Ikke tilfredsstillende
Jeg valgte denne virksomhed, fordi de markedsfører sig som specialister og giver indtryk af at have stor erfaring med mekanik og optimering. Desværre levede min oplevelse langt fra op til de forventninger, der blev skabt.
Jeg afleverede bilen mandag morgen efter aftale. Da jeg ankom, var der ingen til stede, det gav ikke et særligt professionelt førstehåndsindtryk. Aftalen var, at bilen skulle være færdig tirsdag eftermiddag, men arbejdet trak ud flere gange, og jeg fik først bilen tilbage fredag eftermiddag. Undervejs måtte jeg selv tage kontakt flere gange for at få en status, og kommunikationen oplevede jeg som mangelfuld.
Fra starten gjorde jeg det klart, at der ikke skulle foretages softwareændringer uden min accept. Dette blev alligevel gjort, uden at jeg var blevet informeret eller havde givet mit samtykke. Efterfølgende fandt jeg ud af, at denne del af arbejdet ikke engang blev udført af virksomheden selv, men af en tredjepart. Det var heller ikke noget, jeg var blevet oplyst om på forhånd.
Det største problem var dog resultatet. Jeg afleverede en bil, der kørte godt, og fik en bil tilbage som kørte dårligere. Accelerationen var mindre harmonisk, lyden mellem gearskiftene var blevet dårligere, den samlede køreoplevelse var markant forringet. Efter olieskift var bilens olieservice heller ikke blevet nulstillet.
Min opfattelse er, at det ikke er nogen stor kunst blot at øge antallet af hestekræfter. Det afgørende er, hvordan bilen kører bagefter. En veludført optimering handler om erfaring, finesse og en raffineret tilgang, hvor flere hestekræfter går hånd i hånd med gode køreegenskaber, en harmonisk kraftlevering, en behagelig lyd og en samlet forbedret køreoplevelse. Efter min oplevelse mistede min bil de kvaliteter der gjorde den god at køre. Resultatet var ikke velafstemt, men en bil der både lød og kørte dårligere.
Virksomheden giver indtryk af, at de kan levere den perfekte kombination af flere hestekræfter, gode køreegenskaber og høj kvalitet, samtidig med at de fremhæver deres ekspertise i forhold til andre på markedet. Min oplevelse var desværre, at resultatet ikke levede op til de forventninger.
Jeg blev også overrasket over at opdage, at der var blevet delt videoer af min bil på sociale medier med synlig nummerplade, hvilket jeg specifik sagde jeg ikke ville have.
Da jeg gjorde virksomheden opmærksom på problemerne, var løsningen fra deres side, at jeg skulle komme tilbage med bilen og forklare specifikt hvilke elementer der var galt. De har selv kørt bilen og haft bilen en hel arbejdsuge og vidste hvilket produkt de var klar til at afleverer til mig. Jeg mener dog ikke, at det er mit ansvar som kunde at diagnosticere fejlene på et stykke arbejde jeg har betalt professionelle for at udføre. På det tidspunkt havde jeg desuden mistet tilliden til, at problemerne ville blive løst tilfredsstillende, når de lægger ansvaret på mig til at diagnosticere fejlene, jeg er ikke mekaniker eller har viden heromkring.
For at få bilen til at fungere, som den skulle, endte jeg med at betale et andet professionelt firma med mange års erfaring og speciale i Mercedes for at gennemgå bilen og udføre arbejdet korrekt. Det betød, at jeg reelt kom til at betale for samme opgave to gange.
Min samlede oplevelse er desværre, at aftaler ikke blev overholdt, at der blev udført arbejde uden mit samtykke, at væsentlige dele af arbejdet blev udført af en tredjepart uden min viden, og at resultatet var en bil, der kørte dårligere end før. Samtidig måtte jeg betale et andet specialfirma for at få problemerne løst.
Derfor er det vigtigt man undersøger hvilke firma man vælger at bruge til de her slags opgaver, det er vigtigt man vælger rigtigt første gang, selvom det måske koster lidt mere, det er dyrere at betale for den samme ting to gange.
På den baggrund kan jeg desværre ikke anbefale virksomheden ud fra min oplevelse.

Antwort von Bodykit






