Analogue Wonderland Bewertungen 

6.942
•
TrustScore 5 von 5

4,8

Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Superb customer service, particularly on a recent order where both Tom and Hakeem really went over and above to help. Really competitive prices on a wide range of film and easily ordered online or via... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Efficient and prompt service, no problems whatsoever. My films were processed with no issues other than perhaps being a little over developed, the negs are a tad dense - but I am being a bit "picky".... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Wonderful experience ordering with Analogue Wonderland. I just moved to the UK from the U.S. and couldn’t find a film lab or a brick-and-mortar shop that sells 120 film in my smaller area. I disco... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

I had an issue with shipping where there was a real risk that Royal Mail lost / couldn’t get me my order in time for a trip - customer services were super helpful and understanding - the advisor p... Mehr ansehen

Unternehmen hat geantwortet

Unternehmensdetails

  1. Fotoservice
  2. auch in
  3. Fotolabor
  4. Fotoladen

Vom Unternehmen geschrieben

Started by Paul and Mary in 2018, Analogue Wonderland has grown to be a leading online retailer and photo lab for photographic film: we exist to make film photography fun and accessible for everyone! We stock over 200 different films, so there's always lots for analogue photographers to explore, and we support the small independent film manufacturers who are working hard for the future of the industry. We are still a small family-run business, operating from our Buckinghamshire base, so your feedback and reviews are invaluable to help us understand and improve our service!


Kontaktinformationen

4,8

Hervorragend

TrustScore 5 von 5

6942 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Bittet Kunden um Bewertungen

Das Unternehmen lädt seine Kunden ein, Bewertungen zu hinterlassen – ob positive oder negative.

Hat 48 % seiner negativen Bewertungen beantwortet

Antwortet meist innerhalb von 1 Woche

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

4,8

Alle Bewertungen

(6.942)

859 Bewertungen in den letzten 12 Monaten

Bewertung abgeben
Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great Service

Great Service, although the delivery cost was high.

12. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Kray,
We're sorry about the delivery costs - we try and make them as low as possible but we base our pricing on Royal Mails rates. We're glad you're happy with the service though!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Even though my order was late

Even though my order was late, when I called up the chap on the phone was very helpful and expedited my order so it would arrive the next day even though it was the north east of Scotland. So I am very grateful for this and I would recommend Analogue Wonderland

7. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi William,

I'm glad we could get that resolved for you - we're so sorry about the late shipment but please never hesitate to get in touch with us, because we'll always do whatever we can to ensure you get those fresh rolls on time!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Film was cleanly developed and safely…

Film was cleanly developed and safely posted back. Only thing to improve is the turn-around time, but I know you're working on that.

11. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Jude,

A massive thank you for the honest review! We're trying to balance the massive amount of orders and the quality that we're known for - we're definitely behind at the moment - but as you said we're working hard to try and fix that. I have high hopes that by the time your next order comes through, we'll have it all figured out.

Have a great rest of the day!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Real Choice at the Right Prices.

Analogue Wonderland truly value their customers - which is a rare thing these days. I sent a question to their support team and Hakeem got straight back to me with the answer.
Analogue Wonderland are the only place to go for camera film if you want a real choice at the right prices. The packing boxes that your films arrive in are specially made for the purpose and sent tracked. A great company.
Paul Jones LRPS.

10. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Paul, that's extremely kind thank you very much! We're glad we could help when it was needed, we hope we can continue to tick all of the right boxes!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Service excellent on many fronts!

I ordered some films for my husband and then had an email to say my preferred film was back in stock. Both orders arrived within a few days and we are taking the cameras on holiday. The quality of the films ensure that we are looking forward to enjoying composing our photos.

7. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Mary!

Thanks so much for leaving us such a lovely review! We're really glad we could get that film to you in time and hope you have a lovely time taking lots of photos on your holiday!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Absolutely incredible service🌟🌟🌟🌟🌟

Absolutely incredible service! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

I’ve had over 13 rolls of film developed with these guys over the last four years, and I genuinely couldn’t recommend them enough. There has never been a drop in quality — I’ve loved every single image I’ve received back.

I recently had some negatives rescanned after being really disappointed with the results I’d received from another company, and the difference was honestly unbelievable. The scans were SO much better, and it reminded me exactly why I’ve used these guys for so long.

The customer service is genuinely incredible too. I always get updates when my film has been received, when it’s being processed and when the scans have been uploaded, so I never have to wonder where my order is. The communication is brilliant and makes the whole experience feel really personal and reassuring.

You can really tell they are all people that love photos!!

I’m honestly never going anywhere else now, I only trust you with my photos. Now onto my next roll to do it all again!!

Thank you for being the best

18. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Kirsty! It was genuinely so lovely reading review! We're really glad we could make a difference to your scans, we really pride ourselves on our quality, but hearing it from our customers makes all the passion we put into our work worth it. Here's to 13 more rolls!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Really friendly and helpful customer service

Really friendly and helpful customer service on the phone. There was a mistake with my shipping, and I was worried my film wouldn't arrive on time for my holiday ( which was tomorrow), so I rang to cancel the order. Instead, for no extra charge, they sent it to me before 9am next day by special delivery. I was so happy.

6. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Aw hi Freya, that was no trouble honestly! We're just glad you had some film in time for your Holiday! I hope you get some great snaps while you're away!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Photo prints

I ordered some prints. The service was quick and the quality of the print and the paper were excellent. All for a fair price.

31. Juli 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

I'm glad to hear it Felipe! Our technicians do a really good job on the printing, it's always great to have a high quality physical copy of your photos!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent company

Excellent company. An exceptional selection of film rolls, brilliant development process and great communication. I’m also a fan of the wonderpoint discount scheme. 10/10

30. Juli 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Aw man you're an 11 /10 customer! Thanks so much for the review!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Brilliant Company

I've used Analogue Wonderland for a couple of orders now and am always impressed by their customer service, quality of products and speed of delivery. They are a wonderful company and I highly recommend them.

10. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

I'm so glad to hear it Isabel! Thank so much for being a repeat customer!

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolute Shocking service

Absolute Shocking service. I Paid £15 for the camera then I paid £15 to have the photos printed but after 3 weeks I queried my order and had to chase the shipping label. After i sent it off i waited 3 weeks to find out that you were sending them in an email and if I wanted the actual copy I would then be charged per photo! Absolute shambles. Information unclear and over priced. £30 for 25 photos to be sent digitally. Very disappointing and would not recommend or buy again.

3. August 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Danielle,

We're sorry you had a negative experience with our lab, but from what i can see, we provided the service that we claim to on our website.
Once we received your camera in the post - it took us 9 days to send your scans back to you.
You were charged £14 pounds to get your scans back, not £30. For prints, our prices start from 50p per, and we offer a bulk discount at 30+ prints. So you could get 30 prints for just £7.50.

I will say however, that you placed your order with Praktica, so if the information wasn't clear it might be worth contacting their customer service team. You likely didn't see it, but our website states clearly that prints aren't included in the service - we do this so you can avoid paying for the printing of photos you don't want to receive.

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Long story short

Long story short, Royal Mail lost the film that I had mailed in for developing. In the circumstances, AW could not have been more helpful, tracking the package to confirm the loss then offering a free replacement film and cancelling my order.
Next time, I will hand deliver my film!

12. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Geoff! It's always the worst feeling when the film you sent off is lost in transit - the least we could do is make the next steps as easy as possible. Thanks so much for the review, I really hope the next order goes more smoothly!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Consistent & Reliable Service

Reasonable prices, great loyalty scheme, wide range of films and quick delivery! I’ve been ordering from them for years and never had an issue. Thank you AW for your consistency!!

14. Juli 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

We're so glad to be a constant in your time shooting film! Thanks for the lovely review!

Bewertet mit 4 von 5 Sternen

Great prices, ok delivery

Frequent discounts on film meaning theres usually great prices. Sadly delivery was quoted as 2-3 business days but arrives in 4, so I had no film for a holiday. But otherwise great experience.

22. Juli 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Luka, we're sorry you didn't get your film in time for your holiday! Your order was actually dispatched within two working days - we have a 3 working day dispatch promise - the other two days were the time it was with Royal Mail.

If you ever need your order faster please get in contact as we can upgrade your shipping so long as it's pre-dispatch!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Community of film fans

Super quick reply to my question. Great company and community of film enthusiasts. Very pleased to have found them online for buying film, processing and prints. And I enjoy reading film reviews and experiences of other photographers.

11. August 2026
Bewertung ohne vorherige Einladung
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hi Lesley! I think in an online world it's easy to forget just how big the film community is! All those reviews and sample photos really make our website shine and we couldn't be more grateful for them. Thanks so much for a lovely review and we hope you'll contribute to some of those sample photos on our site soon!

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Great quality, quick service

I'm still new to using camera film so I expected having to figure out the process to be kind of daunting, but their website is easy to navigate and any information you may need is pretty easy to access :) They're clear as to what each development option entails. Also, processing was faster than I expected and when I got my digital photos back the quality was great- and it didn't take much longer until my negatives were sent back, too. I'm very happy :)

31. Juli 2026
Analogue Wonderland-Logo

Antwort von Analogue Wonderland

Hey Emmy! We're so glad you had a good experience, thank for writing this review to let us know! We love customers who are willing to get stuck in and try out film! We're here to help so for any recommendations or answers to questions you might have, never hesitate to get in contact!

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr