy to help.

Kind Regards
Ryan

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Aftersales faulty tray

Ryan dealt with the query quickly and efficiently, highly recommend

26. Januar 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
just-trays.co.uk-Logo

Antwort von just-trays.co.uk

Good Afternoon Ian,

I am glad you enjoyed your experience with Just-Trays! We pride ourselves on providing a quality product and offering a high level of service throughout.

Thank you for taking the time to leave us a review.

Kind Regards
Ryan

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Unbelievable customer care

Unbelievable customer care - and we weren't even their customer! We had a shower tray from another manufacturer installed in 2017, and four years later it developed a cracked upstand. Meanwhile, Just Trays had taken over administering the guarantee for the product. Even though the problem wasn't likely to be a manufacturing issue - and even though they weren't the manufacturer - they offered us a free replacement from their own range, and an upgrade at that, as a goodwill gesture. So huge thanks to Ryan and all at Just Trays.

28. Dezember 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Mayby as a provider of trays this…

Mayby as a provider of trays this company is top notch but as a employer they are very opposite.
Old, rusty, falling apart equipment, clueless, mean and abusive menagement to name the few. Terrible work enviroment plenty of hazardous materials like catalysts, oil colours, huge amunt of dust in air and almost no protection beside covid masks and cheapest easily destructible glows. Decisively one of the worst jobs I ever had in my life.

10. Februar 2021
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

5 Stars are not enough

5 Stars are not enough, the customer service of this company is nothing short of excellent. I purchased one of their shower trays nearly three years ago and due to being let down by a previous installer and subsequent personal circumstances, I was not able to have it fitted until very recently. Upon opening the packaging we noticed some marks in the material which must have occurred prior to packaging and shipping. It was a long shot, but I brought it to their attention fully expecting to them deny responsibility. I was absolutely amazed that despite the passage of nearly three years they agreed to replace it. No quibble, no messing about. Superb company, I can’t recommended them highly enough.

26. Mai 2020
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr