Electrical World Bewertungen 

2.021
•
TrustScore 3.5 von 5

3,4

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Order 15 light bulbs in February Told i could only pay by bank transfer daspit havin g card options on their site.( false advertising).Only got five. Billed for 15 Said they ordered rest from their s... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking experience... I ordered two that were both displayed as in stock on the website and still are... waited 10 days before contacteding them to find out where the order was. I was told they weren... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Easy to order, very competitively priced and excellent after sales. Only let down by Post Office delivery which was 48hr tracked. Parcel spent 24 hrs sat in Birmingham PO. Should have arrived on Frida... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Purchased the same product, a Wolf Garten Trowel, many years ago and although a bit battered is still perfectly ok.This is the best and strongest I have ever purchased.Just found this website and wa... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Elektrofachmarkt
  2. auch in
  3. Baumaschinenhandel
  4. Beleuchtungsgeschäft
  5. Fachgeschäft für Haushaltsgeräte
  6. Fachhandel für Batterien
  7. Sicherheitsausrüstungsgeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

Note: Most of our verified reviews are collected on Reviews.io, where we currently hold an average rating of 4.9★ from over 19,000 verified customers. We’re proud to serve customers across the UK, Ireland, and worldwide — offering quality products, competitive prices, and dependable delivery. What began as a simple idea — to make professional-grade products accessible to everyone — has become a business built on trust, value, and service.


Kontaktinformationen

3,4

Akzeptabel

TrustScore 3.5 von 5

2021 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

Hat 95 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,4

Alle Bewertungen

(2.021)

68 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Shocking experience. Steer clear

Shocking experience... I ordered two that were both displayed as in stock on the website and still are... waited 10 days before contacteding them to find out where the order was. I was told they weren't in stock and had no idea of when they would be and was offered a option to cancel the order and refund. What a joke of a company. This is the second time. I guess I am the bigger fool . Steer clear from them. P.S. after reading the other reviews please dont bother responding (Hannah) just fix your service. Absolute joke of a company

3. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Karl
Thank you for your feedback.
We are sorry to hear that you are dissatisfied with your experience. However, we would like to clarify that your order was delayed due to an unexpected stock availability issue, despite the item showing as available on our website.
Once we became aware of the issue, we contacted you with the available options, including the option to cancel the order and receive a full refund if you no longer wished to wait. We apologise that we were unable to fulfil the order within the expected timeframe and understand your frustration.
We always aim to provide accurate stock information and a reliable service, and we are reviewing our processes to help prevent similar situations from occurring in the future.
Kind regards,
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Order 15 light bulbs in February Told i…

Order 15 light bulbs in February Told i could only pay by bank transfer daspit havin g card options on their site.( false advertising).Only got five. Billed for 15 Said they ordered rest from their supplier. Several months on no bulbs.Cancelled order and asked for refund for 10. Despite offering same over numerous e mails no refund as yet August.Why put phone no.site when no answer. Terrible. Do not order from the company. Minus 10 status.

10. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Martin,
We are very sorry to read your review and sincerely apologise that this has been your experience. This is not the level of service we aim to provide, and we regret the frustration and inconvenience this situation has caused.
Unfortunately, there is not enough information in your review for us to locate your order and review the details of what has happened. We would like the opportunity to investigate this for you and work towards a resolution.
Please contact our Customer Service team directly with your order number or any additional details that will help us identify your purchase. Once we have this information, we will review the order, including the outstanding items and the status of any refund, and respond as quickly as possible.
If a refund has already been processed, please note that it can take 5–7 working days for it to be completed on our system, after which your bank may take a further 5–7 working days to credit the funds to your account. While we always process refunds as quickly as possible, bank processing times are unfortunately outside of our control.
We appreciate your feedback and hope you will give us the opportunity to investigate and resolve this matter.

Kind regards,
Hannah

Trustpilot überprüft die Bewertung gemäß unserem Verfahren für gemeldete Bewertungen.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Stay away from this company

By far the worst customer service I’ve ever received. I ordered a product and they failed to deliver it, I requested a new one and I was told it’s not their responsibility to make sure it’s delivered. I would never trust this company with ordering anything again, and hope this review shows customers how unprofessional and unethical the company is. I had proof it wasn’t delivered to me and they still didn’t do what they’re legally required to do. I hope this review costs them a lot more than the £16 it cost to do right thing. I repeat STAY AWAY!

13. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Lee
Thank you for your feedback.
We are sorry to hear that you are dissatisfied with your experience. However, we can confirm that your order was delivered successfully to your address, as confirmed by the courier’s tracking and proof of delivery, which you have also acknowledged was delivered to your address.
Following a full investigation with the courier, they have confirmed that the parcel was delivered to the address provided at the time of purchase. Delivery was completed in line with the service selected, and no alternative delivery instructions or safe place details were provided at the time of order.
We do understand this is not the outcome you were hoping for, but we have fully reviewed the case with the delivery provider and acted in line with their findings and procedures.
Kind regards
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Customer Service Is Terrible

You have no way of contacting them. Their number points to their live chat which is never open. I sent messages explaining the incorrect items were delivered. Their response is to ask me to send pictures of the damage. How is that relevant! Sent messages multiple times that the items are not damaged but the wrong ones to no avail. Keep asking for pictures. After sales support/ customer service is terrible. Asked for refund including express shipping which they fail to acknowledge. Im sure one of their team will respond by asking me to get in touch via live chat or send them a message which is what I have been doing.

5. Mai 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Manny

Thank you for taking the time to leave your feedback, and I’m sorry to hear about your experience.
We do ask for images of what has been received as part of our standard process, and the title of the request also advises this is for cases where the wrong order has been received. This is to help us verify what has been delivered against what was originally dispatched on our system so we can resolve the issue accurately and efficiently.
In this case, we also have not been provided with any order details or information that would allow us to identify your order, and we have asked on several occasions for further details to help us look into this properly. Unfortunately, without this information, we are unable to progress the investigation or offer a resolution.
We are always happy to help and resolve issues as quickly as possible once we have the correct order details.
If you are able to get back in touch with your order information, we will ensure this is reviewed as a priority.

Kind regards,
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service, good value.

They had some sockets it was all but impossible to find elsewhere, and at a good price. There was a bit of a delay in delivery, but excellent customer more than made up for it. And they arrived before the second anticipated date. I queried my order many months later, about something else, using their contact form, and they replied immediately. Impressive! I would be happy to buy from them again.

20. April 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Sarah,

Thank you so much for your wonderful 5-star review, we really appreciate you taking the time to share your experience.
We’re really pleased to hear you were able to find the sockets you needed at a good price, and that they arrived earlier than the second expected delivery date. We also appreciate your understanding regarding the slight delay in delivery.
It’s great to hear that our customer service team was able to assist you quickly when you got in touch again, even after some time had passed. We always aim to help wherever we can, so your feedback is very encouraging for the team.
We really appreciate your support and look forward to welcoming you back again in the future.
Thank you for choosing Electrical World

Best wishes
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Quick delivery and excellent quality…

Quick delivery and excellent quality casters. Just what I needed at a good price. Thanks.

24. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Tim
Thank you for your 5-star review!
We’re delighted to hear you were happy with the quick delivery and the quality of the casters. It’s great to know they were just what you needed and at a good price too.
We look forward to serving you again in the future
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I waited for over a month for sockets…

I waited for over a month for sockets when I contacted the company after 3 weeks they informed me they would be with me very soon after a wait of 5 weeks I finally asked for a refund. I wasn't told the items were unavailable or out of stock and when I cancelled the order I was told they were unable to source the items I had ordered 5 weeks previously . I will never be ordering again of this company and certainly will not recommend to family or friends.

11. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Noelle
We’re really sorry to hear about your experience, and we completely understand your frustration. Waiting over a month for an order—especially without clear communication about stock availability—is not the level of service we aim to provide.
You’re absolutely right to expect transparency from us, and we regret that we didn’t inform you sooner that the items were unavailable. We also apologise for the delay in updating you and for the inconvenience caused by having to request a refund after such a long wait.
This isn’t the experience we want any of our customers to have, and we’re reviewing what went wrong here to ensure better stock visibility and more proactive communication going forward.
If there’s anything further we can do to make this right, please don’t hesitate to reach out to us directly.
Kind Regards
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They sold me a $70 electric weed burner…

They sold me a $70 electric weed burner made in the UK without telling me that it was incompatible with U.S. power sources and would require a high-watt voltage converter that would be over $100 and weigh 28 pounds. They’d take a return, but only if I covered the international shipping both ways for a device that is of no use to me. Since this is a U.S. branch of an international business, I find their failure to inform me to be unethical.

9. März 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Bruce
We’re very sorry to hear about your experience and the frustration this has caused.
We sincerely apologise that the product information was not clearer regarding the power compatibility. We understand how important this is, especially for international customers, and we regret that this wasn’t communicated more clearly before your purchase.
We’d also like to clarify that we are a UK-based company, and our products are sourced to UK specifications. We’re sorry if this was not made clear, as we appreciate this may have impacted your expectations when ordering.
We understand how disappointing it is to receive an item that is not usable, and we truly regret the inconvenience caused.
Your feedback is extremely valuable, and we will be reviewing our product listings to ensure compatibility and location details are much clearer going forward.
We’re sorry again for your experience, and if there’s anything further we can assist you with, please don’t hesitate to contact us directly.
Kind regards,
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

A wonderful company …

A wonderful company to shop online with great customer service and I would highly recommend electric world to all online shoppers

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Dear Anthony
Thank you so much for your wonderful 5-star feedback.
We truly appreciate your kind words about our customer service and your recommendation of Electric World to other online shoppers. It means a great deal to our team to know that our efforts are valued.
We look forward to serving you again in the future
Thank you for choosing Electrical World
Best Regards
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Customer Service Not Responding on email

We have received the payment link and completed the payment almost one week ago. However, we have not received any response to our emails. We have been following up daily, but there has been no reply so far.

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Thank you for your feedback and we’re very sorry for the delay and lack of communication.
Your order has been placed successfully, and the correct department has been in touch with you to assist further. In some cases, payment confirmations can take longer than expected, which may have caused the delay in our response.
We understand how frustrating this must have been, especially after you followed up multiple times, and we apologise for any inconvenience caused. We are working to improve our communication and will endeavour to keep customers better updated moving forward.
If you would like to discuss this further, please contact us directly and we will be happy to help
Kind Regards
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

An efficient order

It was easy to order and the delivery was swift via Royal Mail. It arrived safely and was not dumped somewhere which is a regular experience for so many of us.
Thznk you

4. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Sally
Thank you for your 5-star review! We’re delighted to hear that your order arrived safely and that the delivery was smooth.
We really appreciate your support and taking the time to leave a review. It means a lot to us, and we look forward to serving you again in the future
Thank you for choosing Electrical World.
Best Wishes
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Half an order delivered then a month…

Half an order delivered then a month later told other items no longer available. All in stock at time of ordering. Only found out after I emailed them to enquire where the remainder of the order was. Whole point in ordering the 4 items was that they match. They expect me to pay return postage for the half order that I can't use.
Overall a very poor experience and would advise all to avoid this company.

6. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Nick
We are very sorry to hear that you were disappointed with your experience, and we sincerely apologise for the frustration caused.
At the time of ordering, the items were showing as available; however, we were later informed by our supplier that part of the order was no longer in stock. We fully appreciate that this was particularly frustrating as the items were intended to match, and we regret that this update was not communicated to you sooner.
This is certainly not the level of service we aim to provide. Regarding the return, please contact us directly and we will review this for you, as we do not wish for you to be left out of pocket.
We value all customer feedback and will use this to improve our communication and stock processes going forward
Kind Regards
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Cannot fault them

Cannot fault them. Easy to order. Good price and very speedy delivery. Excellent customer backup - quick and helpful. Will use them again.

2. Februar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello John
Thank you so much for your fantastic 5-star review! We’re absolutely delighted to hear that you found ordering easy, our prices great, and delivery speedy. It’s wonderful to know our customer support was quick and helpful — your kind words really made our day!
We can’t wait to serve you again .
Thank you for choosing Electrical World
Best Wishes
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I was keen to try growing an avocado…

I was keen to try growing an avocado plant from an avacado pit, and found Elho "floaters" on Electrical World at a competitive price. Easy to order, good price, fast delivery. Would recommend.

9. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Liz
Thank you so much for the wonderful 5-star review! We’re thrilled to hear that you found the Elho ‘floaters’ at a great price and that ordering and delivery were quick and easy. It’s fantastic that you’re excited to grow your own avocado plant! We truly appreciate your support and recommendation
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Security light fantastic

Exceptional company

20. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Euan
Thank you so much for the wonderful 5-star review! We’re thrilled to hear that your security light is working perfectly and that you’re happy with it. It means a lot to us to receive such kind words about our company. Providing quick, reliable service and high-quality products is always our goal, and feedback like yours makes all our efforts worthwhile. We truly appreciate your support and look forward to helping you with any future needs!
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Haven't received the product so can't…

Haven't received the product so can't review

20. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Michael
Thank you for taking the time to leave your review. Our records show that your order was delivered on the 8th, and so far, we haven’t received any direct contact from you regarding any issues. We encourage you to reach out to us directly if there is anything you need or any questions about your order — we’re always happy to assist and ensure everything is as expected. Your satisfaction is important to us, and we appreciate you taking the time to let us know.
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

10/10

Very quick/efficient service,quality products too.

16. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello
Thank you so much for the 10/10 review! We’re thrilled to hear you enjoyed our quick and efficient service, as well as the quality of our products. Your support means a lot, and we can’t wait to serve you again!
Thank you for choosing Electrical world
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Very easy online purchase

Very easy online purchase, good shipping prices!

6. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello Mr T C
Thank you so much for your wonderful 5 star review. We're delighted to hear you're happy with your lights and our service. It's great to know your order arrived quickly and efficiently. We look forward to assisting you again in the future.
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Bewertet mit 3 von 5 Sternen

51-Day Wait and Incomplete Order

I placed an order for four items on November 25. One item was delivered a few days later. After repeatedly following up, I was informed on January 7 (43 days after placing the order) that one of the items had not yet arrived at their warehouse, and I was asked whether I wanted to cancel it, which I did.
I finally received the remaining two items on January 15 — a total wait of 51 days from the original order date.
Customer service was fairly responsive by email — they even replied on Christmas Day saying they had a large back order in the warehouse. However, the long delays and overall experience were very disappointing. I would not order from them again.

15. Januar 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Electrical World-Logo

Antwort von Electrical World

Hello
Thank you for taking the time to share your experience. We’re genuinely sorry for the delays you encountered and understand how frustrating such a long wait can be.
As this review was posted anonymously, our customer service team requested additional order details in order to look into the matter further; however, we did not receive the information needed to investigate and resolve the issue fully.
We appreciate your recognition of our team’s responsiveness, even during the holiday period, and we regret that the overall experience did not meet your expectations. Your feedback is valuable and helps us identify where improvements are needed.
If you would still like us to review your order in more detail, we would be more than happy to do so—please feel free to reach out to our customer support team directly with your order information.
Best wishes
Hannah

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr