Care Worker Tax Rebate Bewertungen 

804
•
TrustScore 3 von 5

3,1

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DONT USE THIS COMPANY I had try to apply for some of my fuel money back as am a carer in the community , I try yo apply for a self assessment HMRC repeating wouldn’t give me it I repeating told them... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Five stars for doing exactly what they said they would do and get me a rebate. It’s a fairly lengthy process but that’s explained to you with inland revenue timeframes. Communication throughout ve... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I tried to use in the past. but as result were tax that I did not need to pay , after I verified with HMRC. Plus very high fees percentage, seeing what a normal ACA qualified can charge or online... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Always reluctant when you start these things as you always think there is a hidden agenda. Obviously there is a fee that comes out at the end but you know that from the beginning so no hidden agenda... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Steuerhilfe
  2. auch in
  3. Steuervorbereitung
  4. Wirtschaftsprüfungsunternehmen

Vom Unternehmen geschrieben

We’ve been fighting for care workers’ rights since 2012. Our mission is to provide domiciliary care workers with a level playing field when it comes to their personal tax affairs and dealing with HM Revenue & Customs. It is our belief that no care worker should be paying more income tax to HMRC than they are legally required to. Our team of 42 is managed and run exclusively by a team of highly experienced personal tax experts and Accountants. Our cornerstone offering is a comprehensive, 360-degree review of your tax affairs by one of our Chartered Accountants, conducted on a contingent-fee basis. For domiciliary care workers coming to us for the first time, this holistic tax review service frequently identifies recoverable income tax over payments in excess of £1,200.


Kontaktinformationen

3,1

Akzeptabel

TrustScore 3 von 5

804 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Keine aktuellen Aufzeichnungen über Bewertungseinladungen

Dieses Unternehmen hat Kunden in letzter Zeit nicht zur Bewertungsabgabe eingeladen, daher sind die Bewertungen möglicherweise nicht repräsentativ.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

3,1

Alle Bewertungen

(804)

0 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

DONT USE THIS COMPANY

DONT USE THIS COMPANY
I had try to apply for some of my fuel money back as am a carer in the community , I try yo apply for a self assessment HMRC repeating wouldn’t give me it I repeating told them kept telling me to do the form as a don’t earn what enough and not eligible for it , I couldn’t go forward they have taken me to a debt collector for £120 in which they didn’t do anything for me and saying it’s a cancellation fee

9. Oktober 2025
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Be careful not to use this company

Be careful not to use this company! Yes, they come as professionals but believe me they will end up taking most of the money you get from HMRC.
They got me a gross refund of £595.40 from HMRC and HMRC deducted £195.60 in the name of tax underpayment, leaving a residual amount of £399.80. CWTR took an application processing fee of £198.45 and VAT of £39.69, leaving me with a meagre of £161.66. On top of this, they discontinued their service with me and even though I closed my self assessment account, HMRC sent me a late filling penalty bill of £100, so essentially I was left with only £61.66. Now, if this is not a scam disguised as professionalism then I do not know what this is. I don't blame though - I was ignorant and they took advantage of it. Self assessment is something that can be done on your own, you don't need so called professionals who will take the greater part of the money.

27. März 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Read CWTR, T&C first and check free services with HMRC.

I tried to use in the past. but as result were tax that I did not need to pay , after I verified with HMRC.
Plus very high fees percentage, seeing what a normal ACA qualified can charge or online accounting services. At the end, I requested directly to HMRC , very easy online services, and received £2K in full without .. sharing.. zero cost..

Which is not only my personal opinion and experience but seeing other negative comments in here, I believe all these people , proceed without verify in full CWTX services and cost and in trust ..received no good experiences with their own money.

12. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam

Used these to get a refund. Was told by HMRC that they have issued a refund of over £1500 to this company but now I can’t get hold of them! Would like someone to actually reach out! And the email that you ask us to use is not in service!
I will be going to the police as you have stolen my money! My refund was sent to you in July! I am taking the two directors to court personally.
Carly smith

6. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Scam! Avoid!

This company acted for me to claim rebates for 4 financial years. They failed however to complete the work for one of the financial years before they paid me and closed the case. I have now been fined £100 by HMRC for late filing of a tax return. I am unable to get hold of anyone now from this company as they seem to have disconnected their phone and don’t respond to emails. Complete scam company. Avoid at all costs as they will do a number on you. I am now trying to find out who is responsible for the company so I can take further action to claim compensation for the fine. Crooks!

20. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

In 2021 I applied for care workers tax…

In 2021 I applied for care workers tax rebate as I have worked in this field for 12 years and never claimed , the process was easy and received a total of £693.85 which they took £200, oct this year I received a hmrc letter saying I owe £693.85 , I cannot get intouch with this company been totally screwed , people be aware

5. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Terri, I have tried to contact you to discuss this with you. It is very unusual for HMRC to request the full amount back? We no longer have an inbound call service but I will be happy to get in contact with you to discuss. Please send us an email to support@careworkertaxrebate.co.uk and I will be able to arrange a call.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Thank You!

It is a shame to see some poor reviews for this company as of late as my experience with them has been nothing short of professional to the highest standard.
I began my application at the beginning of March and yes I have had to wait up until this morning to receive my payment. However, the communication between the staff has been clear and reassuring throughout the whole process. Just to clarify, from my experience with this, it's the huge backlog of HMRC applications that has caused the long wait times and not the lack of effort from Care Worker Tax Rebate (remember they don't get paid until you do as well!)
Another issue I have read in other reviews was applicants not being able to make contact with them via phone call. I also experienced this late in the summer, however they provided details of how to contact the team via WhatsApp Messenger and I have to say that this was a much preferred method of contacting them for me as they replied more or less in an instant and the responses were very thorough and again, professional.
It's very easy for me to compliment this company having just received my refund whilst others are still waiting; therefore my advice to others who may have left a negative review is to be patient with HMRC (it took me over 6 months to get my refund) and to contact the company via WhatsApp if you have any concerns.
I hope this helps and good luck to all other applicants still waiting for their refund.

13. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Scott, thank you for provided a detailed review explaining your experience. We appreciate your patience in receiving your refund as we have experienced some long delays with HMRC. We have been doing everything we can to retrieve these funds from HMRC, hence the decision to close our phone lines to enable all agents to spend their time contacting HMRC. Once again thank you for your feedback and I am pleased we were able to secure a tax rebate for you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Care worker tax rebate

After giving them all the information they needed. I was told 10 weeks for payment due to HMRC hold up. Received self assessment documentation from HMRC. Informed the Care workers tax. To be told close down the self assessment with a phone number they are no longer dealing with it. When I was emailed my claim will be dealth with as I started my claim in April. Now I am at lost as to what to do. Start yet another. Or get an accountant. No one bothered to tell me this untill i contacted them on receiving this Self Assessment assessment. Not happy about this and to think I was going to refer quite a few colleagues what a sham.

5. September 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Wendi, Your review is factually incorrect. We were not able to secure a tax rebate for you, as after engaging our services you signed a document to allow another agency to act on your behalf and this removed our authority. If we do not hold authority at HMRC we are unable to secure a tax rebate for you. Please do speak to HMRC about your tax refund and self assessment account. Whilst we would be within our contractual rights to pursue you for the costs and time expended working for you, prior to you appointing a second agent, at this point, we have decided not to do so.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Claimed 4 months ago, payment still pending, HMRC say released

Put in a claim 4 months ago, was told I was getting a rebate still no payment after this time, contacted HMRC after being told to do so, who confirmed the payment has being released, care worker tax rebate sent me an email saying technically it's not reached their account through an email that had spelling mistakes, alarm bells ringing after this and reading these reviews, impossible the payment hasn't reached them after HMRC said it was released 4 weeks ago,emailed me again said doing security checks but HMRC have said once again the payment has went through and gave me a reference number, starting to think I've been scammed , contacting the police and the financial ombudsman after this.

24. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 2 von 5 Sternen

I got my rebate after months of waiting…

I got my rebate after months of waiting and 40% was deducted I was not told how much would be deducted at any stage of correspondence. I was told I'd got £50 for each referral and I gave referrals alough didn't receive any payments.

19. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Julie. I have just tried to contact you over the phone without success to discuss this further with you.

We make our fees very clear both on our website aswell as in our phone disclaimer that is read out on the initial phone we had with you. You would have confirmed you were happy with this information otherwise we would not have continued with your claim. We do not hide our fees from our clients.

In respect to your referral as discussed this morning, we are arranging for any referrals you have made that have resulted in a successful claim to be paid to you. As per our refer a friend terms and conditions we will only pay for referrals that come through your unique link. The referral also has to result in a pay out for you to receive your funds.

Please do not hesitate to contact us if you would like any further confirmation.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Please avoid this company

Please avoid this company. Cause you nothing but problems! So the payment has been put into my bank but received tax return letters from hmrc which I thought was a bit suspicious…. Rang them today to be told this company has claimed over £2500 in certain tax years even though my over all gross pay claim was £1700 for 3 years, this has left me with nothing but worry and stress I was told I might have to pay the money back that I received although I’m not the fraudster in all this! Appalling

17. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Mel, as we are not able to locate you on our system I can only provide a generic response.

We complete claims via self assessment tax returns where refunds can be to the value of £2500. This is guidance from HMRC and does not mean your claim is this amount.

I expect the letters you have received from HMRC are to advise you to submit your tax returns but this is the work we carry out for you, so if you have received your repayment I suspect that these are now closed.

I will be happy to look further into this for you if you wish to get in contact with us via email. You can email us at support@careworkertaxrebate.co.uk.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Awful awful awful

I thought all was going well - I wasn’t entitled to as much as I had hoped, but I hadn’t had to fill out all of the paperwork. I’d approved the payment and was waiting for payment to be released by HMRC. Next thing you know, I’m receiving fines from HMRC because this company has opened up expenses over £2500 and self assessments and now I’m “late in sending the tax forms back”. (I wasn’t even aware they had been opened for so many tax years ago!) have never been self employed!

Trying to contact the company is like waiting for pigs to fly. NEVER open, even though it says on their website that they are. Absolute shambles. Steer clear from this scam!

12. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

My funds have been released by Hmrc…

My funds have been released by Hmrc still nothing try to phone saying closed have emailed still nothing not happy with the service

Update received call will have payment by next week thanks

12. August 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello, I am pleased we were able to arrange your refund to be sent out to you. We have experienced long delays with HMRC releasing payments so I am glad your claim is now finalised.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

They are terrible ,i have got a claim…

They are terrible ,i have got a claim so say going through, HMRC has sent me a letter to say they have paid out on my claim ,nobody from care worker tax rebate has been in touch at all ,you cant get hold of them on the phone ,or email them ,left loads of messages to get them to contact me ,BEWARE

29. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Mandy, I am pleased we were happy to resolve this matter over the phone and your repayment has been sent to you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Company is horrendous

Company is horrendous, there is no way of contacting them. Can’t email can’t speak to anyone. I think this is a scan company just wants your details.
Months of non communication, sent me a text telling me how much I was going to get and have heard nothing since.
Avoid this company like the plaque!!!

27. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Deb, we are unable to locate your claim with us. We have tried to request further information from you to be able to look at this further. Please contact us via support@careworkertaxrebate.co.uk and we will be happy to assist you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Caused me nothing but trouble with hmrc…

Caused me nothing but trouble with hmrc 😡😡😡

12. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Lauren, If you can send us an email to support@careworkertaxrebate.co.uk we will be happy to help.

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

I put my claim through in January and we r now in July

I put my claim through in January and still haven’t received any money. I haven’t heard from them since 17th june which is when I rang them. They never contact me now it’s always me ringing them. I was told on June 1st that the payment was ready to be released and that they had spoken to HMRC one hour before I had rung so this is how they knew the funds were ready - yeah ok then that’s convenient - still no funds nearly 3 weeks after that and no contact made to explain. I’m not keep ringing them and I certainly won’t be using them again. I now have my own self assessment set up with HMRC to complete myself. I am see the money sitting as credit on my self assessment tax page Awful absolutely awful. My husband did a claim with another company and his money came through within about 6 weeks.

Also I have received no calls or emails or messages from you since at least may if not previous to that. I have been the one contacting you

Spoken to Shelley this morning and we have now clarified what is going on with my claim and Shelley has said she will try all avenues to get hold of me when she has an update with anything as I said if I can’t be got hold of by phone call then why has no one messaged me or emailed me then I can get in touch So thank you for that Shelley 👍

3. Juli 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Care Worker Tax Rebate-Logo

Antwort von Care Worker Tax Rebate

Hello Michelle, I have tried to contact you to discuss the repayment status of your claim with you but this was unsuccessful. We are experiencing delays at HMRC at the moment with repayments being released to us. We understand this is frustrating but we are doing everything we can to get these payments released and sent out to you as quickly as possible. As soon as there is any movement I will contact you.

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr