Sofology - Support Centre Bewertungen 237

TrustScore 2 von 5

1,9

Golborne Point, Ashton Road, Golborne, WA3 3UL Warrington, GB


Wir überprüfen keine spezifischen Behauptungen, da die Meinungen der Bewerter ihre eigenen sind. Wir können Bewertungen jedoch als „verifiziert” kennzeichnen, wenn wir bestätigen können, dass eine geschäftliche Interaktion stattgefunden hat. Mehr erfahren

Um die Integrität unseres Portals zu schützen, überprüft unsere automatisierte Software alle Bewertungen – unabhängig davon, ob sie verifiziert sind oder nicht – rund um die Uhr. Diese Technologie identifiziert und entfernt Inhalte, die gegen unsere Richtlinien verstoßen, wie zum Beispiel Bewertungen, die nicht auf einer wirklichen Erfahrungen basieren. Uns ist bewusst, dass wir möglicherweise nicht alles erfassen, doch Sie können uns jederzeit problematische Inhalte melden, die wir Ihrer Meinung nach übersehen haben. Mehr erfahren

Das sagen Bewerter

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Paul from the direct sales team was so helpful and efficient. He made the ordering process a dream! Can’t wait for my Georgio sofa to arrive 😆

Unternehmen hat geantwortet

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Couldn’t ask for more with the service experience. I was helped by Sarah who explained everything perfectly! They were very responsive and helpful when I had a question about my order. They went above... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Ordering online was very easy and delivery was booked well within the timescale predicted when I placed the order. I spoke to an agent on the helpline who was very knowledgeable and made the process... Mehr ansehen

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent customer service. Obtaining one of the requested samples a problem but otherwise all good, able to talk to real people! Visited Cardiff store all very helpful.


Unternehmensdetails

  1. Sofageschäft
  2. Möbelzubehör
  3. Möbelgeschäft
  4. Haushaltswarengeschäft
  5. Wohnmöbelgeschäft
  6. Polstergeschäft

Vom Unternehmen geschrieben

At Sofology, our mission is to help you feel at home on a sofa you love. That’s why we work differently. Each and every one of our exclusive sofas is built with comfort, style and durability in mind. We use the best materials and craftsmanship to ensure that you can relax in complete comfort, in your favourite place. www.sofology.co.uk


Kontaktinformationen

  • Golborne Point, Ashton Road, Golborne, WA3 3UL, Warrington, Vereinigtes Königreich

1,9

Mangelhaft

TrustScore 2 von 5

237 Bewertungen

5 Sterne
4 Sterne
3 Sterne
2 Sterne
1 Stern

Inhalte von echten Menschen stehen bei Trustpilot im Vordergrund. Dieses Unternehmen kann jedoch zusätzlich unser KI-gestütztes Antwort-Tool verwenden, um Hilfe beim Verfassen von Antworten zu erhalten.

So nutzt dieses Unternehmen Trustpilot

Erfahren Sie, woher die Bewertungen stammen und wie sie ausgewertet und moderiert werden.

Unternehmen auf Trustpilot dürfen keine finanziellen oder anderweitigen Anreize oder Gegenleistungen für das Verbergen von Bewertungen anbieten. Bewertungen spiegeln die Meinung einzelner Nutzer wider und nicht die von Trustpilot. Mehr erfahren

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Lifetime warranty not worth anything

Bought a leather suite in 2017. Yep a lifetime ago by many measures but a lifetime warranty kind of assured me when I bought it that the furniture would last.
3/2/1 configuration - both sofas have developed severe sag so I called someone out and despite the fact that your bottom nearly touches the ground, they blamed the seat cushions, not the webbing.
Beware that a lifetime warranty is meaningless with this company.

For comparison 2 previous suites made by Thomas Lloyd lasted well over 20 years, including my family growing up.

30. Januar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Good Afternoon, thank you for taking the time to leave a review and we're sorry to hear about your experience. The lifetime guarantee covers you for any structural issues, whereas the manufacturers warranty for your interiors/fabric/leather is for 2 years. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to get in touch and we'll be more than happy to help.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

So shocking

Hi , any one out there had a damaged leather black corner sofa with right end chair bent at back not lining up properly and gone back to the sofology chester shop?,
Becouse this black leather corner sofa i've received has obviously been delivered to someone else before me been refused because of the damage and been returned , this sofa has definitely been in someone else's home,
The after service is absolutely terrible,
I'm not getting offered another sofa to replace it as you'd expect, im so disappointed and expected better from sofology, and now getting legal advice.
If you think that you have received this sofa before me please let me know.
Thanks.

27. Januar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Hi Gill, thank you for taking the time to leave a review and we are sorry to hear this. We would like to take a look into this for you, could you please email us with your order details and a copy of your review over at social.media.complaints@sofology.co.uk? We will be happy to help, thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Sofology very poor service

Bought a new sofa in October. Finally got delivered on 11th January. Following delivery got a phone call from the driver to say they had forgotten to attach the console unit as it was at the back of the van. The driver returned to add the missing piece.
A few days later I noticed the sofa was bowing in the middle. On close inspection I noticed there was a leg missing. I contacted Sofology. After a very long wait on hold I spoke to a gentleman who apologized and said they would arrange for a leg to be sent out. I received an email from Sofology to say this would take 9 weeks. A few days later I noticed there was more than one leg missing. Very difficult to see as very dark under the sofa.
I contacted Sofology to explain this. I also uploaded photos as requested. On closer inspection the recliner was tipping to one side. I explained to the gentleman on the phone that there was at least 2 center legs missing and the the frame was misaligned. I asked could an engineer visit the house to inspect the sofa. After a lot of time on hold I was given a date for an engineer to visit. I waited in all day but no one arrived. I rang Sofology at 15:30 only to be told no one was booked in to visit. That phone call took me 1hr 20 minutes.
I was informed on the phone that the legs were stocked in the warehouse but the recliner mechanism would take a further 9 weeks to be delivered.
I paid over £4,500 for this sofa and it feels tarnished with all the problems. I have now decided I no longer want it and have asked Sofology to collect it and requested a full refund as the sofa is not fit for purpose and cannot be used in it's current condition. Again no response to my email and again I have contacted Sofology only to be fobbed off by each department. I keep getting told I'm through to the wrong department and given a different number again and again.

8. Februar 2024
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Hi there, thank you for taking the time to leave a review and we are really sorry to hear about your experience. If you could please email us with your order details and a copy of your review to social.media.complaints@sofology.co.uk, we will be more than happy to look into this for you. Thanks again.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Absolute disgrace

Ordered a sofa and told 3 months for delivery. Ok so far that’s what most companies say -
Sofa arrived and there was discolouring to the bottom sides and back looked like it had been splashed with paint but was a discolouration in the leather

This was taken away and a replacement ordered and again a 3 month wait - except they didn’t order it - only by chance did I call and find this out - replacement finally ordered

Another 3 month wait and replacement arrived - this was also faulty - lost below of faults

Discolouration of leather bottom sides and back of sofa

Large gouge in side of sofa

Bottom of sofa ripped

Arm of left side of sofa smaller than right side

Rough almost suede effect on rear of sofa

Stitching on sofa all over either coming undone or about to - I would give sofa about 2 months before it would fall apart

Delivery drivers caught sofa against side of vehicle and proceeded to drag it against the vehicle

All in all a complete disgrace 6 months and no sofa - if I decided to j have another go with a replacement guess what another 3 months - cancelled
Save the grief Ann’s go else where
Told them I would post pictures and leave a review totally not bothered

6. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Thank you for your review, if there is anything we can help please email us at social.media.complaints@sofology.co.uk

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Bought a sofa from this scam company…

Bought a sofa from this scam company never arrived on date, came damaged when it came the sofa was ripped and damaged legs. Called the company had to wait for ages, never could get through. FINALLY WHEN I DID ADVISED TO EMAIL Them pictures. They stated engineer would come out, no engineer ever came. The sofa have now broke coating us in access of £5000. Do not ever buy from this scam company.

21. Oktober 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Thank you for your review, if there is anything we can help please email us at social.media.complaints@sofology.co.uk

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Do not believe what these people tell you

Do not believe what these people tell you. They will tell you anything to get a sale, then when it all goes wrong they will refuse to rectify problems. I brought a corner unit then soon afterwards I decided to add a single armless unit. I was assured that the colour and grain of the leather may be different but otherwise there would be no problem. This was not true. Colour and leather were a great match but the units and seams do not line up. Customer services refused to consider a refund or return or exchange. I have just received a very abrupt response from Sofology who still refuse to consider an exchange or to rectify this issue. I have now taken a few photos which I want to put on Trust pilot but am unsure how to do it, but rest assured I will not be dropping this matter until it is resolved.

8. September 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Good Morning, thank you for taking the time to leave a review and we are sorry to hear about your experience. We can see this has been discussed at length and unfortunately we would not look to take this any further. We are really sorry that you remain unhappy with this, thank you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

AVOID

What could they do to improve...don't sell sofas would be the only way they could improve.

AVOID AVOID AVOID!

After 15 years, we purchased a new sofa from them. They pushed for delivery, even offered £100 if we took early delivery. We agreed, only to be phoned by the delivery driver on the day of delivery to be told the sofa hadn't actually been loaded on to the lorry.

No phonecall from sofology, we had to call them. They had no idea what we were talking about.

After finally booking a new date the sofa turned...well half a sofa turned up, with stickers all over it saying failed delivery!

Everytime we phone/email we speak to a different person, managers have more meetings than hours in a day and there is no trace of the rest of our sofa.

We are now stuck with half a sofa with no backs and a scary amount of money out of pocket.

My belief is they take our money to pay big name actors but can't actually sell sofas.

Please don't bother walking through the doors just to sucked in by the smooth talking salesman.

31. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

We are extremely sorry that your Sofology journey has not gone as smoothly as we would have expected. I can see that your case has been escalated and we are waiting on an update. Please be assured that we are doing everything we can to resolve this issue as quickly as possible. Please bear with us just a little longer.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Faulty sofa. APPALLING CUSTOMER SERVICE

I received my sofa after 11 weeks and it arrived faulty - severe creasing and a loud banging noise when I use the recliner. Evidence had been sent to sofology. I didn't receive a response to my email so I chased up on the phone. When I explained the issues to the complaints team, she (Liz) said we were "going around in circles" and I was "tiresome", when I was simply saying I disagreed with her summation that it isn't sofology's issue if the creases occured in transit and asked for the same to be documented. She then put the phone down on me! Fortunately my daughter is a lawyer so I have been advised of my rights under the Consumer Rights Act but Liz was rude, unhelpful and only seemed to be interested in denying responsibility. Shocking customer experience and substandard quality.

14. Juli 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Thank you for your review, if there is anything we can help please email us at social.media.complaints@sofology.co.uk

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

I will continue with my understanding…

I will place another 1 star review as you have failed to respond with our request. Your managers seem to be hiding behind your support team and not liaising with the customer does NOT bode well.
I have responded in an email as below; To date you have ignored my request for a manager to contact us and discuss the fault and the service to date.
You were given more than one telephone number and you continue to try and call without trying the other numbers.You have not tried calling 2 of our numbers as no messages or calls from your number have arrived.
We have decided you need to order a brand new 2 seater sofa and replace this one that has faulted leather. Please therefore arrange the order. Once the sofa is ready for delivery you can remove the damaged sofa and replace with the new.
If you still require access to view the damage even though we have provided pictures then please call us however, you will NOT be allowed to try and repair or alter the appearance of the sofa as effectively this would be to repair damage and we do not wish to own a sofa that has been repaired.

We have tried to call you back twice and both times your option 2 disconnects our call!!

We await your call and response to this email where we still await a manager.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
I will continue with my understanding as to your companies level of support. Our £5k purchase arrived damaged yet you response states, "With regards to your enquiry, we can look to send one of our service managers out to your property to have a look at the issue reported and any potential underlying issues.
However I do need to make you aware that if the service manager reports that there are no manufacturing defects and that the issue reported is purely down to general wear and dressing then we would not look to progress this issue any further".
Really? Wear and Tear? What a joke. As I reported the problem on day 1 you cam provide a full refund including delivery.

22. Juni 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Good Morning, thank you for taking the time to leave a review and we're sorry to hear this. We have tried to contact you today to arrange a technicians visit however we haven't been able to get through. Please use our book visit line on 03444 81 81 81 option 2 so we can resolve this for you.

Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Disappointing all round!

Following my previous 5 star review after ordering our sofa in store, it all went downhill from there.
Delivery day, they built our corner sofa backwards claiming it was the only way possible. (Luckily our security cameras recorded everything including their long debate about where to drill the holes for the feet)!! After they left we took it to pieces & built it the right way round but the result was shocking.
Many emails containing photos & long winded ‘on hold’ calls chasing a way to fix all the faults isn’t something I expected having to do following purchasing a £6000 sofa!

19. Mai 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Sofology - Support Centre-Logo

Antwort von Sofology - Support Centre

Thank you for your review. If there is anything you would like help with please email us at social.media.complaints@sofology.co.uk

Bewertet mit 5 von 5 Sternen

All good.

Excellent customer service. Obtaining one of the requested samples a problem but otherwise all good, able to talk to real people!
Visited Cardiff store all very helpful.

20. März 2023
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Rubbish customer service from national customer services!

If I was able to give a no star rating this would be it.
We ordered a sofa from Norwich in October 2022 and received excellent customer service.
However we took delivery of the sofa in January and they failed to fulfill the whole order as the carekits that were ordered were not available to the delviery team.

Since then the kit has been chased numerous times and we have been told that they have been sent out twice! but still nothing was received.

A complaints was raised and it was not escaled to senior personnel in the complaints team as was requested. Finally after chasing for a third time and threatening to contact BBC Watchdog they agreed to refund the care kit cost and send out a care kit free of charge. At this point (2 days ago) all seemed well. Until today when we had a coffee spill. - No care kit to deal with it but at least the benefit of the Sofashield policy we paid for at time of order. However no documents had been recieved and trying to make a claim online there is no record of our details on the claim company's website.

No surprise there. A total let down by what we thought was a reputable company. Do not touch them with a barge pole. Their customer service leaves a lot to be desired.

19. Januar 2023
Bewertung ohne vorherige Einladung
Bewertet mit 5 von 5 Sternen

Excellent service Aimee

Aimee was extremely professional & helpful, couldn’t fault the service she provided. This is why I am a repeat customer at sofology - excellent quality couches and excellent customer service. Well done Aimee 😊

3. Februar 2023
Bewertet mit 1 von 5 Sternen

Zero stars!

If there was zero that is what I’d put! Absolute waste of time. The stress seems never ending.

Firstly the store got my order wrong which I placed in summer now it’s December (6 weeks to delivery I was told) the three seater and footstool was ready the snuggle chair had to be reordered as that was the one they got wrong when uploading the order to the suppliers.

They were pains about doing this but I had proof of my order at first from my email. Was told it would all come together

Also purchased the one from store which they sent the wrong sofa and then swapped it. So that wasn’t a huge deal just annoying.

Lies after lies after lies about when my items would arrive. Told all coming together then they told me the day before they weren’t

Again date moved for the last item the snuggle chair and moved and moved and moved again. Told that I was getting an upgrade on the filling to speed things up…then told I wasn’t then told I was. Told I was getting a £200 gesture then wasn’t then was then wasn’t then was.

Told they would prioritise the delivery when it came in and would come in Xmas eve then told it wasn’t. Finally delivered today

Completely wrong sofa! I completely give up there’s been endless lies and not calling back and promise after promise. Just a complete mess! Been charged twice for things which after endless calls was sorted. The 3 seater back cushions are barely filled. I am pretty chilled but all this has tipped me over the edge. I can’t believe how awful this experience has been.

Seriously do not bother

27. Dezember 2022
Bewertung ohne vorherige Einladung

So funktioniert Trustpilot

Auf Trustpilot hat jeder die Möglichkeit, Bewertungen abzugeben. Der Verfasser einer Bewertung kann diese jederzeit bearbeiten oder löschen, und die Bewertungen werden angezeigt, solange der jeweilige Nutzer-Account aktiv ist.

Unternehmen können über automatische Einladungen zur Bewertungsabgabe einladen. Diese Bewertungen werden mit dem Hinweis „verifiziert“ versehen, um darauf hinzuweisen, dass es sich um echte Erfahrungen handelt.

Erfahren Sie mehr über die verschiedenen Arten von Bewertungen.

Zum Schutz unseres Portals setzen wir auf eine Kombination aus spezialisierten Mitarbeitern und cleveren Technologien. Erfahren Sie, wie wir gefälschte Bewertungen bekämpfen.

Erfahren Sie mehr darüber, wie Bewertungen auf Trustpilot gehandhabt werden.

Hier ​finden Sie 8 Tipps für das Schreiben von Bewertungen.

Die Verifizierung hilft sicherzustellen, dass es sich bei den Bewertungen, die Sie auf Trustpilot lesen, um Bewertungen von echten Menschen handelt.

Anreize für das Schreiben von Bewertungen anzubieten oder selektiv zur Bewertungsabgabe einzuladen, kann den TrustScore verfälschen. Deshalb verstößt beides gegen unsere Richtlinien.

Erfahren Sie mehr